Ministrul Educației către Daris Mănescu, elevul de clasa a XI-a care a publicat o carte cu teoria sa privind întemeierea Țării Românești: Te felicit. Văd că vorbești despre lucruri importante și anume noi metode de a transfera competențe dincolo de a se preda și memora date

127.991 de vizualizări
Foto: Gov.ro
Ministrul Educației l-a felicitat pe elevul de clasa a XI-a Daris Mănescu, care a publicat o carte despre teoria sa legată de întemeierea Țării Românești. Într-o intervenție telefonică în direct, la Digi24, vineri, 6 iunie, Daniel David a spus: „Te felicit. Văd că vorbești despre lucruri importante și anume noi metode de a transfera competențe dincolo de a se preda și memora date”.

Ministrul Educației i-a transmis un mesaj de felicitări elevului de clasa a XI-a de la Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu, iar cei doi au avut un scurt dialog în direct, vineri, 6 iunie, la Digi 24.

„Te fericit, mă bucur că sunt astfel de cazuri, văd că vorbești despre lucruri importante, și anume noi metode pentru o altfel de predare, noi metode de a transfera competențe dincolo de a se preda și memora date și diverse evenimente istorice. Ceea ce spun de când sunt ministru e că problema noastră legată de analfabetismul funcțional se leagă și de discipline, uneori prea multe, și de conținuturi, uneori prea multe și irelevante. Am spus foarte clar. Și de metodele de predare, care adesea nu sunt suficient de stimulative, nu implică suficient de mult copiii. Deci, altfel spus, mă bucur că se întâmplă astfel de situații”, a spus Daniel David.

Dialogul dintre elevul Daris Mănescu și ministrul Educației, Daniel David

Daniel David, ministrul Educației: Te fericit, mă bucur că sunt astfel de cazuri, văd că vorbești despre lucruri importante, și anume noi metode pentru o altfel de predare, noi metode de a transfera competențe dincolo de a se preda și memora date și diverse evenimente istorice. Ceea ce spun de când sunt ministru e că problema noastră legată de analfabetismul funcțional se leagă și de discipline, uneori prea multe, și de conținuturi, uneori prea multe și irelevante. Am spus foarte clar că și de metodele de predare care adesea nu sunt suficient de stimulative, nu implică suficient de mult copiii. Deci, altfel spus, mă bucur că se întâmplă astfel de situații. (…) În general, în spațiul public, e natural să fii mai mult interesat de probleme și de lucrurile care nu merg. Uite că acum discutăm despre o situație fericită. 

Moderator: Să ne ducem și spre lucrurile care pot fi reparate. Daris, ce i-ai spune ministrului, unde ar mai fi lucrurile pe care le-ai observat-o și care se pot rezolva?

Daris Mănescu, elev: Da, ar mai fi un alt aspect. Mi se pare că, în general, în școlile noastre digitalizarea nu e folosită destul… S-ar putea face mult mai mult pe partea asta. Spre exemplu, eu am câțiva colegi la mine în clasă care, de la o vreme, vin cu tablete la școală. Tablete în care au toate notițele și mi se pare o metodă foarte inteligentă de a renunța cumva la acel ghiozdan greu, pe care-l critică părinții mai ales în primar, cu toate culegerile, cărțile care sunt foarte grele pentru micuți.

Daniel David, ministrul Educației: Corect, dar uite, aș vrea să te întreb – să avem și un dialog – tablă inteligentă aveți în clasă?

Daris Mănescu, elev: În clasa mea nu avem, dar sunt multe clase în școala mea în care sunt montate.

Daniel David, ministrul Educației: Bun, deci puteți să aveți acces. Ați folosit-o suficient de des în procesul educațional, pentru că de aceea am dus-o, ca să spun așa, în școală? Am dus o mulțime de tehnologii în școală și m-aș bucura să fie utilizate, inclusiv pe linia pe care tu ai descris-o, și anume componenta digitală.

Daris Mănescu, elev: În general, da, le-am mai folosit, dar s-ar putea mult mai mult. Adică probabil e vorba și de o mentalitate a profesorilor, care ar trebui cumva schimbată spre digitalizare. Adică de a menține predarea în partea asta veche.

Daniel David, ministrul Educației: Mai clasică, da.

Moderator: Daris, se vorbește de abandon școlar, de ce se lasă de școală elevii și care e rolul TikTok-ului și al aplicațiilor? Cum vă încurcă sau nu, pe colegi, pe tine?

Daris Mănescu, elev: Pur și simplu copiii nu sunt atrași într-un sens anume, în sensul în care ei vin și dau de niște profesori foarte rigizi, așa cum spunea și domnul ministru. Ar trebui făcută o schimbare și în mentalitatea profesorilor, pentru că foarte mulți nu învățăm pentru că nu am vrea să învățăm, ci pur și simplu nu suntem, poate, susținuți. Adică dacă nu știm ceva, imediat primim o notă mică pe loc. Până la urmă e vorba despre cum un adult trebuie să ghideze un copil, nu să îi taie aripile în acest proces.

Daniel David, ministrul Educației: Da, acesta este și motivul pentru care în noile planuri-cadru trebuie să avem o componentă foarte clară, în fiecare disciplină, care să se focalizeze pe consolidare – ceea ce ai învățat – corectarea lucrurilor pe care copiii nu le știu, componenta remedială. Și e foarte importantă o componentă de aplicabilitate în viața de zi cu zi. Și atunci cred că ar fi mult, mult mai atractiv și sistemul nostru”.

