Ministrul Educației, despre introducerea inteligenței artificiale în școli: Suntem în faza de testare a eficienței și siguranței utilizării acestor metode / Dacă vor trece testele, cu siguranță voi susține extinderea lor la scară largă

[jp_post_view]
Foto: © ProductionPerig | Dreamstime.com
Referitor la posibilitatea introducerii inteligenței artificiale (IA) în școli, Ministrul Educației a afirmat că „suntem în faza de testare a eficienței și siguranței utilizării acestor metode în sistemul educațional. Dacă vor trece aceste teste, cu siguranță voi susține extinderea lor la scară largă”, a spus recent Daniel David, la sesiunea ”Education and Digital Skills in the AI and Disinformation Era” din cadrul Digital International Series.

Mai exact, ministrul a afirmat că se află în desfășurare proiecte pilot în colaborare cu companii mari, prin care se testează siguranța soluțiilor de inteligență artificială în educație: „suntem în faza de testare a eficienței și siguranței”, a afirmat el.

În viziunea sa, ”nu ne putem opune acestei mișcări. Valul este deja aici. Problema este cum putem face parte din această mișcare, cum putem fi parte din soluție. Iar pentru asta, trebuie să ne păstrăm mintea deschisă, să avem parteneriate, să pilotăm diverse sisteme, să le testăm pentru eficiență, eficacitate, cost-eficiență și siguranță”, a mai afirmat el.

Redăm declarațiile ministrului despre introducerea inteligenței artificiale în școli:

Jurnalist: Credeți că, pentru sistemul educațional din România, este o prioritate integrarea inteligenței artificiale? Și dacă da, ce ar însemna acest lucru? Iar dacă nu, de ce nu? Sau care ar fi principalele trei priorități, incluzând sau nu integrarea IA, alfabetizarea digitală sau orice alte competențe digitale, chiar dacă nu ne concentrăm pe tehnologia de vârf din domeniul IA?

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Avem, desigur, această temă în curriculum. Avem aceste subiecte și în diferite examene naționale. Deci, cu siguranță, pentru sistemul educațional, este o componentă cheie. Dar aș spune, de asemenea, că – așa cum ați observat de la începutul acestui an – am susținut practic asimilarea tehnologiei și a inteligenței artificiale în acest context, integrarea lor în sistemul educațional, fie la nivel preuniversitar, fie universitar, și cred că acest lucru este foarte important pentru viitor.

Suntem încă, sincer vorbind, în faza de testare a diferitelor modele. Adică, dacă vorbim despre digitalizare, am făcut deja multe lucruri în acest sens. Aproximativ 90% din școli au deja o infrastructură destul de bună. Am fost în sate izolate din această țară și am găsit table inteligente, computere performante, conexiune bună la internet și așa mai departe. Desigur, nu aveau specialiști care să susțină acea infrastructură, dar cel puțin exista infrastructura și era folosită în diverse activități.

Însă, cu siguranță, când vorbim despre inteligență artificială, este altceva. Nu este doar un simplu instrument, chiar dacă îl numim așa în acest moment – e nevoie de mai multă expertiză. Dar, așa cum ați văzut, am început diverse proiecte cu companii mari. Suntem deschiși ca și alte companii să își piloteze sistemele în școlile noastre. Dar suntem în faza despre care am vorbit – de testare a eficienței și siguranței utilizării acestor metode în sistemul educațional.

Dacă vor trece aceste teste, cu siguranță voi susține extinderea lor la scară largă. Așadar, cred că nu ne putem opune acestei mișcări. Valul este deja aici. Problema este cum putem face parte din această mișcare, cum putem fi parte din soluție. Iar pentru asta, trebuie să ne păstrăm mintea deschisă, să avem parteneriate, să pilotăm diverse sisteme, să le testăm pentru eficiență, eficacitate, cost-eficiență și siguranță. Dacă trec testul, voi susține implementarea lor la scară largă.

Informații de context

Pilotarea Inteligenței Artificiale în școli va fi „pe partea administrativă, pe asistența profesorului, pe asistența elevilor, cum învață, cum își fac temele”, a afirmat ministrul Daniel David, în luna martie. Mai exact, proiectul-pilot de utilizare a AI care va fi implementat de Microsoft are ca scop folosirea acesteia pe plan administrativ, în formarea și sprijinirea profesorilor, în asistarea elevilor și corectarea temelor acestora.

După acest anunț, și alte companii, printre care și Google, s-au arătat interesate de pilotarea unor proiecte similare, a precizat ministrul: „Google vrea să facă ceva similar. Și s-a gândit la asta chiar înainte să am eu discuția cu Microsoft și mă bucur că o să avem două-trei unități pilot în care să testăm aceste lucruri”.

Ministrul a menționat că este conștient de efectele negative ale inovațiilor tehnologice, motiv pentru care vrea să testeze acest proiect înainte de a-l introduce la nivel național.


Foto: © ProductionPerig | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. scandalul Microsoft va spune ceva ?
    vad ca aștia de la M. au abonament la banii educatiei.
    ai ul nu o sa invete in locul copiilor , le facilitează invatarea pâna nu mai e nevoie de niciun efort . a se vedea cum isi fac copiii temele cu chatgptul .primul intreaba celalalt raspunde , teme facute in graba , copiat raspunsurile , gata. liber la tiktoace. că și ăștia de la tiktok tot la domnul ministru in cabinet s au dus , ca sa mananca și gura lui o pâne 😳 .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiect în 5 școli din Vaslui, dedicat elevilor cu părinți plecați la muncă în străinătate / Până la finalul anului 2023, elevii vor beneficia de suport pentru disciplinele matematică şi informatică şi de consiliere psiho-socială

Asociaţia ‘Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură’, în parteneriat cu  Inspectoratul Şcolar Judeţean Vaslui, derulează proiectul ‘InfoAcces’, dedicat elevilor cu unul sau ambii părinţi plecaţi în străinătate,…
Vezi articolul

Premierul Marcel Ciolacu evocă din nou criteriile de performanță pentru profesori, în Parlament: Voi continua să-i cer noului ministru al Educației introducerea unor criterii clare / Alocarea bugetară în învățământ să se facă în funcție de performanța școlară

Premierul desemnat să formeze un nou Guvern după alegerile parlamentare 2024, Marcel Ciolacu, evocă din nou criteriile de performanță pentru profesori. În discursul său din Parlament dinaintea votului de investitură,…
Vezi articolul

Verificări la un liceu din Teleorman pentru o posibilă scurgere a subiectelor de Bacalaureat la proba de Matematică – surse / Un candidat ar fi trimis fotografii cu foile din sala de examen în timpul probei

Inspectoratul școlar județean (ISJ) Teleorman face verificări la un centru de examen din județ, după apariția pe rețelele sociale, în timpul probei de Bacalaureat 2025, a unor imagini care par…
Vezi articolul

Titularizarea pe jumătate de normă. George Purcaru, FSLI: Ce împiedică astăzi Ministerul Educației să aplice acest articol de lege? Când profesorul nu are suficiente ore la școală, de ce nu i se completează cu aceste ore de remedial?

Vicepreședintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), George Purcaru, a declarat la Cluj că articolul de lege care face referire la titularizarea pe jumătate de normă nu se aplică. „Ce împiedică…
Vezi articolul