Opinia publică, în general, urăște profesorii tocmai pe criteriul acesta de vacanțe, spune profesoara Dorica Boltașu: E o uzură foarte mare să stai 8 ore între 1000 de copii, 500 de copii sau 700 de copii

29.981 de vizualizări
Dorica Boltașu / Foto: captură TVR Info/ TVR+ Live Online
Dorica Boltașu, profesoară de Limba și literatura română la Colegiul Național „Iulia Hasdeu” din Capitală, a vorbit, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, despre ce înseamnă, de fapt, activitatea unui cadru didactic: „E o uzură foarte mare să stai 8 ore între 1000 de copii, 500 de copii sau 700 de copii, numai să treci printre ei. Nu știu dacă toată lumea înțelege lucrul acesta”.

Discuția a pornit de la faptul că, recent, Daniel David a subliniat, în cadrul podcastului Friendly Fire, necesitatea ca profesorii să stea opt ore în instituțiile de învățământ în care lucrează.

”Să știți că e o uzură foarte mare pentru cine își face serios profesia, de care probabil că lumea nu e conștientă. E păcat că la vârful ministerului să fac declarații de genul ăsta, pentru că, oricum, opinia publică, în general, urăște profesorii tocmai pe criteriul acesta de vacanțe. E o uzură foarte mare să stai 8 ore între 1000 de copii, 500 de copii sau 700 de copii, numai să treci printre ei. Nu știu dacă toată lumea înțelege lucrul acesta. Să te pliezi pe fiecare clasă, pe fiecare copil, pe fiecare problemă, în zgomotul acela continuu, adică e un efort de dispoziție continuă la celălalt (…). E obositor”, a spus Dorica Boltașu.

Aceasta a precizat că profesorii trebuie să gestioneze stările elevilor, să fie atenți la problemele copiilor. „Este o încărcătură foarte mare, nu s-a vorbit niciodată despre ce se întâmplă, practic, cu sufletul profesorilor, educatorilor, învățătorilor”, a adus în atenție Dorica Boltașu:

„Elevii au stările lor pe care trebuie să le gestionăm, au problemele lor la care trebuie să fim atenți. Este o încărcătură foarte mare, nu s-a vorbit niciodată despre ce se întâmplă, practic, cu sufletul profesorilor, educatorilor, învățătorilor, mai ales cu noile generații, cu atâta probleme, cu copii cu CES, cu copii cu ADHD, cu copii din ce în ce mai diferiți aduși laolaltă (…).”

Cadrul didactic a afirmat că, practic, profesorii trebuie să fie actori câteva ore pe zi: „E o uzură care nimeni nu o ia în considerare. Nu e ca și cum stai într-un birou cu o hârtie și o mai întorci pe cealaltă parte sau mai răspunzi la un e-mail. E cu totul altă muncă. Practic, trebuie să fii actor câteva ore pe zi, trebuie să fii actor și să stăpânești niște clase cu mulți copii și foarte diferiți. (…)”

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, le-a transmis liderilor sindicali că „nu se pune problema ca profesorii să stea 8 ore în școală”, potrivit unei informări a sindicatelor, document trimis membrilor din teritoriu. Conform sursei citate, ministrul Daniel David a mai spus că profesorii trebuie să conștientizeze că „în spatele orelor de predare stau celelalte ore – până la 40 de ore/săptămână – în care aceștia trebuie să desfășoare activități legate de procesul instructiv-educativ”.

Informații de context

Creșterea normei didactice în învățământul preuniversitar se află printre „măsurile de eficientizare economico-financiară ce pot fi rediscutate după depășire crizei economico-financiare a țării”, potrivit programului de guvernare Ilie Bolojan. Măsura s-ar aplica în urma unei analize a Ministerului Educației care „va diferenția aplicarea în funcție de mediul de lucru, ciclul de educație și de fragmentarea normei la mai multe unități școlare”. Amintim că Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, spunea luni, 2 iunie, că „nu se pune problema în acest moment”.

Amintim că majorarea normei didactice a profesorilor (normă didactică de 18 ore pe săptămână în prezent) a fost discutată de liderii partidelor care au negociat formarea viitoarei coaliții guvernamentale, ca măsură pentru scăderea deficitului bugetar scăpat de sub control, a relatat G4Media.