Informații de context

Daris Mănescu, elev în clasa a XI-a la Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu a lansat pe 2 iunie cartea „Începuturile Țării Românești, secolul al XIII-lea, între invazie și dominație”. Este olimpic la Istorie, în clasa a X-a s-a calificat la etapa națională, la fel și în clasa a XI-a, iar pe lângă Olimpiada Națională de Istorie a participat la patru concursuri unde a luat locul I și s-a calificat la un concurs național de istorie numit „Sesiunea de referate și comunicări științifice pe disciplina istorie”.

Elevul a povestit într-un interviu pentru Edupedu.ro că profesorul său Claudiu Mărăcine a fost inspirația sa. „E foarte deschis și îi pasă mai mult să înțelegem în sine evenimentele istorice, decât să punem accentul pe memorarea anilor”, a spus Daris.

Are pasiunea pentru istorie de la bunicul său, cu care se plimba pe dealuri când avea 3-4 ani și îi povestea despre domnitorii români.

Fiind pasionat de istorie și citind mult, a descoperit că nu sunt atât de multe informații clare despre întemeierea Țării Românești. Așa că a strâns date și încet-încet s-au adunat suficiente pentru a scrie o carte.

Profesorul de istorie de la liceu l-a încurajat pe Daris să gândească și să își pună întrebări, să cerceteze: „Domnul meu profesor Claudiu Mărăcine a fost inspirația mea, pentru că dânsul cu 3 ani înainte a lansat o carte spre Tudor Vladimirescu și pur și simplu m-a inspirat și pe mine să scriu o carte”.

A fost contactat de câteva persoane din mediul academic, le-a trimis cartea, și așteaptă să vadă ce va urma. Citește aici interviul integral cu Daris Mănescu.


9 comments
  1. Unde sunt planurile cadru mult promise și trâmbițate??? Acea „luni” a trecut, d-le ministru! Ați început să promiteți aiurea…

  2. Eu zic nici sa nu mai fie școală. Elevii, de când cu digitalizarea, vad că știu tot. Iar de părinți, ce sa mai vorbim, critica școală, profesori, tot, a lor odrasla e cea mai cea, dar unul nu se implica autentic în viața copiilor. Dragi părinți, educati-va singuri odraslele, ar trebui sa știți mai bine ca oricine.

  3. Și tractoristul de la liceul agricol și fochistul de la liceul tehnologic spun că nu mai este nevoie de ghiozdan că ajunge o tableta că profesorii habar nu au sa predea și oricine poate fi dascăl… competente nu cunoștințe…mda ,întrebare ce aplici în viața de zi cu zi dacă ești un zero absolut nu știi să scrii sa socotești nu înțelegi fenomene fizice reacții chimice și în general ești un trotinetist imbecil cu aere de intelectual cu tupeu agramat violent în comportament și limbaj…da!!! dar știu să stau pe telefon și laptop toată ziua și toată noaptea…pe saituri despre natură știința??? nooo😂pe tik tok Facebook și alte siteuri care ne învață cum să înjurăm sa scuipam cadrele didactice iar pe cei mai dedicați meseriei da i rupem cu bătaia sau sa i dam exemplu negativ pe pro TV că violatori agresori verbali sexuali etc…nu i așa domnule David???nu mai este mult și vor începe să ucidă profesori pt că le cere disciplina ordine și culmea sa învețe…că de aia vin la școală,sa învețe băi ministrule!!!hai sa nu mai facă fizică chimie biologie matematica săracii puturoși idioți de elevi…vai de reforma voastră… loviți in cadrele didactice…și așa puține și în vârstă

  4. Nu înțeleg de ce acest articol e plin de greșeli, de la gramatică până la scriere! Cum puteți publica pe acest site așa ceva de te dor ochii la lectură. Ce utilizator de lb. română își permite să publice așa ceva?

  5. Se vorbește de digitalizare….sunt parinți , de anumite confesiuni religioase, care nu le permit copiilor utilizarea telefonului și a laptop.ului în scop educațional. Acei copii sunt rupți de educație, colegi, profesori. In centrele de examen, timp de 5 zile, s.a învațat on line. S.a predat, ascultat, discutat, poate chiar socializat. Copiii aceia sunt ținuți în beznă. E tot un fel de abuz. I.aș da în plasament cu oameni normali la cap.

    1. Ana draga, dacă cumva ești profesor, cu atâta digitalizare vei ajunge fara job cat de curând. Dacă mai ești și părinte atunci e mai rău.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Exmatricularea elevilor, reintrodusă în proiectele legilor Educației, printr-un amendament susținut de minister, PNL și PSD: Exmatricularea poate fi realizată doar în situații grave, în urma încălcării normelor de disciplină în spațiul școlar

Parlamentarii au votat vineri, în comisia pentru învățământ din Camera Deputaților, pentru introducerea unui amendament în proiectele legilor Educației prin care exmatricularea se poate aplica în cazurile grave în care…
Vezi articolul

Extinderea programului „Școală după școală” la nivel național, prioritar cu acoperirea integrală a școlilor dezavantajate – cerută ministrului Educației, Ligia Deca, de organizația World Vision România

Extinderea programului „Școală după școală” la nivel național este cerută oficial de organizația World Vision România, într-o reacție la proiectele legilor învățământului lansate în dezbatere de ministrul Ligia Deca. Organizația…
Vezi articolul

Eliminarea tezelor și înlocuirea lor cu mijloace de evaluare sumativă la începutul și sfârșitul anului școlar este agreată la nivelul Ministerului Educației, spun reprezentanții elevilor, care au înaintat această propunere

Introducerea unei evaluări sumative cu subiect unic la nivel național, la începutul și respectiv sfârșitul anului școlar, care să nu afecteze media școlară, în locul tezelor, este propunerea înaintată de…
Vezi articolul