„Micile victorii” care îi fac pe elevi să persevereze la învățătură – un studiu despre efectul problemelor ușoare incluse în teste dificile la matematică

1.660 de vizualizări
Foto: © Naamah Barshai | Dreamstime.com
Succesul la învățătură poate fi interpretat fie prin rezultate și note foarte bune la o materie dificilă, dar poate să însemne și motivarea pe care o găsesc elevii pentru a continua să învețe în pofida dificultăților de care se lovesc, sugerează un nou studiu bazat pe rezolvarea unor probleme de matematică, realizat sub umbrela American Psychological Association  și citat de site-ul american pe teme de educație Edutopia.org.

Studiul a urmărit să aplice în rândul elevilor cercetări făcute până acum în principal în rândul adulților, cu privire la felul cum interpretează indivizii succesul academic în funcție de sarcinile pe care le primesc.

În cadrul cercetării, 570 de elevi de clasa a 3-a și de clasa a 6-a au primit de rezolvat 10 probleme dificile de matematică. Jumătate dintre ei au primit, în plus, cinci probleme considerabil mai ușoare, așa încât elevii să aibă și momente în care simt un oarecare grad de succes, pe lângă provocarea pusă de problemele dificile.

  • Potrivit sursei citate, deși au avut același număr de probleme dificile de rezolvat, elevii care au primit și probleme ușoare erau de două ori mai predispuși să își dorească un nou set de probleme de rezolvat. Totodată, acei elevi erau de două ori mai înclinați să aprecieze drept plăcută activitatea desfășurată, o atitudine notabil diferită de sentimentul de frustrare și descurajare pe care îl pot produce problemele grele de matematică.

Realizatorii studiului au observat, totodată, că a contat și locul unde au plasat problemele ușoare, plasarea lor la începutul sau la sfârșitul testului fiind cea mai benefică. Autorii apreciază că o astfel de abordare „are potențialul să fie folosită ca strategie alternativă pentru a crește motivația și implicarea elevilor față de matematică, într-un mod în care nu este redusă dificultatea lucrurilor pe care dorim ca elevii să le învețe”.

Foto: © Naamah Barshai | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. Oare totul înseamnă matematică?
    De ce trebuiesc chinuiți copiii cu așa ceva? Mulți nu au treabă cu matematica. Pur și simplu nu sunt născuți pentru ea. 85% din copii au „problema” asta.
    Nu e normal să se dea un examen la matematică pentru a putea ajunge la liceul de arte, sportiv, profil de filologie etc.
    Separarea pe profiluri ar trebui făcută din clasa a 7-a, matematica redusă la 2 ore pe săptămână până atunci și examenul obligatoriu la matematică scos. Ah, și opționalele făcute individual de fiecare copil, nu de toată clasa.
    Școala nu trebuie împărțită în Matematică, restul materiilor de examen și tot restul de materii care sunt complet neimportante (dar la care trebuie să se dea 10 din oficiu pentru că altfel pierde odrasla bursa).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Concurs dedicat protecției mediului înconjurător, lansat pentru elevii și profesorii din țară, până în luna mai 2024. Cele mai inovatoare și active echipe pot câștiga finanțare pentru aparatură prietenoasă cu mediul în școli

Elevii și profesorii din școli și licee se pot înscrie până pe 15 decembrie la un concurs dedicat protecției mediului prin inițiative de ecologizare și acțiuni de conștientizare, lansat recent…
Vezi articolul

DOCUMENT Din toamnă elevii de clasele a VII-a și a VIII-a pot studia o nouă disciplină „Educație privind schimbările climatice” – programa a fost publicată în Monitorul Oficial / Vor învăța să monitorizeze activitățile de zi cu zi care contribuie la poluare și să promoveze interculturalitatea și justiția climatică

Programa școlară pentru disciplina de tip opțional integrat „Educație privind schimbările climatice”, nivel gimnazial, clasele a VII-a și a VIII-a, a fost publicată în Monitorul Oficial. Programa se aplică începând…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Elevii din clasele primare și gimnaziu, care au ”abateri de la program”, vor sta mai mult la școală din semestrul 2

Elevii din învățământul primar și gimnazial care au ”rămâneri în urmă de la nivelul clasei”, vor face ore suplimentare, în școală. Declarația a fost făcută miercuri, 2 ianuarie, la Antena 3 de…
Vezi articolul