Ministerul Educației le-a chemat la discuții pe cele trei sindicate reprezentative din educație, marți, 17 iunie. Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a transmis liderilor sindicali că „nu se vor lua măsuri de natură să conducă la disponibilizări de personal”, în privința ideii de creștere a normei didactice, potrivit unui document trimis în teritoriu de liderii sindicali.

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat, la Europa FM, că intenția de a obliga profesorii să stea 8 ore pe zi la școală și intenția de majorare a normei didactice de predare „sunt măsuri care nu pot fi acceptate sub nicio formă”. Declarațiile au fost făcute marți, 17 iunie, după întâlnirea cu ministrul Daniel David.

La începutul lunii iunie, Daniel David a subliniat, în cadrul podcastului Friendly Fire, necesitatea ca profesorii să stea opt ore în instituțiile de învățământ în care lucrează: „Statutul profesorului, inclusiv prin salariu, trebuie schimbat, dar asta vine cu responsabilități noi. Asta înseamnă că vreau să stea mai mult în școală. Dacă ești plătit pentru 8 ore, stai 8 ore în școală, nu doar orele în care trebuie să predai. Dacă stai în școală, poți să creezi medii educaționale și interacțiunea cu copiii este alta. Aș vrea să se pregătească, sigur, unde sunt spații, în școală sau în bibliotecă, nu acasă”.

Profesoara de informatică Iuliana Șerban i-a răspuns ministrului Educației pe tema normei didactice: „Aș sta 8 ore în școală dacă îmi puneți la dispoziție birou, pauză de masă și dacă la finalul celor 8 ore mi se respectă dreptul la viață privat”.

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a spus, referitor la declarația lui Daniel David ca profesorii să stea 8 ore în școală, că „școlile trebuie să ofere condiții, iar veniturile să fie decente. Or, dacă nu se îndeplinesc aceste condiții, nu prea avem ce să discutăm”. Declarațiile au fost făcute pentru dcnews.ro.

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a transmis, vineri, 6 iunie, că vrea ca mintea profesorilor să fie dedicată școlii și copiilor „măcar timp de 8 ore pentru care suntem plătiți zilnic (cu variațiile parțiale) și știu că cei mai mulți o faceți”. Recent, ministrul a redeschis subiectul măririi normei didactice, motivând că profesorii trebuie să stea opt ore la școală pentru a îmbunătăți mediul educațional și legătura cu elevii.

Citește și:
Numărul de ore de activități didactice va crește în școli, în urma unei analize a Ministerului Educației, potrivit programului de guvernare Ilie Bolojan. Norma didactică „realistă” va fi corelată cu performanța
Astăzi avem colegi care își completează o normă didactică în 4 sau 5 unități de învățământ, spune un lider de sindicat: Dacă crește norma didactică, profesorii vor fi pe post de turiști, adică să facă naveta între 4, 5, 6, 7 unități de învățământ, astfel încât să-și acopere o catedră didactică
Nu se pune problema ca profesorii să stea 8 ore în școală, a transmis ministrul Daniel David la întâlnirea de marți cu sindicatele din Învățământ – document
Intenția de a obliga cadrele didactice să stea 8 ore pe zi în școală și majorarea normei didactice de predare sunt măsuri care nu pot fi acceptate sub nicio formă, spune liderul sindical Marius Nistor: Nu vom accepta sub nicio formă o diminuare a veniturilor

