EXCLUSIV Institutul care elaborează curriculumul școlar se comasează cu instituția care concepe subiectele de examene: Centrul Național de Politici și Evaluare, numele noii instituții care unește IȘE și CNEE

8.010 vizualizări
Cei cu medii sub 5, școli profesionale
Ministerul Educației / Foto: edu.ro
Guvernul Orban a comasat astăzi, prin Ordonanță de Urgență, două instituții din subordinea Ministerului Educației. Este vorba despre Institutul de Științe ale Educației (care concepe curriculumul și programele școlare) și de Centrul Național pentru Evaluare și Examinare (care concepe subiectele tuturor examenelor naționale), care se unesc sub numele “Centrul Național de Politici și Evaluare”.

Decizia a fost luată astăzi, 6 noiembrie 2019, în prima ședință de guvern a Executivului condus de Ludovic Orban.

Edupedu.ro a obținut textul ordonanței de urgență pentru organizarea Guvernului și a instituțiilor subordonate, OUG care a fost adoptat astăzi, și care prevede următoarele:

  • De la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind organizarea și funcționarea Centrului Național de Politici și Evaluare, în cuprinsul actelor normative în vigoare, următoarele expresii și denumiri se înlocuiesc după cum urmează: sintagma ‘Institutul de Științe ale Educației’ cu sintagma Centrul Național de Politici și Evaluare și sintagma ‘Centrul Național pentru Evaluare și Examinare’ cu sintagma Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație”.

Institutul de Științe ale Educației nu mai are director general de mai bine de un an, deși este principalul institut de cercetare în științele educației din România, are ca responsabilitate realizarea curriculumului școlar, a programelor școlare, derulează cercetări în rândul profesorilor și analize care ar trebui să stea la baza tuturor deciziilor din educație. De anul trecut, IȘE a preluat de la CNEE (instituția cu care se comasează) și responsabilitatea de a derula aplicarea testelor PISA în România și de a realiza analiza pe România a testării internaționale.

Centrul Național de Evaluare și Examinare este instituția din subordinea Ministerului Educației care concepe subiectele tuturor examenelor naționale (de la subiectele și procedurile cronofage ale evaluărilor de-a II-a, a IV-a și a VI-a, până la cerințele de Evaluare Națională, Bacalaureat, Titularizare și Definitivat), care realizează în fiecare an rapoarte imposibil de descifrat cu privire la concluziile evaluărilor de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, și este autoritatea contractantă în toate licitațiile de manuale școlar derulate de Ministerul Educației din 2014 până acum. CNEE este condus de Marian Șuță.

Amintim că, la începutul lui septembrie, CNEE a publicat teste vechi de 6 ani pe post de modele noi pentru Evaluarea la clasele a II-a și a IV-a 2020, deși între timp elevii învață după o programă școlară nouă.

Tot vara aceasta, subiectul de la examenul de Chimie anorganică din cadrul Bacalaureatului a fost 75% identic cu cel dat anul trecut.

O analiză realizată în 2017 de către Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) avertiza că CNEE „nu posedă capacitatea tehnică necesară redactării şi analizării testelor moderne”.

  • “Complexul sistem românesc de evaluări şi testări naţionale nu beneficiază de suficiente resurse umane şi financiare dedicate acestor activităţi. Cu toate că atribuţiile CNEE au crescut în ultimii ani, finanţarea sa nu a înregistrat o creştere proporţională.
  • Cu resursele sale actuale, CNEE nu poate elabora evaluări şi testări naţionale de înaltă calitate şi asigura dezvoltarea lor continuă în concordanţă cu standardele internaţionale. Acesta este un aspect critic, având în vedere mizele extrem de ridicate ce însoţesc evaluările naţionale în România. Este, de asemenea, important să se asigure că CNEE deţine resursele adecvate pentru a putea contribui la dezvoltarea competenţelor de evaluare la nivelul sistemului,” scriu în raportul citat experţii care au radiografiat sistemul românesc de învăţământ.

 

Citește și:

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O chiflă, produse din carne și/sau brânzeturi, legume și un fruct reprezintă meniul unui elev din programul „masă caldă”, care costă 15 lei / În normele de aplicare, aprobate de Guvern la 2 săptămâni de la începerea școlii, nu se precizează și de când ar putea primi elevii pachetul alimentar, depinde de licitații

Guvernul a aprobat normele de aplicare pentru masă caldă în școli, în anul școlar 2022-2023. Proiectul, denumit în continuare pilot, deși se află în al 7-lea an de derulare, a…
Vezi articolul

Liceele pedagogice nu vor mai putea forma învățători pentru prima dată de la înființarea acestora, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar – surse

Liceele pedagogice nu vor mai avea specializarea de educator-învățător, ci doar pe cea de educator-puericultor, potrivit proiectului Legii învățământului preuniversitar obținut pe surse de Edupedu.ro. Acest lucru înseamnă că liceenii…
Vezi articolul

Alexandru Rafila: Va crește numărul de cazuri de Covid-19, după începerea școlii / El susține că nu știe țări unde școala să fi reînceput fără o creștere a cazurilor / Despre interacțiunea copii-bunici: Utilizezi masca şi în casă, de exemplu

Profesorul Alexandru Rafila, reprezentantul României la OMS, spune că numărul de cazuri de infectări cu Sars-CoV-2 va crește „cu siguranță” după reînceperea școlilor, potrivit News.ro. El a afirmat, pentru Digi24,…
Vezi articolul

Bacalaureatul la limba română înseamnă cinci opere. E o mare greșeală pentru că astfel se impune nivelul de lectură. Dacă pregătești elevi încă din clasa a IX-a, în funcție de subiectele de la BAC, este clar că elevul nu va citi niciodată nimic, spune profesorul de limba română Emil Munteanu

Profesorul de limba și literatura română, Emil Munteanu, de la Colegiul Naţional Iaşi spune că Bacalaureatul „înseamnă doar câteva opere, adică îl condamni pe elev în cel mai bun caz…
Vezi articolul