Evaluarea Naţională, clasa a IV-a 2020. Modele noi de teste pentru Limba Română şi Matematică, publicate de ministerul Educaţiei

[jp_post_view]
Modele de teste noi pentru Evaluarea Naţională de la clasa a IV-a au fost publicate pe site-ul oficial subiecte.edu.ro după ce pe 4 septembrie 2019 Edupedu.ro semnala faptul că teste vechi de 6 ani au fost publicate pe post de modele noi pentru Evaluarea la clasele a II-a și a IV-a 2020. Între timp, elevii învață după o programă școlară nouă, aşa că acele modele nu mai respectau cerinţele şi conţinuturile actuale.

Noile modele de teste pentru “evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a 2020” pot fi descărcate de aici:

Context: Edupedu.ro a scris la începutul lunii septembrie 2019 că Ministerul Educației a publicat, pentru clasele a II-a și a IV-a, modele de teste vechi de 6 ani și realizate conform unei programe școlare care nu mai este în vigoare. Modelele concepute de Centrul Național de Evaluare și Examinare au fost făcute publice pe portalul edu.ro sub titlul “NOU: modele de teste”.

La scurt timp după publicarea articolului, a dispărut de pe site-ul Ministerului Educației cuvântul “NOU”. Însă a rămas sintagma “Modele de teste” la a cărei accesare se descarcă modelele de subiecte din 2014, realizate după o altă programă decât cea în vigoare în prezent.

Amintim că evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost introduse prin legea educației din 2011, în primii ani au fost pilotate, iar primul an în care au fost administrate național a fost 2014-2015. Rezultatele NU se pun în catalog, sunt confidențiale, nu stau la baza ierarhizării copiilor, trebuie comunicate fiecărui părinte în parte și pe baza lor profesorii trebuie să realizeze planuri individualizate de învățare.

Scopul lor este să radiografieze în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători. În contextul unei salarizări diferențiate, aceste evaluări sunt esențiale.

Ministerul Educației sabotează, însă, de ani de zile aceste evaluări – care arată clar efortul depus în clasă de profesori: au ridicat nivelul celor mai mulți copii din a II-a până în a IV-a sau au mers doar cu vârfurile, iar restul copiilor s-au adâncit în necunoaștere?

Deși realizate pe modelul testelor PISA, aceste evaluări de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a nu vin cu o prezentare la fel de sintetică și de clară a rezultatelor la nivel național cum realizează OECD; asta deși Centrul Național de Evaluare și Examinare ce realizează rapoartele EN II, IV, VI a fost până anul trecut exact instituția care a administrat și aplicarea testelor PISA în România și are formare OECD.

Concret, Ministerul Educației prezintă rezultatele evaluărilor în rapoarte de sute de pagini, cu o concluzie imposibil de înțeles de altcineva în afara experților în științele educației, ceea ce anulează unul dintre scopurile testării: verificarea de către părinți a nivelului de pregătire de la clasă, raportat la media națională.

Potrivit surselor Edupedu.ro, Centrul Național de Evaluare și Examinare refuză de ani de zile simplificarea procedurilor de corectare și notare a lucrărilor, ceea ce face ca acest proces să fie extrem de cronofag și îndepărtează profesorii de aceste testări.

Citește și:

 


5 comments
  1. niciodata invatamantul nu s-a ocupat de ce trebuie: isteria pt ISI bantuie la universitati in timp ce din aceste articole studentii nu au ce invata pt examen nici macar un rand.Toti din staff fac nopti albe sa caute protectori care sa le faca loc pe o foaie de la o revista , timp in care UITA SA-SI SCRIE CURSURILE PT MATERIILE LA CARE PREDAU!!!Sau cand le scrie copiaza pe sarite de la 5-6 tratate din strainatate sau de la cursuri audiate sau exemplare de uz intern la vreo facultate de dincolo nepublicate inca.

  2. Am trecut prin aproape întreg sistemul de învățământ românesc. M-am oprit după masterat. Deocamdată. E prima dată însă când văd în secțiunea de date personale de la începutul unui test căsuțele „Băiat” și „Fată”. De ce se culeg aceste date și la ce se folosesc?

    1. Ca sa nu uite ce sunt si sa nu fie dati peste cap de teoriile de gen ale miscarii LGBT. Foarte bine ca mai exista notiunea si distinctia intre baiat si fata.

      1. Faptul ca un barbat sau o femeie bifeaza casuta ”gresita” are de-a face cu identitatea lor asumata. Nicidecum cu reflexia lor in ochii nostri. Si cere mult curaj.
        N-avem decat o viata. Daca tineti musai sa v-o traiti in amaraciune si otrava, atunci ganditi-va la pedofili. Chiar este asa important din ce casuta isi aleg prada?

    2. Frumoasa intrebare.
      Dintr-o abordare strict biologica, ciclurile de dezvoltare ale copiilor sunt decalate iar factorul sex pare sa fie unul determinant, mai ales in periadolescenta. „Chimia creierului” este clar influentata de schimbarile hormonale. Prioritatile fiind diferite intre individizi de aceeasi varsta, aflati la stadii diferite de dezvoltare sexuala, interesul pentru studiu poate prezenta variatii considerabile in cadrul aceleiasi cohorte.
      Insa avand in vedere ca nu exista inca date stiintifice sau un algoritm care sa pemita o estimare fiabila a gradului in care chimia creierului influenteaza +/- potentialul sau performanta unui copil/adolescent, nici eu nu vad rostul acestei intrebari in contextul unei evaluari nationale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Apel pentru profesorii evaluatori de la Evaluarea Națională: Nu distrugeți destine pentru o virgulă lipsă, o formulare prea personală sau, mai grav, pentru că nu corespunde unui șablon regăsit în culegeri. Corectați cu suflet

Profesorii care vor corecta lucrările absolvenților de clasa a VIII-a de la Evaluarea Națională ar trebui să fie „corecți, dar și umani”, afirmă profesorul Cătălin Osiceanu, într-un apel pe pagina…
Vezi articolul

DOCUMENT Notele de la simularea examenelor de Evaluare Națională și BAC 2019 pot fi trecute în catalog – a stabilit Ministerul Educației. Ordinul privind simularea la clasele a VII-a, a VIII-a, a XI-a și a XII-a a fost publicat în Monitor

Notele de la simularea examenelor de Evaluare Națională și BAC 2019 pot să fie trecute în catalog, la cererea elevilor sau a părinților. Decizia apare în ordinul care stabilește organizarea…
Vezi articolul

EXCLUSIV Admitere la liceu 2020 cu modificări: Proiectul de ordin care elimină obligativitatea școlii profesionale pentru elevii cu medii sub 5, finalizat de ministrul Educației

Ministrul Educației a finalizat proiectul de ordin care schimbă admiterea la liceu, prin eliminarea mediei 5 ca limită pentru înscrierea la liceu. Edupedu.ro a obținut în exclusivitate proiectul care modifică…
Vezi articolul

Simulare Evaluare Națională 2024. Elevii din județul Buzău susțin probele pe 20 și 21 noiembrie / Pentru BAC, candidații de clasa a XII-a dau simularea în perioada 27-29 noiembrie

Elevii de clasa a VIII-a din județul Buzău vor susține simularea județeană a Evaluării Naționale 2024 în zilele de 20 și 21 noiembrie, potrivit procedurii publicate de Inspectoratul Școlar Județean…
Vezi articolul