Ministrul Educației, Daniel David: Sunt un pic îngrijorat că un număr prea mare, după mine, de copii care erau înscrişi în clasa a XII-a, nu s-au înscris și la Bacalaureat

110.739 de vizualizări
Foto: © LCVA | Dreamstime.com
Ministrul Educației s-a arătat îngrijorat de faptul că prea mulți elevi de clasa a XII-a nu s-au înscris la Bacalaureat 2025. Daniel David a spus că trebuie schimbată paradigma la liceu, modul de predare, curriculumul și consolidarea materiei. „Dacă facem acest lucru, mă aștept să avem mai mulți copii înscriși la Bacalaureat în următorii ani”, a spus ministrul Educației la Radio România Actualități, marți, 10 iunie. Ultimul anunț al ministrului spunea că planurile cadru pentru liceu vor fi puse în consultare publică vineri sau luni, 9 iunie.

„Sunt un pic îngrijorat că un număr prea mare, după mine, de copii care erau înscrişi în clasa a XII-a nu s-au înscris și la Bacalaureat. Asta mie mi-arată că ceea ce spun în raportul QX este extrem de serios și grav. Noi trebuie cu adevărat să schimbăm ca paradigmă curriculum, metodele de predare, modul în care ne implicăm în procesul educațional pentru copii, modul în care facem învățare remedială, astfel încât copiii care termină Bacalaureatul, termină practic clasa a XII-a, să se înscrie și la Bacalaureat și să-și testeze competențele, pur și simplu”, a spus ministrul Educației.

Daniel David a explicat ce înseamnă această reformă la liceu și dacă va fi aplicată elevii vor avea competențele dobândite și vor avea „curajul să și le testeze la Bacalaureat”:

„Această reformă presupune un curriculum care să fie mai aerisit, un curriculum în care la fiecare disciplină aș vrea să stabilesc ferm că 25% din timpul alocat unei discipline nu trebuie să se mai lege de predarea unor noi cunoștințe, ci trebuie să se lege de altceva. Cele pe care le-ai predat până atunci, trebuie să fie consolidate, trebuie să te ocupi de aspecte remediale pentru copii, prin care să corectezi lucrurile pe care nu ai reușit să le predai bine și, în același timp, să încerci să generalizezi cunoașterea dobândită în diverse discipline la viața de zi cu zi. Dacă facem acest lucru, mă aștept să avem mai mulți copii înscriși la Bacalaureat în următorii ani, o rată mai scăzută al analfabetismului funcțional, altfel spus, copiii să dobândească cu adevărat competențe pe care să aibă curajul să și le testeze la Bacalaureat și să le poată folosi după aceea în viața de zi cu zi”, a spus David.

Informații de context

Edupedu.ro a scris că această generație care dă Bacalaureatul în 2025 este prima care a făcut clasa pregătitoare și care a traversat parțial reforma curriculară începută în 2012 și terminată brusc, prin decizii politice succesive ale guvernelor, în 2021, când au întrat în liceu și au învățat după manuale și curriculum aprobate în anii 2002-2004, înainte de a se fi născut.

Este vorba despre generația „experiment” 2012-2025 – primii elevi care au făcut clasa pregătitoare. La gimnaziu nu au avut în niciun an manuale la timp și nici profesori formați. Liceul i-a primit fără curriculum nou, cu manuale și programe dinainte de nașterea lor, din cauza politicienilor care au amânat reforma curriculară.

Datele de la ministerul Educației și Cercetării (MEC) din raportul privind starea învățământului 2024 arată că, în 2013-2014 au intrat în clasa I și terminaseră clasa pregătitoare introdusă în 2012 aproape 157.000 de copii.

Potrivit ministerului Educației au fost prezenți în prima zi de Bac 2025: 98.540 de candidați la proba scrisă de Limba și literatura română și peste 97.700 la proba obligatorie a profilului: matematică sau istorie.

Cei mai mulți absolvenți de liceu înscriși la un bacalaureat ca parte din promoția curentă au fost în 2008, când erau 209.493, dintr-un total de 225.877 înscriși.

