O medalie de aur, trei de argint și patru de bronz pentru elevii români olimpici la lingvistică, etapa Asia-Pacific – APLO 2025. Toți cei opt premianți vor participa la faza internațională din Taiwan

[jp_post_view]
Foto: onigim2025.sepi.ro
România a obținut opt distincții – o medalie de aur, trei de argint și patru de bronz – la Asia Pacific Linguistics Olympiad (APLO) 2025, potrivit unui comunicat publicat de organizatorii din România. Este al patrulea an consecutiv în care echipa României primește numărul maxim de premii posibile acordate de juriul internațional, în condițiile în care țara noastră participă cu statut de invitat.

Elevii au avut la dispoziție cinci ore pentru a rezolva cinci probleme, care au testat competențe din domenii precum fonetică, morfologie, sintaxă, semantică, dar și descifrarea unui sistem de scriere necunoscut – un exercițiu clasic al olimpiadelor de lingvistică.

Potrivit organizatorilor competiției, olimpiada s-a desfășurat în mai multe locuri la nivel național pentru țările cu statut de invitat între 20 aprilie și 4 mai.

Medaliații României la APLO 2025:
  • Luiza-Teodora Mihai – Colegiul Național Iași
  • Alin Cristian Chindea – Colegiul Național „Ion Maiorescu” Giurgiu
  • Mihaela Anghel – Liceul Teoretic „Alexandru Ghica” Alexandria
  • Andrei Dragu – Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” București
  • Valeriia Pishchymukha – Colegiul Național „George Coșbuc” Cluj-Napoca
  • Ioana Stănoiu – Liceul Teoretic Internațional de Informatică București
  • Ioana-Steliana Barbu – Colegiul Național „Spiru Haret” Tulcea
  • Ana Teodora Grigorie – Colegiul Național „Carol I” Craiova

Acești opt elevi vor reprezenta România la Olimpiada Internațională de Lingvistică (IOL), ediția a XXII-a, care va avea loc între 21 și 26 iulie, în Taipei.

Organizarea și evaluarea

Evaluarea și organizarea selecției naționale pentru APLO 2025 au fost coordonate de:

  • Valentina Cojocaru, asistent universitar dr., Facultatea de Litere, Universitatea din București; cercetător la Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti”
  • Roxana Magdalena Preda, asistent universitar dr., Facultatea de Litere, Universitatea din București
  • Paul Helmer, fost participant IOL, cadru didactic asociat, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca
  • Mihai-Alexandru Bratu, triplu medaliat IOL, student la Universitatea Tehnică din Delft
  • Karina-Adriana Stăncescu, medaliată IOL, studentă la Universitatea Politehnica din București
  • Elena-Tamara Ivanof, premiantă IOL, studentă la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca.
Ce probleme au avut de rezolvat elevii

Subiectele și baremele de corectare au fost publicate pe site-ul ediției din 2025.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiectul de planuri-cadru pentru liceu prezintă riscul unor schimbări de formă, modificările la bacalaureat nu au claritate, se simte o supraîncărcare mascată a curriculumului – Federația Părinților Edupart / Aceasta consideră, pe de altă parte, că este simplificat curriculumul și școlile vor primi autonomie crescută / Comparație cu Suedia

„Lipsa unei consultări reale cu părinții și profesorii” în pregătirea proiectului de planuri-cadru pentru liceu, riscul unor inegalități care să decurgă din flexibilitatea crescută, dar și o supraîncărcare mascată a…
Vezi articolul

Bugetul Cercetării scade ca procent din PIB în 2024, în pofida unei creșteri simbolice în valoare nominală. La începutul anului, fostul premier Ciucă, președinte PNL, vorbea de 1% din PIB pentru Cercetare, ministrul PSD Bogdan Ivan s-a declarat, apoi, „realist”

Bugetul alocat pentru cercetare fundamentală și cercetare-dezvoltare pentru 2024, sub umbrela Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) urmează să crească în valoare nominală cu 0,13% față de 2023, potrivit proiectului…
Vezi articolul