EXCLUSIV Institutul care elaborează curriculumul școlar se comasează cu instituția care concepe subiectele de examene: Centrul Național de Politici și Evaluare, numele noii instituții care unește IȘE și CNEE

[jp_post_view]
Cei cu medii sub 5, școli profesionale
Ministerul Educației / Foto: edu.ro
Guvernul Orban a comasat astăzi, prin Ordonanță de Urgență, două instituții din subordinea Ministerului Educației. Este vorba despre Institutul de Științe ale Educației (care concepe curriculumul și programele școlare) și de Centrul Național pentru Evaluare și Examinare (care concepe subiectele tuturor examenelor naționale), care se unesc sub numele “Centrul Național de Politici și Evaluare”.

Decizia a fost luată astăzi, 6 noiembrie 2019, în prima ședință de guvern a Executivului condus de Ludovic Orban.

Edupedu.ro a obținut textul ordonanței de urgență pentru organizarea Guvernului și a instituțiilor subordonate, OUG care a fost adoptat astăzi, și care prevede următoarele:

  • De la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind organizarea și funcționarea Centrului Național de Politici și Evaluare, în cuprinsul actelor normative în vigoare, următoarele expresii și denumiri se înlocuiesc după cum urmează: sintagma ‘Institutul de Științe ale Educației’ cu sintagma Centrul Național de Politici și Evaluare și sintagma ‘Centrul Național pentru Evaluare și Examinare’ cu sintagma Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație”.

Institutul de Științe ale Educației nu mai are director general de mai bine de un an, deși este principalul institut de cercetare în științele educației din România, are ca responsabilitate realizarea curriculumului școlar, a programelor școlare, derulează cercetări în rândul profesorilor și analize care ar trebui să stea la baza tuturor deciziilor din educație. De anul trecut, IȘE a preluat de la CNEE (instituția cu care se comasează) și responsabilitatea de a derula aplicarea testelor PISA în România și de a realiza analiza pe România a testării internaționale.

Centrul Național de Evaluare și Examinare este instituția din subordinea Ministerului Educației care concepe subiectele tuturor examenelor naționale (de la subiectele și procedurile cronofage ale evaluărilor de-a II-a, a IV-a și a VI-a, până la cerințele de Evaluare Națională, Bacalaureat, Titularizare și Definitivat), care realizează în fiecare an rapoarte imposibil de descifrat cu privire la concluziile evaluărilor de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, și este autoritatea contractantă în toate licitațiile de manuale școlar derulate de Ministerul Educației din 2014 până acum. CNEE este condus de Marian Șuță.

Amintim că, la începutul lui septembrie, CNEE a publicat teste vechi de 6 ani pe post de modele noi pentru Evaluarea la clasele a II-a și a IV-a 2020, deși între timp elevii învață după o programă școlară nouă.

Tot vara aceasta, subiectul de la examenul de Chimie anorganică din cadrul Bacalaureatului a fost 75% identic cu cel dat anul trecut.

O analiză realizată în 2017 de către Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) avertiza că CNEE „nu posedă capacitatea tehnică necesară redactării şi analizării testelor moderne”.

  • “Complexul sistem românesc de evaluări şi testări naţionale nu beneficiază de suficiente resurse umane şi financiare dedicate acestor activităţi. Cu toate că atribuţiile CNEE au crescut în ultimii ani, finanţarea sa nu a înregistrat o creştere proporţională.
  • Cu resursele sale actuale, CNEE nu poate elabora evaluări şi testări naţionale de înaltă calitate şi asigura dezvoltarea lor continuă în concordanţă cu standardele internaţionale. Acesta este un aspect critic, având în vedere mizele extrem de ridicate ce însoţesc evaluările naţionale în România. Este, de asemenea, important să se asigure că CNEE deţine resursele adecvate pentru a putea contribui la dezvoltarea competenţelor de evaluare la nivelul sistemului,” scriu în raportul citat experţii care au radiografiat sistemul românesc de învăţământ.

 

Citește și:

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Petiția „Cursuri de prim ajutor în școli. Urgent!” a strâns peste 35.000 de semnături în 3 zile / Inițiatorii cer senatorilor să includă cursuri de prim ajutor în proiectele legilor Educației, aflate acum în Senat

Peste 35.000 de persoane au semnat petiția „Cursuri de prim ajutor în școli. Urgent!”, inițiată de Declic, și le cer senatorilor să includă cursurile de prim ajutor în proiectele legilor…
Vezi articolul

Planuri-cadru 2025. Liderul sindical Marius Nistor: Elevii de astăzi trebuie să înțeleagă că școala înseamnă efort susținut, făcând și ceea ce trebuie, nu doar ceea ce le place și este ușor / Scopul acestor modificări nu este un scop contabil: mai reducem niște discipline, mai reducem niște ore

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a vorbit despre faptul că elevii trebuie să înțeleagă că „școala înseamnă efort susținut, făcând și ceea ce trebuie, nu doar…
Vezi articolul

Părinții ai căror copii de grădiniță sau elevi au acasă rude cu vulnerabilități sau recomandare de la medic și au dreptul să facă școală online, indiferent de scenariul epidemiologic, nu pot solicita zile libere angajatorului din cauza legislației neactualizate

Părinții ai căror copiii de grădiniță sau elevi locuiesc cu rude care au comorbidități și au dreptul să stea acasă de luni și să facă școală online, indiferent de scenariul…
Vezi articolul

Ministra Educației din Franța, eliberată din funcție de președintele Macron după scandalul cu alegerea de a-și duce copiii la o școală privată. Noua ministră este Nicole Belloubet, profesoară de universitate și fostă șefă a Justiției

Ministra Educației din Franța, Amélie Oudéa-Castéra, a fost eliberată din funcție de președintele Macron, după scandalul cu alegerea de a-și duce copiii la o școală privată, potrivit france24.com. Noul ministru…
Vezi articolul

Daniel David, despre „provocarea” întârzierilor în proiectele PNRR: „Lucrăm la eficientizarea procesului” / El prezintă un „raport succint după 3 luni ca ministru”, cu 5 reforme începute sau continuate de când a preluat mandatul

„Derularea PNRR este acum o altă provocare, ca urmare a volumului mare de activități angajate din anii trecuți prin raportare la timpul disponibil, dar lucrăm și aici la eficientizarea procesului”,…
Vezi articolul