60 comments
  1. Nu reușesc să înțeleg de ce majoritatea celor din mediul privat au o ură atât de mare față de școală, dar, mai ales, față de profesori. Pe de o parte, este de înțeles că foarte mulți dintre cei care lucrează au propriile frustrări pe care și le revarsă asupra profesorilor, tot așa cum porcii răstoarnă lăturile pe unde apucă… La fel de adevărat este și faptul că majoritatea celor din mediul privat (cei mai mulți dintre aceștia fac/execută muncă brută și sunt plătiți cu salarii mici sau foarte mici) sunt persoane care nu au avut o relație prea cordială cu școala, nu prea s-au „omorât” cu învățatul. A nu se înțelege că toți cei din privat sunt oameni care nu au o pregătire academică foarte bună sau că toți lucrează pe salarii minime. DIn contra, în mediul privat lucrează mulți oameni cu o pregătire peste medie, oameni care, pe cale de consecință au și venituri superioare, unele chiar astronomice, însă acestea nu par a deranja foarte mult. Totuși, oamenii din această categorie nu au o ură viscerală față de profesori și actul educațional, aceștia fiind extrem de conștienți de faptul că profesorii cei huliți, școala, în general, le-au netezit oarecum drumul spre performanța profesională de mai târziu. Desigur, în această categorie nu intră și „patronii” cu două clase mai multe decât trenul, cei care cred că dacă au făcut averi din afaceri mai mult sau mai puțin licite, consideră că sunt un soi de „buricul pământului”, astfel că oentrubei școala nu contează, iar profesorii, fără nicio diferență, sunt niște proști, niște paraziți care distrug această nație.
    Domnilor și doamnelor care loviți atât de tare și nedrept (de multe ori, generalizând și extrapolând cazuri rare, dar condamnabile) în profesori, nu uitați că parcursul actual al vieții dumneavoastră se datorează/este o consecință, în mare parte, a alegerilor fericite sau mai puțin fericite din anii de școală. Dacă tot îi denigrați atât de mult pe profesori (desigur, și printre aceștia sunt uscaturi, asemenea fiecărui domeniu și mediu), de ce nu insistați să fie desființate școlile, urmând ca educația fiecăruia să se facă exclusiv în mediul privat? Astfel, bugetul național va fi degrevat de „o cheltuială inutilă”… Poate, doar astfel veți înțelege, în timp, de ce bunicii noștri se dădeau peste cap pentru ca măcar unul dintre copii să facă școală…
    Mereu, dușmanul cel mai mare al binelui a fost mai binele! Mai binele mai binelui duce mereu la catastrofe, involuție și insecuritate socială.
    Apropos, nu sunt profesor și nici nu lucrez în vreo școală, iar mediul de lucru privat îmi este unul cât se poate de obișnuit. Mă deranjează modul în care majoritatea celor din mediul privat îi desconsideră pe cei care ne-au educat pe noi ori ne pregătesc copiii. Dacă în mediul privat este atât de greu, iar în învățământ este atât de bine, eu îmi permit să le sugerez celor care îi invită pe profesori să lucreze „la patron”, să nu se mai obosească în privat, ci să vină la catedră. Așa-i că cei mai mulți dintre dumneavoastră nu vreți să veniți în învățământ? Desigur, pretexte/false motive puteți găsi cu duiumul…
    Noapte bună!

  2. Să răspundă dl ministru că este în domeniu,cum poți ține la școală (învățământul de masa ) 9 ore un copil cu CES integrat ( cu tulburări grave de comportament , ADHD , TSA,autiști, deficienți mintali ,cu certificate de încadrare în grade de handicap etc etc, fără o masa caldă și fără alte resurse…In condițiile în care școlile speciale s- au desființat.

  3. REPLICĂ LA DECLARAȚIA DOAMNEI PROFESOARE DORICA BOLTAȘU:

    „E o uzură foarte mare să stai 8 ore între 500, 700 sau 1000 de copii.”
    Așa este, doamnă profesoară, înțelegem perfect: e un efort colosal să lucrezi într-o școală care, aparent, funcționează mai degrabă ca un stadion în pauză de masă.

    Dar haideți să nu exagerăm. Dacă într-o singură zi sunteți nevoită să interacționați cu 1000 de copii, atunci probabil sunteți ori dirigintele Planetei, ori directorul Parcului de Distracții „Școala Vieții”.
    Pentru că în mod normal, la un normativ de 18 ore/săptămână (sau 16, în cazul unor catedre), numărul real de elevi cu care se interacționează zilnic e departe de miile invocate.

    Cât despre „ura opiniei publice”, poate n-ar fi rău să observăm că aceasta nu vine din invidie pentru vacanțele cadrelor didactice, ci dintr-o dezamăgire perpetuată de generalizări nefericite, de profesori care își plâng de milă în public mai mult decât își fac vocația în tăcere. A spune că e „uzură” să predai copiilor echivalează cu a spune că un medic e obosit pentru că vede pacienți sau că un pompier e stresat din cauza flăcărilor.

