Laurențiu Baranga a recunoscut în fața procurorilor că și-a falsificat diploma de BAC și le cere „iertare instituţiilor cărora le-a creat un prejudiciu de imagine”: „a existat un moment în viața mea când am avut un moment de scăpare”

[jp_post_view]
Laurențiu Baranga
Laurentiu Baranga / Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Laurențiu Baranga, fostul șef al Oficiului de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, a recunoscut în fața procurorilor că și-a falsificat diploma de bacalaureat, potrivit încheierii de ședință a Judecătoriei Sectorului 5.

Baranga a terminat școala profesională, iar după falsificarea diplomei de Bacalaureat și după ce instanța i-a retras diploma falsă a primit abilitarea de la Universitatea de Agronomie din București (USAMV) unde a devenit chiar conducător de doctorat. Acum, el și-a cerut scuze instituțiilor ”cărora le-a creat un prejudiciu de imagine”.

Declaratia lui Laurentiu Baranga

„Cu privire la acuzațiile aduse declar faptul că a existat un moment în viața mea când am avut un moment de scăpare, luând o decizie neinspirată, constând în aceea că prin intermediul unei persoane al cărei nume nu mi-l amintesc am reușit să obțin o diplomă de bacalaureat din care să rezulte că am urmat cursurile liceale și am obținut diploma de bacalaureat. Menționez că acea persoană m-a asigurat de faptul că obținerea diplomei de bacalaureat va fi legală, întrucât urmasem cursurile liceale de 2 ani și o școală profesională. Nu am urmat cursuri liceale de 4 ani la liceul…, așa cum reiese din diploma aflată la dosarul cauzei. Nu am dorit să induc în eroare instituțiile de învățământ cu care am avut relații contractuale, deoarece celelalte diplome dobândite ulterior sunt obținute pe merit. De asemenea sunt de acord să fac toate demersurile necesare pentru a acoperi prejudiciul cauzat în cauză”, a arătat Baranga în declarația de inculpat.

Citește articolul integral pe G4Media.ro

Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea


4 comments
  1. O dezbatere despre viitorul liceenilor a adus surpriza ca mulți dintre ei sa afirme: ,, școala nu are niciun sens, sunt multi care au funcții importante si nu dat BAC ul sau nu au urmat o facultate.”
    Prejudiciul este imens, simpla demisie e praf în ochi. Trebuie insistat ca un astfel de ,, fenomen generalizat” nu mai poate fi tolerat.
    Se pare însă că politicile publice nu tin cu meritocrația, studiul, munca sau competența.
    Ghinion!

    1. Si parca daca au diplome reale precum doamna profesoara de limba romana Anisie Pepsiglas Reticiente? E mai bine crezi? Cata vreme vor fi politruci cocotati la varf prin alte metode decat prin recunoasterea valorii, vom intalni asa ceva. Mereu.

      1. Nu-i asa?Ce diferență este intre un prost cu diploma reala si unul cu una fictivă?Pe ala cu cea fictiva poate oricine sa il „decada” din drepturi.Anisie nu o sa fie plimbata niciodată cu cătușe la mâini și data afara din învățământ, pentru ca nu au cum.Desi multi ar pofti.
        Ai carte ai parte!
        Asta e diferența.

  2. Asta înseamnă sa fii unealta unuia si altuia.Nu mai au nevoie de el.Gasesc altul dornic de inavutire si mărire. Iluzii.De asta nu se pot folosi de oameni capabili pentru că nu îi pot manevra cum vor ei.
    Cine l-a stiut, l-a dat de gol.Tot ai lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Testarea aleatorie a populației, pe un eșantion reprezentativ, este esențială în combaterea pandemiei Covid-19 și protejarea societății și a economiei – profesori de la London School of Economics

Doi profesori de la London School of Economics (LSE) se alătură vocilor care insistă că testarea aleatorie a populației, pe un eșantion reprezentativ și indiferent de existența simptomelor, este sențială…
Vezi articolul

Raport CE: Finanțare eficientă, eliminarea fragmentării din sistem și canalizarea banilor către institutele performante – printre recomandările experților europeni pentru cercetarea românească, prinsă într-un “cerc vicios” al incoerenței, inerției, fondurilor puține cheltuite prost / Ce mesaje au reținut autoritățile române

Cercetarea românească nu funcționează coerent, este prea fragmentată, este erodată la nivel de guvernanță, capital uman și interacțiuni public-privat și puținii bani care există în acest sector sunt cheltuiți prost…
Vezi articolul

Tinerii români – nemulțumiți de calitatea educației, numărul celor care cred că sistemul e viciat a crescut în ultimii cinci ani / Doar 1 din 10 crede că notele sau examenele „nu sunt cumpărate” / Corupția – văzută ca principala problemă a țării în care 1 din 4 tineri crede că dictatura poate fi uneori mai bună ca democrația – SONDAJ

Doi din cinci tineri români se declară total sau foarte nemulțumit de calitatea educației și tot atâția exprimă un nivel mediu de satisfacție față de aceasta, în timp ce doar…
Vezi articolul