Laurențiu Baranga a recunoscut în fața procurorilor că și-a falsificat diploma de BAC și le cere „iertare instituţiilor cărora le-a creat un prejudiciu de imagine”: „a existat un moment în viața mea când am avut un moment de scăpare”

6.216 vizualizări
Laurențiu Baranga
Laurentiu Baranga / Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Laurențiu Baranga, fostul șef al Oficiului de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, a recunoscut în fața procurorilor că și-a falsificat diploma de bacalaureat, potrivit încheierii de ședință a Judecătoriei Sectorului 5.

Baranga a terminat școala profesională, iar după falsificarea diplomei de Bacalaureat și după ce instanța i-a retras diploma falsă a primit abilitarea de la Universitatea de Agronomie din București (USAMV) unde a devenit chiar conducător de doctorat. Acum, el și-a cerut scuze instituțiilor ”cărora le-a creat un prejudiciu de imagine”.

Declaratia lui Laurentiu Baranga

„Cu privire la acuzațiile aduse declar faptul că a existat un moment în viața mea când am avut un moment de scăpare, luând o decizie neinspirată, constând în aceea că prin intermediul unei persoane al cărei nume nu mi-l amintesc am reușit să obțin o diplomă de bacalaureat din care să rezulte că am urmat cursurile liceale și am obținut diploma de bacalaureat. Menționez că acea persoană m-a asigurat de faptul că obținerea diplomei de bacalaureat va fi legală, întrucât urmasem cursurile liceale de 2 ani și o școală profesională. Nu am urmat cursuri liceale de 4 ani la liceul…, așa cum reiese din diploma aflată la dosarul cauzei. Nu am dorit să induc în eroare instituțiile de învățământ cu care am avut relații contractuale, deoarece celelalte diplome dobândite ulterior sunt obținute pe merit. De asemenea sunt de acord să fac toate demersurile necesare pentru a acoperi prejudiciul cauzat în cauză”, a arătat Baranga în declarația de inculpat.

Citește articolul integral pe G4Media.ro

Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea


4 comments
  1. O dezbatere despre viitorul liceenilor a adus surpriza ca mulți dintre ei sa afirme: ,, școala nu are niciun sens, sunt multi care au funcții importante si nu dat BAC ul sau nu au urmat o facultate.”
    Prejudiciul este imens, simpla demisie e praf în ochi. Trebuie insistat ca un astfel de ,, fenomen generalizat” nu mai poate fi tolerat.
    Se pare însă că politicile publice nu tin cu meritocrația, studiul, munca sau competența.
    Ghinion!

    1. Si parca daca au diplome reale precum doamna profesoara de limba romana Anisie Pepsiglas Reticiente? E mai bine crezi? Cata vreme vor fi politruci cocotati la varf prin alte metode decat prin recunoasterea valorii, vom intalni asa ceva. Mereu.

      1. Nu-i asa?Ce diferență este intre un prost cu diploma reala si unul cu una fictivă?Pe ala cu cea fictiva poate oricine sa il „decada” din drepturi.Anisie nu o sa fie plimbata niciodată cu cătușe la mâini și data afara din învățământ, pentru ca nu au cum.Desi multi ar pofti.
        Ai carte ai parte!
        Asta e diferența.

  2. Asta înseamnă sa fii unealta unuia si altuia.Nu mai au nevoie de el.Gasesc altul dornic de inavutire si mărire. Iluzii.De asta nu se pot folosi de oameni capabili pentru că nu îi pot manevra cum vor ei.
    Cine l-a stiut, l-a dat de gol.Tot ai lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Daniel David

Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, interviu în presa maghiară: Dacă e să ne asumăm trecutul, să-l asumăm în totalitatea sa / În România rulează astăzi trei mari programe cu finanțare europeană, toate trei în sudul țării

„Dacă e să ne asumăm trecutul, să-l asumăm în totalitatea sa”, spune rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca într-un interviu acordat Maghyar Nemzet, publicație pro-guvernamentală din Ungaria. Într-un discurs care marchează…
Vezi articolul

Mircea Miclea, soluții pentru lecții online eficiente: Să avem înregistrate părți din lecțiile predate, pe care le oferim elevilor îmbogățite prin comentariile noastre în timp real / Elevii au o minte hibridă și va trebui să construim instrumente și lecții hibride

Elevii au o minte hibridă și va trebui să construim instrumente și lecții hibride, spune profesorul universitar Mircea Miclea, psiholog și fost ministru al Educației. Acesta a participat la un…
Vezi articolul

Modificările standardelor de calitate pentru școli și grădinițe „schimbă fundamental modul în care este definită calitatea educației și în care se face evaluarea externă, prin diminuarea exigenței, relativizarea activității de evaluare externă și favorizarea învățământului particular”, spune într-o petiție, trimisă ARACIP, fostul președinte al instituției Șerban Iosifescu

Într-o analiză cu propuneri de completare și modificare, pe care anunță că a trimis-o Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar, fostul președinte al instituției Șerban Iosifescu semnalează pe…
Vezi articolul

Mircea Miclea, despre urmele lăsate de cele 2 luni de izolare: La nivel de societate, cred că se va accentua cultul siguranței, noua religie / Pe termen scurt vom avea, la mulți oameni, o prelungire a anxietăților, vor fi mult mai sensibili la orice sursă de risc

Care sunt efectele individuale și societale ale celor 2 luni de izolare din cauza pandemiei? Mircea Miclea, psiholog și fondatorul școlii cognitive în psihologia românească, vine cu o evaluare a…
Vezi articolul