    Meseria de dascăl este, într-adevăr, una grea. Dar și una aleasă. Dacă ești obosit doar la gândul că lucrezi cu elevi, poate ai nimerit în sala de clasă din greșeală — și trebuia, de fapt, în biroul de de admitere la pensie anticipată.

  4. Plecați dragilor!!!! Nu va tine nimeni cu forța! Sa vad unde mai gasiti asa loc de munca?Salarii , sporuri cat încape,munciți 3-4 zile pe săptămână 3-4 ore pe zi, sâmbătă și sărbători legale liber, vacante plătite, masa și naveta plătite, cadouri si bani de la copii la greu . unde naiba mai găsești asa ceva? Iar performanta mai deloc… Dar pic de rușine nu aveți? De ce sa dau copilul la meditații la același profesor cu care face materia respectiva la clasa? Duceți-vă naibii la lucru în alta parte poate asa vine o generație noua la catedră care chiar o sa își ia treaba în serios? Pe bune? Într-o zi interacționezi cu 1000 de copii??? Mincinoși ce sunteți? Dar la firme în privat când ai echipe de 200-400 de oameni și ridici un bloc sau faci o autostrada (și aici depășește 500 de oameni) de pe iarba verde șeful ala de șantier oare cum face? Voi ar trebui sa fiți plătiți în funcție de performanta și program?

    1. De ce il dai la meditatii la acelasi profesor care ii preda la clasa? TU CA PĂRINTE ESTI VINOVAT. Exista o declaratie de integritate pe care profesorul o semneaza si declara ca nu isi mediteaza propriii elevi. Ai curajul să il reclami la inspectorat??
      Esti la fel de vinovat dar te ascunzi arătând cu degetul pe celalalt. Lasule!

      1. Profesorul semnează acea declarație de integritate, doar așa să fie semnată, că dup-aia face fix invers. Nu îl doare nici în dos de declarația aia, atâta timp cât face bani nedeclarați, pe spinarea elevilor și a părinților. Ești un ipocrit cu ochelari de cal. Nu vrei să vezi realitatea

    2. Nu reușesc să înțeleg de ce majoritatea celor din mediul privat au o ură atât de mare față de școală, dar, mai ales, față de profesori. Pe de o parte, este de înțeles că foarte mulți dintre cei care lucrează au propriile frustrări pe care și le revarsă asupra profesorilor, tot așa cum porcii răstoarnă lăturile pe unde apucă… La fel de adevărat este și faptul că majoritatea celor din mediul privat (cei mai mulți dintre aceștia fac/execută muncă brută și sunt plătiți cu salarii mici sau foarte mici) sunt persoane care nu au avut o relație prea cordială cu școala, nu prea s-au „omorât” cu învățatul. A nu se înțelege că toți cei din privat sunt oameni care nu au o pregătire academică foarte bună sau că toți lucrează pe salarii minime. DIn contra, în mediul privat lucrează mulți oameni cu o pregătire peste medie, oameni care, pe cale de consecință au și venituri superioare, unele chiar astronomice, însă acestea nu par a deranja foarte mult. Totuși, oamenii din această categorie nu au o ură viscerală față de profesori și actul educațional, aceștia fiind extrem de conștienți de faptul că profesorii cei huliți, școala, în general, le-au netezit oarecum drumul spre performanța profesională de mai târziu. Desigur, în această categorie nu intră și „patronii” cu două clase mai multe decât trenul, cei care cred că dacă au făcut averi din afaceri mai mult sau mai puțin licite, consideră că sunt un soi de „buricul pământului”, astfel că oentrubei școala nu contează, iar profesorii, fără nicio diferență, sunt niște proști, niște paraziți care distrug această nație.
      Domnilor și doamnelor care loviți atât de tare și nedrept (de multe ori, generalizând și extrapolând cazuri rare, dar condamnabile) în profesori, nu uitați că parcursul actual al vieții dumneavoastră se datorează/este o consecință, în mare parte, a alegerilor fericite sau mai puțin fericite din anii de școală. Dacă tot îi denigrați atât de mult pe profesori (desigur, și printre aceștia sunt uscaturi, asemenea fiecărui domeniu și mediu), de ce nu insistați să fie desființate școlile, urmând ca educația fiecăruia să se facă exclusiv în mediul privat? Astfel, bugetul național va fi degrevat de „o cheltuială inutilă”… Poate, doar astfel veți înțelege, în timp, de ce bunicii noștri se dădeau peste cap pentru ca măcar unul dintre copii să facă școală…
      Mereu, dușmanul cel mai mare al binelui a fost mai binele! Mai binele mai binelui duce mereu la catastrofe, involuție și insecuritate socială.
      Apropos, nu sunt profesor și nici nu lucrez în vreo școală, iar mediul de lucru privat îmi este unul cât se poate de obișnuit. Mă deranjează modul în care majoritatea celor din mediul privat îi desconsideră pe cei care ne-au educat pe noi ori ne pregătesc copiii. Dacă în mediul privat este atât de greu, iar în învățământ este atât de bine, eu îmi permit să le sugerez celor care îi invită pe profesori să lucreze „la patron”, să nu se mai obosească în privat, ci să vină la catedră. Așa-i că cei mai mulți dintre dumneavoastră nu vreți să veniți în învățământ? Desigur, pretexte/false motive puteți găsi cu duiumul…
      Noapte bună!

