„Micile victorii” care îi fac pe elevi să persevereze la învățătură – un studiu despre efectul problemelor ușoare incluse în teste dificile la matematică

1.659 de vizualizări
Foto: © Naamah Barshai | Dreamstime.com
Succesul la învățătură poate fi interpretat fie prin rezultate și note foarte bune la o materie dificilă, dar poate să însemne și motivarea pe care o găsesc elevii pentru a continua să învețe în pofida dificultăților de care se lovesc, sugerează un nou studiu bazat pe rezolvarea unor probleme de matematică, realizat sub umbrela American Psychological Association  și citat de site-ul american pe teme de educație Edutopia.org.

Studiul a urmărit să aplice în rândul elevilor cercetări făcute până acum în principal în rândul adulților, cu privire la felul cum interpretează indivizii succesul academic în funcție de sarcinile pe care le primesc.

În cadrul cercetării, 570 de elevi de clasa a 3-a și de clasa a 6-a au primit de rezolvat 10 probleme dificile de matematică. Jumătate dintre ei au primit, în plus, cinci probleme considerabil mai ușoare, așa încât elevii să aibă și momente în care simt un oarecare grad de succes, pe lângă provocarea pusă de problemele dificile.

  • Potrivit sursei citate, deși au avut același număr de probleme dificile de rezolvat, elevii care au primit și probleme ușoare erau de două ori mai predispuși să își dorească un nou set de probleme de rezolvat. Totodată, acei elevi erau de două ori mai înclinați să aprecieze drept plăcută activitatea desfășurată, o atitudine notabil diferită de sentimentul de frustrare și descurajare pe care îl pot produce problemele grele de matematică.

Realizatorii studiului au observat, totodată, că a contat și locul unde au plasat problemele ușoare, plasarea lor la începutul sau la sfârșitul testului fiind cea mai benefică. Autorii apreciază că o astfel de abordare „are potențialul să fie folosită ca strategie alternativă pentru a crește motivația și implicarea elevilor față de matematică, într-un mod în care nu este redusă dificultatea lucrurilor pe care dorim ca elevii să le învețe”.

Foto: © Naamah Barshai | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. Oare totul înseamnă matematică?
    De ce trebuiesc chinuiți copiii cu așa ceva? Mulți nu au treabă cu matematica. Pur și simplu nu sunt născuți pentru ea. 85% din copii au „problema” asta.
    Nu e normal să se dea un examen la matematică pentru a putea ajunge la liceul de arte, sportiv, profil de filologie etc.
    Separarea pe profiluri ar trebui făcută din clasa a 7-a, matematica redusă la 2 ore pe săptămână până atunci și examenul obligatoriu la matematică scos. Ah, și opționalele făcute individual de fiecare copil, nu de toată clasa.
    Școala nu trebuie împărțită în Matematică, restul materiilor de examen și tot restul de materii care sunt complet neimportante (dar la care trebuie să se dea 10 din oficiu pentru că altfel pierde odrasla bursa).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Platformă de educație remedială pusă gratuit la dispoziția elevilor din clasele primare și gimnaziu și a profesorilor, pentru recuperarea pierderilor din pandemie. Elevii cu rezultate bune la testări primesc premii, la fel și părinții care se implică

O platformă de educație remedială gratuită pentru elevi și profesori a fost lansată luni, 12 iulie, de organizația Narada. Potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro, se pot înscrie „până la…
Vezi articolul

Cu o zi înainte de Evaluarea Națională de clasa a II-a, Ministerul Educației anunță că rezultatele elevilor vor fi colectate cu o nouă aplicație digitală, care le va da profesorilor și învățătorilor acces rapid la date și la rapoartele pe clasă

Luni, 13 mai, începe Evaluarea Națională de la clasa a II-a, iar duminică la prânz Ministerul Educației anunță noutatea acestei ediții: colectarea datelor rezultate din evaluarea testelor scrise va fi…
Vezi articolul

Peste 50 de elevi din Timiș, din care 28 dintr-o singură comună, au fost retrași de părinți de la școală pentru a învăța în sistem homeschooling. Șeful ISJ: Vom anunţa instituţiile statului pentru a lua măsuri. Cei mai afectaţi sunt elevii de clasa a VIII-a, care nu vor putea susţine examenul de Evaluare Naţională

Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Timiş, Marin Popescu, a declarat, miercuri, că 53 de copii din ciclul primar şi gimnazial al unor şcoli din mediul rural au fost retraşi de…
Vezi articolul