Planurile cadru pentru liceu au fost puse în consultare publică pe 31 ianuarie, au fost dezbătute în mai multe centre universitare și urmează ca în aceste zile varianta finală să fie pusă în dezbatere. Ultimul anunț al ministrului spunea că planurile cadru pentru liceu vor fi puse în consultare publică vineri sau luni, 9 iunie.

Citește și:
BAC 2025. Prezența la proba obligatorie a profilului: 97.700 de candidați au dat examen la Matematică sau Istorie / Au lipsit aproape 2.000 de elevi și 25 de candidați au fost eliminați pentru că au vrut să copieze
Prezența în prima zi de Bac 2025: 98.540 de candidați au fost la proba scrisă de Limba și literatura română, 1.256 de candidați au lipsit, iar 25 au fost eliminați pentru că au încercat să copieze, anunță Ministerul Educației și Cercetării
Cel mai mic număr de înscriși la examenul de Bacalaureat din ultimii cel puțin 20 de ani. Aproape un sfert din elevii care au început clasa a XII-a în septembrie nu au ajuns în BAC 2025


39 comments
  1. Organizarea anului scolar e un dezastru. tot timpul vacante, intreruperi de ritm, saptamina altfel, verde. anul acesta evaluare clasa a 6-a a dat peste cap programul de liceu( lipsa sali clasa), 1 iunie,5 iunie,9iunie zile libere, apoi examenul de bacalaureat in timpul anului scolar cu invatamint online ( lipsa clase si profesori, ce lucrau la supraveghere si corectura). Si sa vrei si nu te poti concentra in aceste conditii.

  2. La liceu trebuie sa meargă doar cei care au luat nota 5 la evaluarea națională. Ceilalti a munca, scoli profesionale. Se vor pierde locuri de munca în învățământul liceal dar este singura soluție.

  3. Este greu pentru miniștrii educației să gândească. Ia spuneți intelectualilor câți elevi din această generație s-au înscris in clasa a IX-a în condițiile în care jumătate din această generație a mers în clasa I și jumătate în clasa zero? Și mai spuneți proeuropenilor cine a stabilit ca un elev, absolvent de 8 clase, să poată merge la liceu și cu nota 2 sau 3 la Evaluarea Națională? Nu cumva voi, ăștia care de 30 de ani vă considerați cei mai buni dintre cei buni? Noroc cu carnetul de partid că altfel nici vocea și nici talentul nu vă recomandau pentru postul ocupat!

  4. Nu cumva este și vina voastră, a celor care de 30 ați distrus România? ce motivare au elevii să învețe, să ia Bacalaureatul, să meargă la facultate? Pe TIR nu îți trebuie bac. Câți absolvenți de facultate lucrează în alt domeniu decàt cel pe care s-au specializat? Analizați-va „realizările voastre”, ale PNL, PSD, USR și UDMR, și apoi deschideți gura!

  5. da,ar fi foarte bine ca cei ca mine care au terminat anterior liceul sa avem astfel de subiecte, nu ca cei de la zi ,.
    ca totuși se vede destul de clar ,ca celor de la zi le e greu sa învețe pentru bacalaureat, dar de noi cei cu vârste de 40-50 ,ce sa mai așteptați?? am terminat 8 clase la zi,,,apoi am făcut luceul la F.R….
    Dar gândiți-vă și la viitorul nostru ca fără diploma de bacalaureat nu se primește unde chiar îți dorești să lucrezi. VREM SCHIMBARE IN CEEA CE PRIVEȘTE BACALAUREATUL. VA RUGAM!!!!!

  6. D-le ministru !
    Desființați toate examenele din învățământul preuniversitar! Această reformă va face fericiți 80 % din totalul elevilor.Asta se pare că se așteaptă.Majoritatea elevilor sunt stresați de învățatul clasic și examinarea actuală.De ce să învețe și să susțină examenul de bacalaureat dacă P.O.T. ajunge SENATORI cu 10 clase și dosare penale?

