Într-o școală veche de 100 de ani din Prahova mai învață doar 7 copii / La pregătitoare e un singur copil, iar în clasa a IV—a doar unul / Dacă s-ar închide ar trebui să facă naveta 20 km

1.812 vizualizări
Sursa: Captura Google Street View
Iannis are 6 ani și este singurul elev de clasă pregătitoare de la Școala Primară numărul 1 din satul Cheia, comuna Măneciu, relatează Observatorul Prahovean., citat de G4Media.ro.

Are colegi care învață în aceeași clasă cu el, însă nu de-o seamă, ci mai mari. Doi de clasa I, doi de clasa a II-a și încă doi la clasa a III-a. La clasa a IV-a nu învață nimeni. Pentru copiii numărați pe degete, învățământul simultan este singura opțiune. Iar școala veche de 100 de ani, singura variantă pentru ca ei să nu fie nevoiți, de la vârste fragede, să facă 20 kilometri naveta până la Măneciu.

„Am luptat mult să nu se închidă școala. E veche de 100 de ani, suntem puțini, dar copiii sunt fericiți că învață aproape de casă, că nu fac naveta 20 de km. dus, 20 întors la Măneciu. La vârstele lor nici nu ar mai da randament”, spune Elena Dragomir, profesoara care predă la școala cu o singură sală de clasă și o cancelarie în care stă mai mult singură.

Edupedu.ro a relatat recent că, potrivit unui Raport de analiză și eficientizare a cheltuielilor publice în domeniul educației, peste 3.500 de școli au funcționat, în anul 2022-2023, cu mai puțin de 20 de elevi.

Potrivit acelor date, în cele 3.5009 de astfel de școli învață 43.289 de elevi, dintre care majoritatea sunt copii de grădiniță (circa 35.000), puțin peste 8.000 sunt elevi de clase primare, iar 260 – elevi de învățământ secundar.

Același raport arată că școlile mici, adică cele cu mai puțin de 50 de elevi, reprezintă 45% din totalul unităților de învățământ.

Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 impune noi reguli cu privire la numărul de elevi dintr-o unitate cu personalitate juridică. Regulile pentru organizarea rețelei școlare și calendarul activităților au fost publicate în Monitorul Oficial și se aplică din anul școlar 2024-2025.


2 comments
  1. Decât învățământ simultan mai bine online! Ministerul ar face bine să doteze aceste școli cu echipamente și să le plătească un program de învățare online în care să grupeze elevi din localități diferite. Spre exemplu elevul de clasa a IV-a din articol ar putea să fie pus în clasă online cu elevi din alte localități. Să facă doar sportul la simultan.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Peste 2.000 de profesori au protestat în fața Parlamentului: Nu jucați educația la păcănele! Educația este pilonul societății, nu-l dărâmați! / Proiectul Legii Bolojan crește TVA la cărți cu 6 puncte procentuale, de la 5% la 11%, și la jocuri de noroc cu un punct, de la 3% la 4%

Luni, 7 iulie, are loc protestul profesorilor față de proiectul legii Bolojan. Acesta va fi organizat între orele 11:00 și 13:00, în fața Parlamentului, după cum au anunțat liderii sindicali.…
Vezi articolul
Principalii indicatori pentru Educația din România

Mihaela Nabăr, director World Vision România: Avem o Românie a mai multor Românii. În mediul rural, accesul la educaţie nu este acelaşi ca în oraşe, iar abandonul şcolar este, în unele cazuri, de cinci ori mai mare comparativ cu mediul urban

Directorul World Vision România Mihaela Loredana Nabăr, care deţine şi funcţia de consilier onorific al ministrului Educaţiei, afirmă că echitatea în sistemul de învăţământ este o prioritate. Aceasta este de…
Vezi articolul

DOCUMENT Măsurile urgente pe Educație pe care PLUS și le propune ca obiective, dacă ajunge la guvernare: reabilitarea în primele 6 luni a școlilor fără aviz ISU, transport pentru elevi, calitatea predării

Partidul lui Cioloș își anunță prioritățile în educație, pe care spune că le va avea în vedere dacă ajunge la guvernare: siguranța elevilor, depolitizarea educației și creșeterea calității actului didactic.…
Vezi articolul

Examene la colegii după Evaluarea Națională, care devine obligatorie pentru toți elevii, din 2024, limba română – probă distinctă la bacalaureat din 2027, anunță Sorin Cîmpeanu după discuții cu sindicatele / Decizii și pentru filiera liceelor, palatele și cluburile copiilor, elevii cu cerințe educaționale speciale

„Posibilitatea legală a organizării concursului propriu de admitere la nivel de colegiu (nu numai la nivelul colegiilor naționale), cu condiția ca această admitere să fie organizată imediat după susținerea examenului…
Vezi articolul

Liceele pedagogice să poată forma în continuare învățători, dar aceștia să nu poată să se titularizeze în sistem decât după ce fac facultatea, solicitarea Asociaţiei Naţionale a Colegiilor şi Liceelor Pedagogice – DOCUMENT

Liceele pedagogie să poată forma în continuare, iar absolvenții acestora să poată să fie angajați doar pe perioadă determinată și să poată fi titulari după ce finalizează studiile de licență…
Vezi articolul