Există soluție imediată pentru Bacalaureat – BAC de tip ABC / Profesorul anonim

[jp_post_view]
Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com
Să depășim lamentările și justificările care însoțesc Bacalaureatul din România după afișarea rezultatelor. Să spunem atât: în ultimii ani, peste 1 milion de elevi au picat Bacalaureatul, iar anul acesta s-au înscris pentru susținere mult mai puțini. De mai mulți ani, susțin introducerea Bacalaureatului diferențiat ca în Anglia și Franța,numit BAC de tip A,B,C.
  • Nota redacției: Profesorul anonim este un proiect Edupedu.ro prin care orice cadru didactic poate scrie pe adresa redactie@edupedu.ro despre problemele sau soluțiile identificate în școală/învățământ, sub protecția anonimatului. Ideile și opiniile exprimate în aceste articole nu sunt neapărat și cele ale redacției.

Formula din Legea Funeriu nu s-a aplicat, iar cea din Legea Deca, extrem de complicată, este îmbrățișată de actualul ministru Daniel David. Ambele sunt greșite și nu există în teoria și practica pedagogică.

Formula BAC de tip A,B,C are următoarea foaie de parcurs:

  • 1.⁠ ⁠Absolvenții pot opta pentru unul dintre cele trei tipuri cu grad de dificultate diferit. Acum se operează o selecție naturală.
  • 2.⁠ ⁠Bacalaureatul tip A poate asigura admiterea la facultate. El poate fi dat în sesiunile următoare de către cei care au promovat Bacul B sau C.
  • 3.⁠ ⁠Facultățile pot selecta candidați cu BAC de tip B sau C doar prin examen specific.
  • 4.⁠ ⁠Se generalizează Programul pilot de la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București de pregătire în clasa a XII-a și adoptat și de către alte licee, care are rezultate. Directoarea de la Gh. Lazăr, Ionela Neagoe, a anunțat anul trecut că promovabilitatea a fost de 100%.
  • 5.⁠ ⁠Se poate aplica chiar de anul viitor. Trebuie doar o OUG, un HG și câteva OM.

Consecințe:
•⁠ ⁠scade brusc piața meditațiilor
•⁠ ⁠elevii capătă încredere în sine și în munca lor
•⁠ ⁠costurile financiare sunt foarte reduse
•⁠ ⁠ne aliniem practicilor europene și creștem încrederea în școală

Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com /  Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


3 comments
  1. nu merge asa, trebuie re-structurat in amonte liceul in, respectiv, filiera stiintifica, technologica si profesionala (modelul francez). Abia apoi poti organiza Bac S, Bac T si Bac Pro. Si mai in amonte, copiii trebuie „orientati ” de catre profesori in ultima clasa de gimnaziu spre filiera care li se potriveste, fara examen. Deci re-structurat si gimnaziul du fond à comble. E mult pana departe.

    1. Și trebuie lucrat de la bază cu părinții, care să accepte că poate n-au un copil bun de liceul teoretic și că i-ar fi mai potrivită o școală profesională.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Admitere 2025 la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – aflată pe locul 2 la Calitatea Educației în Clasamentul THE Impact Rankings 2025 / Sorin Radu, rector: Să creăm un mediu stimulativ pentru studenți este o direcție prioritară (P)

Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, instituție de învățământ superior cu o misiune axată pe educație și cercetare avansată, pune accentul pe pilonii reprezentați de educația performantă, cercetarea avansată, comunitate și…
Vezi articolul

BREAKING Rezultatele TIMSS 2023: Elevii români sunt pe locul 6 în Europa la Matematică în clasa a IV-a, situație care se deteriorează în gimnaziu – arată testarea internațională / La clasa a VIII-a este aproape triplu procentul de analfabetism numeric și științific, față de clasa a IV-a

Elevii români de clasa a IV-a au o performanță la matematică considerabil peste media internațională,, dar această performanță scade abrupt în clasa a VIII-a, unde ei au o performanță modică…
Vezi articolul

Daniel Funeriu: Ce e de făcut? Toți în stradă, să preluăm ștafeta de la profesori care astfel s-ar putea întoarce la clasă, fără însă a ierta mizerabilul binom președinte-guvern. Apoi identificat viitorul președinte al României care să fie un adevărat reformist al educației

„Atât timp cât societatea, în ansamblul ei, nu se „aprinde” pe tema educației, pot să aloce 70% din PIB pe educație, puteți să-l puneți pe Einstein al educației ministru, dar…
Vezi articolul