  7. Pai faceti, nu doar vorbiti. Sunteti ministru, cine sa ia fraiele sa reformeze, daca nu d voastra. Faceti inspectii, verificati scolile dar nu cu oamenii care sunt acum.prin inspectorate, ca s toti neamuri politice, nu bor decat spagi si privilegii, faceti angajari profi, cu oameni pregatiti. Putini, platiti bine sa performeze. Elevi praf, programa aiurea, scolii insalubre si invatamint primar in regim de ture prin cointainere, in conditiile in care sunt cladiri inchiriate la privati, vezi Timisoara. Nu tot vorbiti si va perindati politic prin functia asta. Ar trebui sa va fie rusine sa tot vorbiti de ce ar trebui, faceti!!!!!

  8. Domnule Ministru,
    cand aveti de gand sa coborati de acolo de sus printre muritorii de rand?

    E pacat, atu fost laudat ca va pricepeti!
    Noi astia de rand am auzit si vazut cum merge scoala!

    Dati o raita pe misia asta a Eduucatiei
    e pacat sa fiti asa de rupt de realitate!

    Bafta!

    1. Domnule de ce te miri?Nu știu dacă ați văzut ce multa materie au care nu ii ajuta ,unele,la nimic,foarte multa materie la matematica si romana, unde numai se preda si nu prea se poate lucra pentru ca materia e multa si avem prea multe zile libere și vacante în timpul anului.Deci aici ar trebui lucrat,deci nu va mirați ca copiii abandonează scoala sau nu se prezintă la examene.

  9. REFORMA DORITĂ!
    Din 1990 și până astăzi s-au propus și făcut o mulțime de modificări la curriculum,ROFUIP, Legea învățământului, Statutul elevului, Mișcarea cadrelor didactice și încadrarea personalului didactic,ARACIP,Control managerial intern și Standarde, Registrul național experți management educațional,Edusal,Revisal……… multe,multe dar cea mai importantă reformă încă nu s-au făcut astfel încât să fie mulțumită toată lumea, inclusiv elevii.
    Această reformă dorită tot mai mult,an de an , în învățământul preuniversitar o reprezintă DESFIINȚAREA TUTUROR EXAMENELOR:BACALAUREAT,EVALUAREA NAȚIONALĂ LA CLASELE II,IV,VI ȘI VIII .
    Asta am înțeles eu că se așteaptă! Nu se mai dorește învățatul și examenele!
    Toți caută să le evite dacă pot. Există și foarte mici excepții dar sunt pe cale de dispariție.

  10. Ma scuzați , dar atât timp cât o doamna care pune unghii sau gene face pe săptămână cât face un profesor într-o lună , sau …. mai bine zis cat fac altii care și-au stors creierii pe băncile facultății si lucrează în domeniul pentru care au învățat , de ce ar da bacul? De multe ori și eu mă gândesc cu părere de rău că în loc să ies in cluburi, sa mă duc cu gasca , sa mă distrez când eram tânără , am stat și am învățat că de… așa o să am o meserie buna , un statut , un salariu bun( așa am învățat de la cei bătrâni) , dar…. nu e așa…. nu mai bine puneam petreceam , nu mă stresam cu bac și cu facultate și cu alte studii și câștigam cate 1000 euro pe săptămână din pus gene ?

  11. Și dacă iau bacalaureatul și nu merg mai departe, ce face cu el? Nu este angajat ?
    La fel și cu evaluarea națională, pentru clasa a VIII-a. Cel mai bine și mai economic ar fi examenul de admitere la liceul și facultatea la care elevii absolvenți ai clasei a VIII- a, a-XII-a, respectiv a XIII-a . Ce tot se insistă cu atâtea evaluări, simulări? Se pot da de fiecare învățător, profesor lucrări de verificare și evaluare pentru fiecare modul, din care să reiasă clar nivelul elevilor.
    La clasă, de cele mai multe ori, se preda puțin, se lucrează puțin, dar se cere să lucreze acasă, multe teme, studiu suplimentar, iar noi ca părinți, care mai avem ceva educație, trebuie sa lucram cu ei ce trebuia să se facă la școală, eventual să ne îndreptăm către profesor meditator. Cine își permite, reușește, cine nu, termină că vai de el ( elevul), clasa a VIII- a a-XII-a si nu au habar să completeze o cerere sau să își spună CNP-ul, ce sa mai zicem de a socoti sau povesti o carte….
    vai de ce și cei care va urma….
    Daca am deranjat pe cineva, îmi cer iertare! Multă sănătate!

