Evaluarea Națională la clasa a II-a se încheie, vineri, cu proba de Limba română pentru minoritățile naționale – scris și citit / Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează și nu se trec în catalog

[jp_post_view]
Foto: © Tyler Olson | Dreamstime.com
Vineri, 17 mai, elevii minorităților naționale susțin proba de Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale, din cadrul Evaluării Naționale de la clasa a II-a, potrivit calendarului oficial. Joi, 16 mai, a avut loc proba de Matematică și Științe ale naturii.

„Probele au o structură și caracteristici de evaluare similare celor administrate în anii anteriori. Testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), au un format asemănător evaluărilor internaționale și implică un nivel mediu de dificultate.

Durata alocată rezolvării este de 30 de minute pentru fiecare test administrat (EN II), respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat (EN IV și EN VI).

Testele sunt evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de către comisiile de evaluare constituite la nivelul acestora, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test”, potrivit Ministerului Educației.

Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei.

Calendar Evaluare Națională clasa a II-a
  • 13 mai – Limbă și comunicare – scris – Limba română
  • 13 mai – Limbă și comunicare – scris Limba maternă
  • 14 mai – Limbă și comunicare – citit – Limba română
  • 15 mai – Limbă și comunicare – citit – Limba maternă
  • 16 mai – Matematică și Științe ale naturii
  • 17 mai – Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale

Cu o zi înainte de Evaluarea Națională de clasa a II-a, Ministerul Educației anunță că rezultatele elevilor vor fi colectate cu o nouă aplicație digitală, care le va da profesorilor și învățătorilor acces rapid la date și la rapoartele pe clasă

Într-o declarație pentru Edupedu.ro, pe 8 mai 2024, Marian Șuță, director general al Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, a spus că nu va fi digitalizată corectarea pentru evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, după cum a declarat pentru Edupedu.ro: „Anul acesta nu sunt noutăți. În viitoarea metodologie vor fi, dar anul acesta nu. Corectarea se va face normal, cum s-a făcut și anul trecut, în școală: un evaluator de la clasă și un alt cadru didactic. Corectarea clasică, la fel ca anul trecut”, a spus Marian Șuță.

Foto: © Tyler Olson | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
BREAKING Subiectele de la Evaluarea Națională de clasa a II-a – Matematică și Științe ale naturii. Cerințele pe care le-au primit elevii
Subiecte Limba maternă – citire, Evaluare Națională clasa a II-a, publicate de Ministerul Educației
BREAKING Subiectele de la Evaluarea Națională de clasa a II-a, citire. Elevii au primit un text din „Fetița care l-a luat pe „Nu” în brațe”, adaptare după Octav Pancu-Iași
BREAKING Subiectele de la Evaluarea Națională clasa a II-a – Limbă și comunicare – scris. Elevii au avut de redactat un text din 6 propoziții în care să prezinte o întrecere de jocuri sportive
A început Evaluarea Națională la clasa a II-a, cu proba la Limbă și comunicare – scris. Durata pentru rezolvarea testului este de 30 de minute
Cu o zi înainte de Evaluarea Națională de clasa a II-a, Ministerul Educației anunță că rezultatele elevilor vor fi colectate cu o nouă aplicație digitală, care le va da profesorilor și învățătorilor acces rapid la date și la rapoartele pe clasă
Corectarea nu va fi digitalizată pentru evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, potrivit lui Marian Șuță, șeful instituției care face subiectele de examen: Anul acesta nu sunt noutăți
La ce folosesc Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și de ce nu sunt folosite de profesori, școli și minister, potrivit lui Mircea Miclea, cel care le-a introdus în Legea Educației
Întârziere de peste 4 luni a calendarului pentru Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a
SURSE Eșec al simulării aplicației Ministerului Educației pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Ar fi apărut probleme tehnice, iar simularea se va relua joi în toate școlile cu clase primare și gimnaziale
Pe 15 noiembrie, toate școlile cu clase primare și gimnaziale vor testa o aplicație a Ministerului Educației, pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a / Calendarele acestor evaluări sunt întârziate de 2 luni


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O fată de clasa a XII-a mi-a zis: Se dau bani pentru fetele care rămân însărcinate și că i se pare că bursele acestea încurajează fenomenul. Mi-a dat de gândit, a spus directorul CJRAE Dolj / Bogdan Cristescu, Ministerul Educației: E un succes că 60 de mame minore din județ au revenit la școală

Mariana Pădureanu, director CJRAE Dolj, a povestit că recent, o fată de clasa a XII-a i-a spus: „Știu că se dau bani pentru fetele care rămân însărcinate. Mie mi se…
Vezi articolul

Prestigioasa universitate de științe politice Sciences Po din Franța introduce o probă scrisă pentru admitere, după 4 ani: candidații ar putea fi puși să redacteze o lucrare, cu bibliografie anunțată dinainte

După renunțarea la concursul de intrare în 2021, Sciences Po readuce în procesul de admitere o probă scrisă, însă într-o formă „social nediscriminatorie”. Noua probă va face parte din platforma…
Vezi articolul

Premieră în mediul universitar românesc, după alegerile prezidențiale: Universitatea din București ia instituțional poziție și anunță că „respinge ferm orice formă de dictatură” și apără democrația și orientarea euroatlantică / Îndemn la alegători să nu voteze „în funcție de manipulări și promisiuni populiste”

„Universitatea din București respinge ferm orice formă de dictatură și rămâne angajată pe deplin în slujba dezvoltării unei societăți românești bazate pe valorile euroatlantice”, arată instituția într-un prim punct de…
Vezi articolul

Reintroducerea tezelor ca modalitate de evaluare și monitorizare a progresului elevului, propusă de peste 2.000 de profesori și directori de școli – raport al Ministerului Educației

Reintroducerea tezelor pentru a putea evalua și monitoriza progresul elevilor este recomandată de peste 1.900 de profesori care au participat la studiul „Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar…
Vezi articolul