INFOGRAFIC Costul mediu asociat educației a crescut în timpul școlii online – evaluare Salvați Copiii / Mai mulți bani pe echipamente, mâncare și servicii Școală după școală

[jp_post_view]
Cheltuielile unei familii cu Educația: comparația cu ceilalți ani
Foto: Freepik.com
Școala online a presupus costuri medii în creștere pentru majoritatea părinților participanți la o cercetare realizată de organizația Salvați Copiii România. Potrivit acesteia, respondenții estimează că au plătit, în medie, sensibil mai mult decât în 2018, pentru educația copiilor, în special prin creșterea cheltuielilor cu servicii de tip Școală după școală și cu echipamente.

Salvați Copiii a desfășurat sondajul online, în februarie 2021, pe un eșantion neprobabilist, în rândul părinților care au cel puțin un copil în sistemul public de învățământ preuniversitar.

Potrivit unui comunicat al organizației, costul mediu alocat serviciilor de tip Școală după școală s-a dublat, iar învățământul derulat online a generat categorii noi de costuri, precum achiziția de laptop/tabletă, telefon mobil sau echipamente periferice. Toate aceste echipamente se traduc într-un cost mediu de 5.800 de lei pe familie, în cazul părinților participanți la sondaj. 

95% dintre părinți afirmă că au suportat costuri ascunse ale educației.

Potrivit sondajului, costul total mediu nepromptat pentru părinții participanți (estimarea părintelui despre cât a costat educația copilului într-un interval de timp, fără a i se indica categorii de costuri) este de “aproximativ 4.200 de lei, mai ridicat cu 1000 de lei decât cel estimat de părinți în 2018. Cheltuielile ajung însă la 6.798 de lei, după însumarea răspunsurilor privind cheltuieli specifice (meditații, rechizite, manuale).”

Aproape jumătate dintre respondenți au alocat peste 5.000 de lei educației copiilor, în condițiile în care școala s-a desfășurat preponderent în online.  

Top trei costuri în ordinea importanței percepute în calitatea educației este alcătuit din:

  • echipamente IT și manuale școlare
  • materiale igienico-sanitare 
  • alimentație.
INFOGRAFIC Cheltuieli pentru educație în pandemie / Sursa: Salvați Copiii Romania

Potrivit părinților participanți la sondaj, au apărut noi categorii de costuri și modificări în valoarea și incidența celor subliniate de studiile anterioare ale Organizației Salvați Copiii:

1. “Serviciile de tip Școală după școală cresc ca incidență comparativ cu perioada pre-pandemică, de la aproximativ 10% în 2018 la 20%, creștere cel mai probabil generată de necesitatea părinților care nu au putut lucra de acasă de a suplini închiderea fizică a școlilor. De asemenea, costul mediu pentru cei care accesează acest tip de servicii este de aproximativ 4.200 de lei, o valoare dublă comparativ cu anul 2018.

2. Procesul educațional online a generat categorii noi de costuri, precum achiziția de laptop / tabletă, telefon mobil sau echipamente periferice. Toate aceste echipamente se traduc într-un cost mediu de 5800 de lei pe familie. 7 din 10 părinți care au răspuns la chestionar au făcut cel puțin o achiziție de astfel de echipamente.

3. Dacă în trecut meditațiile reprezentau categoria cea mai importantă de cost, ca sumă plătită, acum coboară pe locul al treilea, cu aproximativ 2.500 de lei în medie, fiind depășită de costuri emergente sau care au crescut puternic în pandemie.

4. Fondul clasei și al școlii, definite exclusiv ca prestații obligatorii, nu scad ca incidență, comparativ cu perioada pre-pandemică. Fondul școlii este o contribuție obligatorie pentru 13% dintre părinți. Majoritatea celor care achită acest fond afirmă că nu primesc chitanță. În mod surprinzător, această contribuție a rămas, ca incidență, la un nivel similar cu perioada pre-pandemică, în 2018 studiile Salvați Copiii estimând că acest fond este obligatoriu pentru 13% dintre părinți.”

Foto: Freepik.com


1 comment
  1. În sectorul 1 București, datorita fostului primar Tudorache, toti elevii și toți profesorii au primit tablete.
    Ministerul Educației si primariile puteau face același lucru în toată tara sdi nu ad mai vaita nici un părinte ca i se baga mana în buzunar.
    Ba unii părinti au refuzat sa ia tabletele în comodat, ar fi vrut sa le fie făcute cadou.
    Cat despre net… Asa cum au net sa joace ore întregi zilnic jocuri pe computer, asa sa îl folosească și pentru scoala online.
    Profesorii cheltuie mult cu scoala online.
    Ca să fie lecțiile mai asemănătoare cu cele făcute în sala de clasa, mai ales la matematica, unde se scrie continuu pe tabla, profesorii și-au cumpărat btabla, marker și cam 3 rezerve pe săptămână.
    Referitor la copiii care învață acasă.
    Sa spunem lucrurilor pe nume.
    Aceiași elevi stau și la scoala face to face, a apoi se muta la after school, stand cel puțin 10 ore zilnic în aceleași haine, cocoțați pe scaune si cu ghiozdanul alături.
    Iar elevii peste 9 ani (și aceasta este o vârstă marisoara) pot sta singuri acasă.
    Asa ca lucrurile trebuie tratate obiectiv, nu subiectiv.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
De ce spun elevii că nu vor la școală, fizic

Daniel David, despre schimbările propuse în planurile-cadru pentru liceu: A elimina aspectele fundamentale de fizică și chimie de la real e ca și când am vorbi despre cerc pătrat. Zona umană elimină cele două materii care contribuie la definirea ta ca om

“Nimeni nu mai transferă cunoștințe, ci competențe. A elimina aspectele fundamentale de fizică și chimie de la profilul real e ceva ciudat, este ca și când am vorbi despre cerc…
Vezi articolul

De unde începe România, ca țară UE, noul deceniu în educație: cele mai slabe rezultate europene la jumătate dintre obiectivele-cheie de întărire a școlii până în 2030, mult în urmă și la celelalte ținte – Monitorul educației și formării 2021

România are performanța cea mai slabă din Uniunea Europeană la trei din șase indicatori-cheie privind educația, iar la restul trei – printre cele mai slabe în UE, potrivit “Monitorului educației…
Vezi articolul

Directorul PISA, despre o școală de cartier în care disciplina și memorarea sunt reguli: A venit timpul să nu mai punem instruirea centrată pe profesor în opoziție cu învățarea centrată pe elev

Andreas Schleicher, directorul Direcției de Educație din cadrul OECD, cel care coordonează testele internaționale PISA, a vizitat o școală dintr-un cartier „defavorizat” al Londrei, Marea Britanie. Oficialul a analizat metodele…
Vezi articolul

Reacție dură a rectorului Marian Preda, la legile Deca: Vor face deservicii sistemului de învățământ. Ne vom trezi cu stegulețe și condiționalități europene privind educația. Anul viitor vom avea crize succesive la primele suspiciuni la admiterea în liceu, la angajările în universități sau în alegerile rectorilor

Reacție dură a rectorului Universității din București, sociologul Marian Preda, la proiectele legilor educației puse în dezbatere de ministrul Ligia Deca. Sunt „proiecte de legi care cred că vor face,…
Vezi articolul