  12. Bună ziua. Programa școlară este mult prea încărcată de la clasele primare și gimnaziu. Multe materii de făcut, slalom prin materie…..ora și lecția, se face mult în detrimentul calității. Se învață pentru nota, după ce am dat testul am uitat tot, ca trebui să mai învăț cine știe ce denumire alambicată la biologie sau să știu înălțimea cine știe cărui munte. Asta după ce la matematică și română învăț de nivel de expert în aceste domenii încă de la gimnaziu. Copiii sunt demotivați și foarte stresați. Iar cei care nu se stresează nu se înscriu la examene. Cine pierde? Toată societatea, doar ca pierderea este vizibilă în timp, la fiecare din participanții la procesul numit învățământ. Acești copii care azi nu se înscriu la examene sau care nu termină un liceu măcar, mă cam îndoiesc ca vor fi contribuabili….mai degrabă vor lucra “la negru”. Deci așa cum s-a făcut statul ca i-a ajutat tot așa se vor face și ei ca vor plăti mai târziu. E cam trist, dar ne-am cam pierdut speranța ca se va îmbunătăți acest sistem în care dăm cu parul în elevi și profesori atunci când iese prost, fără să vedem câte lucruri inutile îi punem să învețe pe copii. Manuale inutile, pe care noi ca societate le plătim, și le punem în ghiozdanele mult prea grele ale copiilor noștri.
    Iar rezultatele bune obținute de copii sunt în urma unui efort foarte mare din partea lor, cu mai mult de 40 de ore de lucru pe saptamana, cu mulți bani pe meditații și eforturi atât din partea copiilor cat și a părinților, precum și a unor profesori dedicați. Acele rezultate bune nu se datorează sistemului de învățământ.
    Atâta timp cat se mai pun niște materii în programa, nu se coate nimic , vrem să facem modem cu proiecte, dar materia este la fel de stufoasă, nu se va schimba nimic. Doar miniștrii, programele, schimbări de formă, nu de fond.

  13. Daca se mai impune și cinci probe la evaluarea națională,nici pe asta nu o vor mai da unii.Pestele de la cap se impute.

  14. Cum sa se înscrie când ați dat ,,mana libera profesorilor” sa hotărască dacă elevul intra sau nu în BAC? Am auzit situații în care profesoara a avut ciuda pe elevi și pur și simplu nu i-am lăsat să intre în bac. Nu este normal sa fie ca înainte, sau ce au de câștigat acești profesori? La liceul la care fac referire aproape jumătate de elevi nu au fost ,,lăsați” să intre în BAC

