„Meditațiile nu vor dispărea, dar se pot reduce ca frecvență atunci când copiii vor dobândi competențe în școli în cursul activităților obișnuite, când nu vom avea examene în cadrul procesului de învățământ obligatoriu, cum avem Evaluarea Națională, un examen restrictiv la două materii, punctual, de care după aceea depinde viața ta”, a declarat ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, la DigiFM, pe 28 mai.
„Depinde pe ce traiectorie intri în liceu, la ce profil, la ce specializare și atunci părinții fac tot ce depinde de ei pentru a se asigura că copilul la cele două teste obține o notă mare ca să intre acolo unde dorește la liceu. Părinții se adaptează la un sistem educațional distorsionat”, a adăugat Daniel David.
Declarațiile ministrului Daniel David despre meditații:
„Practica meditațiilor nu va dispărea, dar se poate reduce ca frecvență atunci când învățământul, procesul educațional, va funcționa mai bine, când copiii vor dobândi competențe în școli în cursul activităților obișnuite, atunci când nu vom avea examene în cadrul procesului de învățământ obligatoriu, cum avem Evaluarea Națională în clasa a VIII-a care să fie one shot, adică un examen restrictiv la două materii, punctual, de care după aceea depinde viața ta.
Depinde pe ce traiectorie intri în liceu, la ce profil, la ce specializare și atunci părinții fac tot ce depinde de ei pentru a se asigura că copilul la cele două teste obține o notă mare ca să intre acolo unde dorește la liceu. Părinții se adaptează la un sistem educațional distorsionat.
Deci, când școlile vor funcționa mai bine, când nu o să avem discrepanțe atât de mari între școli și între specializări, atunci și meditațiile își vor reduce forța. Nu o să dispară, pentru că le vedem peste tot în lumea aceasta, dar nu la nivelul la care există la noi și la noi. Dacă tot există, să ne asigurăm, cum am mai spus un diverse contexte, că le controlăm sub aspectul fiscalității și sub aspectul conflictului de interese.”
Informații de context:
Ministrul Educației, Daniel David, le-a transmis părinților în martie să nu mai exagereze cu meditațiile, precizând că instituția pe care o conduce nu susține și nu impune acest fenomen, ba chiar îl descurajează, potrivit TVR Info.
În conferința de presă de prezentare a raportului QX, Daniel David s-a declarat „un susținător al meditațiilor bine reglementate” și a făcut trimitere la reglementări fiscale sau legate de conflictul de interese în cazul meditațiilor, apreciind: „Haideți să recunoaștem că avem nevoie, că există”.
Meditațiile pot afecta „nepermis de mult” procesul de învățământ, dar reprezintă „un mecanism normal într-o societate” și trebuie păstrate cu o mai bună reglementare, conform raportului.
9 comments
Discrepanțele vor fi reduse atunci când se va investi constant și în mod egal în sistemul de educație: de la infrastructură la formarea profesională, la descongestionarea și regândirea programelor școlare, până la reducerea numărului de elevi în clase.Ora de curs durează 50 de minute. Timpul alocat consolidării este de aproximativ 15 minute, de pinde de nivelul clasei. Cum să te ocupi și preocupi de 28- 20 de elevi într- un interval așa de scurt?
salut ! …
…cred că prima precizare care trebuie luată în calcul, pe subiect, este cunoașterea individuală și la nivel de organizație a rolului fiecărui participant din activitatea din școală
1. un director de școală ar trebui familiarizat cu reguli de bază din sociologia organizațiilor ; la fel și membrii diverselor comisii ; organigrama instituției, pe lângă Regulamentul intern , formal și sec-obligatoriu, ar trebui să fie nu numai în registratura unității de învățământ. ci și în dosarul fiecărui actor din școală implicat în activitatea desfășurată. în contractul individual de studii încheiat, la început de an între școală și beneficiar , la vârste mici – părinte.
2. colaborarea, odată rolurile asumate, este un factor de progres, de echilibru, de evaluare diagnostică și prognostică. pentru oricare individ, și pentru oricare școală.
3. se presupune că fiecare actor prestator de servicii de instrucție are răspunderea și responsabilitatea conferite de demnitatea rolului său. între altele, serviciul de vreo câțiva zeci de ani de sprijin încă nu a zguduit mentitatea cadrului didactic că predarea nu e exclusiv frontală, iar aici am constatat că preocuparea câtorva oameni este , ca progres de acțiune cu rol instructiv, doar pe lucrul pe grupe. deși sistemul are direcții de orientare , acestea rămân formale și bezmetice. mă refer la așa numita Reformă de Integrare , și la penibila campanie publicitară despre Copilul cu Dizabilități.
în practică, teoriile mele rămân superficiale . singurul temei care îmi contestă discursul este etapa evaluării. la secțiunea Evaluare individuală care, de obicei este orală, itemii pot fi considerați intr-o oarecare măsură raportați la individ
Domnul ministru psiholog n-a inteles nimic! Umbla la programele alea si mai redu din continuturi ca sunt prea multe. De asta ne plangem toti. De aceea raman copiii in urma, de aceea se recurge de multe ori la meditatii. Mai lasati si pentru facultati daca elevii doresc sa aprofundeze o anumita materie. E destul de greu pentru elevi evaluarea nationala la 2 materii, dar sa mai incluzi si altele…
Eu observ următoarele în clasa: Fiecare elev are nevoie de îndrumare până ajunge sa se descurce singur. Fiind mulți elevi în clasă timpul alocat fiecăruia este mic. Unii dintre elevi nu mișcă nimic singuri.
Păi cum să nu se facă meditații,dacă profesorii la matematică nu predă mai nimic în clasă și așteaptă ca copiii să meargă la ei acasă, ca să facă meditații…. dacă ați controla școlile din Vicov ar fi bine….. sunt elevi buni care sunt dați în cap și sunt elevi care sunt ținuți doar pe brațe și au favorul la note doar 9 și 10 și când ajung la liceu primele teste patru cinci…. oare de ce?
meditațiile nu dispar, meditațiile sunt niște afaceri pentru cei care au bani…
Este o industrie ce se intampla cu meditatiile.Minim 4 copii,fac domnii profesori bani la negru la greu.La scoala se comporta cum se comporta.Rau de tot a ajuns invatamantul in ziua de azi (Arad).Au ajuns si profesorii sa fie superficiali,sa aprecieze aparentele,sa nu bage in seama esentele.
din păcate copilul meu a ajuns sa facă meditatii din clasa a IV-a, iar unii colegi fac din clasa a III-a si merg si la after school. de ce oare? unii dascăli nu se implica, nici la clasa nici la after, iar spre final ca nu reusesc sa parcurga programa le da elevilor cate 50 de probleme la matematica de pe o zi pe alta. este normal? ce asimileaza si ce invata elevii in acest ritm?
domnule ministru, faceti niste chestionare anonime catre parinti si va veti speria ce se intampla in scoli. iesiti din minister si mergeti prin scoli
Ce prostie , sa crezi ca viata ta sta intr-o evaluare națională!
Alceva nu o mai fi pe planeta asta decat evaluarea nationala !
Sistemul de învățământ este un sistem cu inerție mare. De cel puțin 15 ani cei mai buni elevi, char dacă le-ar plăcea meseria de dascăl, se îndreaptă catre meserii mult mai bine plătite, culmea de același angajator, statul roman. In aceste condiții care este soluția? Le dai testare și îi dai pe toți afară, pentru că nu corespund?