Noua strategie a Irlandei, unul din liderii europeni în PISA, pentru a întări și mai mult competențele-cheie ale elevilor: Educație digitală pentru părinți și pentru profesori, cărți pentru copiii care intră la școală, mai multă învățare pe bază de colaborare

980 de vizualizări
Foto © Svershinsky | Dreamstime.com
Cărți oferite fiecărui copil, măsuri de sprijin pentru tranziția copiilor în mediul școlar, susținere pentru părinți în vederea ghidării minorilor în mediul online și programe extinse de formare a profesorilor pentru livrarea competențelor digitale: toate acestea sunt prevăzute într-o nouă strategie lansată în Irlanda, pentru întărirea nivelului de alfabetizare a copiilor în domenii-cheie.
  • Irlanda, una dintre țările europene cu cele mai bune rezultate la PISA, testele internaționale ce evaluează competențele-cheie ale elevilor, a lansat această strategie cu scopul de a susține formarea competențelor în ceea ce privește limba și comunicarea, matematica și folosirea instrumentelor digitale.

Strategia, inițiată în 2023 și actualizată în mai a.c., acoperă un deceniu – 2024-2033 – dar o mare parte dintre acțiuni sunt grupate în prima parte a acestui interval, potrivit unui plan de acțiune pentru perioada 2024-2028 (acest plan poate fi consultat integral aici). Cele mai multe dintre aceste acțiuni fie sunt o continuare a unor măsuri deja lansate, fie sunt prevăzute să fie lansate în perioada imediat următoare (termen scurt și mediu).

Strategia își propune să acționeze pe mai multe paliere – de la părinți și comunitatea locală, la programe educaționale și formarea inițială a profesorilor.

Printre acțiunile practice pe care le propune: 
  • Programe de formare a părinților în materie de siguranță online și alte competențe digitale destinate părinților, așa încât aceștia să-i sprijine pe copii în folosirea instrumentelor online.
  • Sprijin pentru părinți pentru a-i ajuta pe copii să se adapteze mai ușor la mediul școlar
  • Ghid pentru școli pentru a comunica în limbaj cât mai simplu cu părinții
  • Pachete de cărți pentru copiii de 4-6 ani care încep școala, împreună materiale pentru părinți pentru a susține tranziția copiilor în mediul școlar. Pachetul poate include povești care să le prezinte copiilor concepte matematice. Fiecare copil cu vârste de până la 4 ani va primi o carte de povești, împreună cu materiale care să le explice părinților valoarea lecturii împreună cu cei mici.
  • Pentru profesori și formatori – programe care să încurajeze învățarea bazată pe colaborare, programe pentru susținerea formării inițiale a profesorilor în ceea ce privește limba și comunicarea, domeniile STEM și cel al artelor.
  • Programe de formare a profesorilor pentru a-i ajuta pe elevi să își consolideze competențele de învățare digitală, anume de a accesa, explora, administra, înțelege, integra, comunica, evalua, crea și disemina informații, în siguranță, cu ajutorul tehnologiilor digitale.

Potrivit unei prezentări făcute recent în rețeaua europeană Eurydice, strategia include peste 100 de acțiuni, dintre care multe folosesc elementele cele mai bune din strategia aplicată până acum pentru întărirea competențelor-cheie ale copiilor.

Acestea sunt grupate în 5 zone de intervenție, sau „piloni”:

  1. Sprijin pentru părinți și comunități pentru susținerea competențelor tinerilor în limbă și comunicare, matematică și alfabetizare digitală
  2. Sprijinirea practicilor profesionale pentru cadrele didactice aflate la începutul carierei
  3. Sprijinirea performanțelor de predare și îngrijire pentru educația timpurie
  4. Îmbunătățirea experienței elevilor prin acțiuni ce vizează curriculumul, practicile pedagogice, evaluarea
  5. Sprijinirea copiilor care provin din medii diverse pentru a-și atinge potențialul.

Irlanda s-a numărat printre primele țări europene în cadrul evaluărilor PISA 2022, la toate cele trei probe, astfel:

  • Matematică – locul 4 în Europa (492 puncte, după Estonia, Elveția, Olanda)
  • Citire – locul 1 în Europa (516 punte)
  • Științe – locul 3 în Europa (504 puncte, după Estonia și Finlanda)

Foto © Svershinsky | Dreamstime.com  Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Studiu amplu în Anglia, unde școlile au rămas deschise: Rata de infectare cu noul coronavirus în rândul elevilor și profesorilor oglindește situația din comunitatea largă, e mai scăzută la copiii mai mici

Ratele de infectare cu noul coronavirus, în rândul elevilor și profesorilor, înregistrate în școlile din Anglia sunt similare și le reflectă pe cele înregistrate în comunitatea extinsă, arată unul dintre…
Vezi articolul

Aproape jumătate dintre studenții care au început facultatea în 2015 au abandonat studiile. Dintre aceștia, 44% au renunțat după primul an / Domeniul de studiu, nota de la bacalaureat, caracteristicile studenților, printre factorii care influențează abandonul universitar

În România nu a fost calculat niciodată abandonul studiilor superioare, indiferent de ciclul de studiu: licență, master sau doctorat. Fenomenul a fost măsurat pentru prima dată în cadrul studiului Abandonul…
Vezi articolul

Conferință organizată de Fundația Vodafone și Edupedu.ro

Domnica Petrovai: Școala are nevoie să devină un spațiu de siguranță psihologică. Înseamnă un sentiment de apartenență, opusul izolării și singurătății pe care mulți profesori îl resimt în școală

„Școala are nevoie să devină un spațiu de siguranță psihologică”, atrage atenția psihologul clinician și psihoterapeutul Domnica Petrovai. „Sănătatea emoțională a copiilor depinde foarte mult de sănătatea emoțională a adulților,…
Vezi articolul

Oare să fi avut un vis și salvarea deficitului bugetar să fie „zidirea” învățământului preuniversitar? – Ariana Bucur, deputat PSD, fost inspector școlar general (Op-Ed)

Creșterea normei didactice, mărirea efectivelor la clasă, acordarea personalității juridice la minimum 500 de elevi (excepții: vocaționale, minorități, zone izolate) respectiv, 250 de preșcolari, reorganizarea rețelei școlare (comasări/arondări), majorarea obligației…
Vezi articolul

Viitorul universităților după pandemie: de ce prezic doi cercetători britanici că va crește bătaia pe locuri în facultăți / Ce domenii ar urma să atragă interes masiv, în urma crizei

Universitățile vor trece prin schimbări majore, de la accesul elevilor la învățământ superior la conținutul și prioritățile programelor de cercetare, după criza cauzată în prezent de pandemia Covid-19, potrivit unei…
Vezi articolul