  15. In Brăila se practică asta de mult timp că să aibe promovabilitate mare nu bagă copiii în BAC. VERIFICAȚI!

    1. Domnule Ministru, poate nu sunteti potrivit pentru functia ce o aveti. Sunt convins ca sunteti un foarte bun profesor. Dar tare ma tem, ca ministru, prin actiunile pe care le intreprindeti, veti obtine contrariul la obiectivele pe care vi le-ati propus. Stiti cum este, ca in sport, detineti forma de executie, dar tehnica presupune si abilitati de dinamica, de simtire a jocului, de adaptare la conditiile existente. Apoi tactica, strategia…
      Asa si in managerierea sistemului de invatamant, nu e suficient sa fii un foarte bun teoretician, trebuie sa simti sistemul, conditiile existente, dinamica sa si sa actionezi cu strategiile corespunzatoare. Asta nu inseamna deloc copierea unor sisteme reusite din afara, pentru ca diferentele multiple intre situatii vor face inadecvat acest demers.
      Trebuie sa simtiti jocul, iar simtul jocului ar spune ca sistemul este avariat si foarte dezechilibrat de masurile care s-au luat haotic de ministrii ce s-au perindat, fara sa existe o coordonare intre aceste masuri, ba mai degraba ele fiind contradictorii uneori si sa ajustati sistemul la o forma simpla pe care sa o puteti controla, care sa ridice presiunea si de la elevi si de la profesori, forma ce poate fi ulterior perfectionata pe masura ce sistemul se echilibreaza.
      Cu siguranta incercand sa complicati jocul de la inceput veti genera mai multa presiune, lipsa de control si dezechilibru.
      Unul din obiectivele sistemului de invatamant ar trebui sa fie corelarea sa cu necesarul fortei de munca din economie. Avem deficit de ingineri constructori, invatamantul sa produca ingineri constructori, avem nevoie de sudori, sa produce sudori samd. Asta ar presupune echipe multidisciplinare la minister. Acest exemplu dandu-l din activitatea mea economica, unde observ deficitul de operatori pe care invatamantul nu a binevoit sa-i produca, producand in schimb profesii ce nu-si gasesc utilitatea in economic reala.

  16. Poate un motiv este sistemul ce l-ați creat de când sunteți ministru….
    Sunteți principalul responsabil de acest eșec, îngrijorările ar trebui să vă motiveze să schimbați in bine sistemul, să faceți școală atrăgătoare
    Cu tâmpenia cu nota minima 6 , clar adanciți haosul, si sa mutați elevii….incredibil…veți general si mai mult abandon si analfabetism

  17. Pai nu e de mirare.S-a dus la fund si învățământul cu s-a dus bugetul României dacă s-au împrumutat prea mult si nu mai au de unde plati si are de suferit o anumita parte din populatie.Si învățământul in tara noastra a ajuns o povara prea mare de dus pentru copii noștrii.Multa materie si fara rost.Sistemul de învățământ are si el nevoie de o schimbare majora dar vom merge la fel in continuare cata vreme oamenii care concep sistemul de învățământ sunt prea încuiați si orbi de atâția ani ca si guvernul si parlamentul care ne conduce.Nu învățăm nimic de la vecini.Faptul ca iasa in urma gimnaziului si liceului,o grămada de copii prosti,nu ne mai mira.Dam din umeri ,ca noi părinții nu avem ce face.Ne-am învățat si nu mai avem așteptări de la ei.Nici nu ne mai mira lipsa elevilor de la bacalaureat.

    1. Pai faceti, nu doar vorbiti. Sunteti ministru, cine sa ia fraiele sa reformeze, daca nu d voastra. Faceti inspectii, verificati scolile dar nu cu oamenii care sunt acum.prin inspectorate, ca s toti neamuri politice, nu bor decat spagi si privilegii, faceti angajari profi, cu oameni pregatiti. Putini, platiti bine sa performeze. Elevi praf, programa aiurea, scolii insalubre si invatamint primar in regim de ture prin cointainere, in conditiile in care sunt cladiri inchiriate la privati, vezi Timisoara. Nu tot vorbiti si va perindati politic prin functia asta. Ar trebui sa va fie rusine sa tot vorbiti de ce ar trebui, faceti!!!!!

  18. Nu inteleg , ce așteptări ai sa se înscrie copii la examenul de BAC, când notele de admitere la liceu sunt de 2..
    Nu este nimic ciudat la aceasta imagine?

  19. Nu inteleg , ce așteptări ai sa se înscrie copii la examenul de BAC, când notele de admitere la liceu sunt de 2.

    1. Corect! Un elev admis la liceu cu medie sub 5 nu are nici o sansa sa promoveze bacalaureatul. In mod normal acesti elevi ar trebui obligati sa urmeze scoala profesionala si, cine doreste, poate urma mai departe cursurile liceale la seral sau invatamant cu frecventa redusa.

