Ministrul Educației, despre introducerea inteligenței artificiale în școli: Suntem în faza de testare a eficienței și siguranței utilizării acestor metode / Dacă vor trece testele, cu siguranță voi susține extinderea lor la scară largă

[jp_post_view]
Foto: © ProductionPerig | Dreamstime.com
Referitor la posibilitatea introducerii inteligenței artificiale (IA) în școli, Ministrul Educației a afirmat că „suntem în faza de testare a eficienței și siguranței utilizării acestor metode în sistemul educațional. Dacă vor trece aceste teste, cu siguranță voi susține extinderea lor la scară largă”, a spus recent Daniel David, la sesiunea ”Education and Digital Skills in the AI and Disinformation Era” din cadrul Digital International Series.

Mai exact, ministrul a afirmat că se află în desfășurare proiecte pilot în colaborare cu companii mari, prin care se testează siguranța soluțiilor de inteligență artificială în educație: „suntem în faza de testare a eficienței și siguranței”, a afirmat el.

În viziunea sa, ”nu ne putem opune acestei mișcări. Valul este deja aici. Problema este cum putem face parte din această mișcare, cum putem fi parte din soluție. Iar pentru asta, trebuie să ne păstrăm mintea deschisă, să avem parteneriate, să pilotăm diverse sisteme, să le testăm pentru eficiență, eficacitate, cost-eficiență și siguranță”, a mai afirmat el.

Redăm declarațiile ministrului despre introducerea inteligenței artificiale în școli:

Jurnalist: Credeți că, pentru sistemul educațional din România, este o prioritate integrarea inteligenței artificiale? Și dacă da, ce ar însemna acest lucru? Iar dacă nu, de ce nu? Sau care ar fi principalele trei priorități, incluzând sau nu integrarea IA, alfabetizarea digitală sau orice alte competențe digitale, chiar dacă nu ne concentrăm pe tehnologia de vârf din domeniul IA?

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Avem, desigur, această temă în curriculum. Avem aceste subiecte și în diferite examene naționale. Deci, cu siguranță, pentru sistemul educațional, este o componentă cheie. Dar aș spune, de asemenea, că – așa cum ați observat de la începutul acestui an – am susținut practic asimilarea tehnologiei și a inteligenței artificiale în acest context, integrarea lor în sistemul educațional, fie la nivel preuniversitar, fie universitar, și cred că acest lucru este foarte important pentru viitor.

Suntem încă, sincer vorbind, în faza de testare a diferitelor modele. Adică, dacă vorbim despre digitalizare, am făcut deja multe lucruri în acest sens. Aproximativ 90% din școli au deja o infrastructură destul de bună. Am fost în sate izolate din această țară și am găsit table inteligente, computere performante, conexiune bună la internet și așa mai departe. Desigur, nu aveau specialiști care să susțină acea infrastructură, dar cel puțin exista infrastructura și era folosită în diverse activități.

Însă, cu siguranță, când vorbim despre inteligență artificială, este altceva. Nu este doar un simplu instrument, chiar dacă îl numim așa în acest moment – e nevoie de mai multă expertiză. Dar, așa cum ați văzut, am început diverse proiecte cu companii mari. Suntem deschiși ca și alte companii să își piloteze sistemele în școlile noastre. Dar suntem în faza despre care am vorbit – de testare a eficienței și siguranței utilizării acestor metode în sistemul educațional.

Dacă vor trece aceste teste, cu siguranță voi susține extinderea lor la scară largă. Așadar, cred că nu ne putem opune acestei mișcări. Valul este deja aici. Problema este cum putem face parte din această mișcare, cum putem fi parte din soluție. Iar pentru asta, trebuie să ne păstrăm mintea deschisă, să avem parteneriate, să pilotăm diverse sisteme, să le testăm pentru eficiență, eficacitate, cost-eficiență și siguranță. Dacă trec testul, voi susține implementarea lor la scară largă.

Informații de context

Pilotarea Inteligenței Artificiale în școli va fi „pe partea administrativă, pe asistența profesorului, pe asistența elevilor, cum învață, cum își fac temele”, a afirmat ministrul Daniel David, în luna martie. Mai exact, proiectul-pilot de utilizare a AI care va fi implementat de Microsoft are ca scop folosirea acesteia pe plan administrativ, în formarea și sprijinirea profesorilor, în asistarea elevilor și corectarea temelor acestora.

După acest anunț, și alte companii, printre care și Google, s-au arătat interesate de pilotarea unor proiecte similare, a precizat ministrul: „Google vrea să facă ceva similar. Și s-a gândit la asta chiar înainte să am eu discuția cu Microsoft și mă bucur că o să avem două-trei unități pilot în care să testăm aceste lucruri”.

Ministrul a menționat că este conștient de efectele negative ale inovațiilor tehnologice, motiv pentru care vrea să testeze acest proiect înainte de a-l introduce la nivel național.


Foto: © ProductionPerig | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. scandalul Microsoft va spune ceva ?
    vad ca aștia de la M. au abonament la banii educatiei.
    ai ul nu o sa invete in locul copiilor , le facilitează invatarea pâna nu mai e nevoie de niciun efort . a se vedea cum isi fac copiii temele cu chatgptul .primul intreaba celalalt raspunde , teme facute in graba , copiat raspunsurile , gata. liber la tiktoace. că și ăștia de la tiktok tot la domnul ministru in cabinet s au dus , ca sa mananca și gura lui o pâne 😳 .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DISCURS INTEGRAL Ministrul Educației, Ligia Deca, și-a îndeplinit visul de a vorbi la TEDx: Haosul burselor de merit a apărut pentru că „intenția a fost înțeleasă”, dar „fără să agreăm împreună ce înseamnă merit în societate” / Deca fusese cea care, printr-un comentariu personal pe Facebook, a declanșat criza burselor 

Scandalul burselor de merit pentru elevi cu medii de 2, 3 sau 4 a apărut pentru că, deși “intenția a fost înțeleasă”, nu a fost agreat la nivel de societate…
Vezi articolul

Elevii de la Colegiul Pedagogic din Iași vor învăța în viitorii trei ani în containere / 600 de elevi au fost evacuați din sălile lor de curs, din cauza riscului seismic de gradul unu al clădirii principale / Soluția a fost agreată de părinți și profesori

Elevii Colegiului Pedagogic „Vasile Lupu” din Iaşi vor învăţa, potrivit autorităţilor locale, într-o construcţie modulară, în arealul unităţii de învăţământ. Această soluţie ar urma să fie aplicată din toamnă, fiind…
Vezi articolul

VIDEO Gérard Mourou, părintele științific al laserului de la Măgurele, în ziua atingerii puterii maxime de întreg sistemul de laseri: „România este la vârful cercetării. Este un moment istoric”

„În momentul de față, România este la vârful cercetării. Este un moment istoric”, a declarat astăzi Gerard Mourou, laureatul premiului Nobel pentru Fizică 2018. Supranumit „părintele științific al laserului de…
Vezi articolul