  20. Acest ministru apare zilnic cun tot soiul de parerisme dar nu face absolut nimic! si uite asa se compromite inca un intelectual promitator!

    1. Cum sa se înscrie când ați dat ,,mana libera profesorilor” sa hotărască dacă elevul intra sau nu în BAC? Am auzit situații în care profesoara a avut ciuda pe elevi și pur și simplu nu i-am lăsat să intre în bac. Nu este normal sa fie ca înainte, sau ce au de câștigat acești profesori? La liceul la care fac referire aproape jumătate de elevi nu au fost ,,lăsați” să intre în BAC

    2. Probabil, domnul ministru, știe că mulți dintre absolvenți, care au medii mici la disciplinele de examen, sau care rămân corigenți, nu sunt lăsați de profesori să intre în examenul de bacalaureat. Directorii vor să raporteze un procent mare de promovare a examenului.

  21. Este foarte bine ca un numar mare de absolventi de liceu nu se inscriu la bacalaureat, deoarece ebsolventii ii dau seama, cel putin, ca nu au invatat nimic la liceu, nici macar la 3 discipline. Iar bacalaureatul nu iti foloseste decat daca urmezi ulterior invatamantul postliceal sau universitar. Ca sa fii curier, sofer, lucrator comercial, muncitor calificat sau soldat, nu este necesar sa ai bacalaureatul.

  22. Cred că dl ministru nu știe câte sute de clase se aprobă la tehnologic, unde intra toți elevii cu medii sub 5, dându-li-se iluzia că sunt buni, că merită 3 tipuri de burse și tot felul de gratuități, pentru rezultatele de toată jenă la examenele naționale. Aceștia TOȚI termina liceul fără să aibă habar de nimic, mii de ore de module și practici aiurea, cu finalizare certificat de competențe nivel 4, pe lucrări făcute de ultimii ingineri care mai sunt in sistem. Evident că nu se înscriu degeaba la bac sau că nu îl iau. Ar trebui sa fie doar școli profesionale și cei care vor, in baza propriilor
    eforturi, meditații online sau organizate la liceele teoretice, să dea diferente să meargă la ce liceu vor și la bac.

  23. Fenomenul Braila.
    directorii stabilesc cine intra în bac și cine nu.
    apoi inspectorii se întrec in raporturi SI in procente
    raspunsul e in curtea dumneavoastră

  24. Aceasta generatie a avut un numar redus de elevi si la admiterea in clasa a IX-a. Asa a fost in acel an… Iar referitor la numarul mare de absolventi de liceu care nu s-au inscris la bacalaureat „se datoreaza” faptului ca acei elevi au intrat la liceu cu note de 2,3,4. Au reusit sa finalizeze liceu, dar nu au sanse toti sa ia si bacalaureatul. Nu au ce cauta la liceu acei elevi. Sunt scoli profesionale pentru acestia.

    1. Poate domnul ministru se gândește, ” cu groază „, la principiul dominoului. Fiindcă lipsa elevilor de la examenul de bacalaureat duce, implicit, la scăderea numărului viitorilor studenți. Pe de altă parte falsul creat de numărul imens de burse, în special de merit, i-or fi lăsat impresia că elevii noștri sunt excepționali. La colegiul unde activez, mai mult de jumătate dintre elevi ( puțin peste 400) au fost beneficiari ai burselor de merit. Halucinant, nu? Comparând cu altele, e o școală bună. Dar atât. Și acest nivel îl întâlnim în 3,4 licee la nivelul fiecărui județ. Celelalte licee, asa zis tehnologice sunt un dezastru. Copii care pierd 4 ani, și nu e o exagerare, nu știu ” carte”, nici meserie. Iar meseriile tradiționale, de care mai avem nevoie, le „put”. Pentru ei totul trebuie să se transforme repede, foarte repede, în bani. Mulți, câștigați ușor, și fără să știe mai nimic. După modelul: care este programul, cât e salariul. Ce știu să fac? De toate!

  25. Se pierd 25% din tineri care nu dau Bac – ul pt ca au note intre 5- 7, au facut un liceu ca sa fie. Era mai bine la o scoala de arte si meserii, terminau un liceu, aveau o meserie si puteau da un Bac profesional. Cati ministrii in educatie am avut nici unul nu a facut o reforma adevarata, la firul ierbii!! Toti au vise…

  26. Da, e doar „un pic” deranjat de acest aspect, care poate ar fi trecut neobservat. Nici nu-s atat de multi. Doar vreo 25%. Dar, psihologul D.David ar zice ca este mai bine sa privim jumatatea plina a paharului: extrem de multi (75%) s-au inscris, totusi, la Bacalaureat. In plus, daca cei care nu s-au inscris ar fi picat, oricum, examenul, asta inseamna si ca vom avea o promovabilitate foarte buna.
    De altfel, si elevii dintr-un reportaj de ieri erau foarte optimisti: o eleva declara ca a reusit sa rezolve, la matematica, primul subiect, cu care sigur va lua nota minima, ceea ce demonstreaza nivelul inalt de cunostinte aritmetice dovedit de aceasta: 3+1 = 5 ???.

    Ocazie buna pentru a observa si super-simplificarea baremului. De exemplu, pentru un profil avem de gasit x real pentru ca log_2(5x-12)=log_2(2x). Evident, se ajunge la 5x-12=2x, dar baremul ignora faptul ca logaritmii se calculeaza doar pentru numere pozitive (o simpla conditie, la urma urmei).

    1. Poate si pentru ca la conducerea ministerului au fost/se afla politruci cu evidente carente profesionale si fara abilitati manageriale, ale caror prioritati nu sunt Educatia ci cariera politica personala. Dl. ministru n-are nicio treaba cu invatamantul preuniversitar, iar cu cel universitar cam tot asa. Parca mai eri il vedeam cum in timpul cursurilor raspundea la telefon, dupa care pleca lasand studentii cu ochii in soare. Pentru ca era „un pic” mai mult preocupat de cariera personala si mai mult spre deloc de invatamant, la fel ca si acum.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inspectorul școlar general din Timiș, după ce patru inspectori și opt directori de școli din județ au demisionat: Dacă vrem ca țara să meargă într-o direcție a dezvoltării, trebuie să investim în educație, nu să negociem cât le dăm școlilor / Directorii sunt copleșiți de volumul foarte mare de muncă, ei sunt profesori, nu specialiști în contabilitate sau în legislație

Mesaj de protest al inspectorului școlar general din Timiș, Aura Danielescu, după ce patru inspectori școlari și cel puțin opt directori de școli au demisionat din funcțiile pe care le…
Vezi articolul

Evaluare Națională 2024. Ghidul profesorului evaluator. Care sunt regulile pentru completarea borderoului și ce se întâmplă în cazul lucrărilor cu diferențe de notare la itemii obiectivi

Ghidul profesorului evaluator cuprinde indicațiile pentru autentificarea în platformă, accesarea listei lucrărilor, evaluarea lucrării și generarea borderoului individual, potrivit unui document consultat de Edupedu.ro. Vezi mai jos, în articol, ce se…
Vezi articolul

Utilizarea metodelor tradiționale de predare-învățare-evaluare și numărul încă foarte mare de profesori care nu proiectează eficient activități didactice, printre punctele slabe identificate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București

Utilizarea metodelor tradiționale de predare-învățare-evaluare și analiza superficială a rezultatelor nesatisfăcătoare la examenele naționale, a cauzelor acestora și lipsa planurilor de măsuri remediale și de suport sunt unele puncte slabe…
Vezi articolul

Ligia Deca: Înțeleg foarte bine părinții care spun nu e normal să schimbăm profesorul de matematică anual. Trebuie să găsim o soluție pentru ca să avem o corespondență mai bună între posturile care s-ar putea ocupa și cei care iau note bune la titularizare

„Înțeleg foarte bine părinții care spun nu e normal să schimbăm profesorul de, nu știu, matematică anual”, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, la TVR Info. Aceasta a spus că „sigur…
Vezi articolul