  5. Madam….dar de unde iti da tie , intr-o zi 500 elevi? Care matematica o aplici? Matematica este sigur doar optionala la …..doamna aceasta…… dar cine sta intr-o zi, 10 ore in 10 clase a cate 50 elevi ca sa iti dea 500 eleviiii??? Nu ti-e rusine oleaca? UZURA! Auzi la ea! mai femeie, dar ai auzit de demisie? Sa stii ca granitele sunt deschise, poti chiar pleca si in alta tara madam! Chiar incurajez toti cei ca tine sa plece, nu este nevoie de voi, sa stii, de gandirea voastra nu!

  6. O fi greu ,nu zic sa stai intre 1000 ,500 sau 700 de elevi(oricum putine sunt scolile cu numar asa mare )dar mai greu ne este noua sa platim nota pentru sutele si miile de profesori care nu au niciun rezultat ,dovazile evidente sunt abandonul scolar,procentul foarte mare de analfabeti functionaĺi,agramatii si rezultate slabe la evaluari si bacalaureat.

    1. Ne dam experti in Educatie dar fara a sti ce inseamna sa fi profesor pentru o zi.
      Mai grav este ca sunt posturi de conducere numite politic care nu au habar cu ce se mananca Educatia.

    2. @realist, 1.ca sa nu iti mai dai cu parerea, corect se spune „analfabeti functional”, nu „functionali”… mai usor cu „agramatii” si funie in casa spanzuratului.
      2. abandonul scolar are alte cauze, nu profesorul: a) familiile destramate, cu parinti plecati la munca in strainatate sau din cauza divorturilor.
      b) lipsa implicarii statului
      c) procentajul mare de elevi rromi ( incearca tu sa-i convingi sa vina la scoala sau sa nu abandoneze scoala, incearca tu sa le schimbi mentalitatile de sute de ani…) etc.
      3. rezultatele sunt si pe masura inplicarii elevilor, fiindca poti sa duci un cal la apa dar nu il poti sa il faci sa bea sau D-zeu iti da, dar nu iti baga in sac. Asa ca, te rog , nu rumega clisee! putina decenta nu strica, mai ales atunci cand nu ai nici un fel de competente! 😉

    3. Draga realist, ai lucrat la Real? ce platesti tu, mai?😁 Ai investit cei 6% din PIB in Educatie? Nici jumatate, dar ai pretentii… Vad ca esti si agramat, imi pare rau… Chestia aia cu analfabetii functionaL.. ti -a mai spus o careva… Te rog, nu copia citatele inepte ale politicienilor!
      daca „bagi „in Educatie 2 bani, vei avea Educatie de 2 bani!

    4. Vorbești prostii. Mai degrabă fă un exercițiu de imaginație și vezi ce-ai avea în țară FĂRĂ măcar acești profesori pe care-i urăști.

      Cei care rămân needucați o fac din proprie voință, nu îi poți educa forțat, nu mai e comunism. Cei care profesează pe bani buni nu s-au educat singuri.

      Așa că mai ușor cu pianul pe scări.

    5. Nu.Ce ziceți dumneavoastră este și problema cu cine sunt părinții lor.Ce se naște din pisica,tot șoareci mănâncă. Vreți sa spuneți ca ii învățăm noi la școală golănie,șmecherie,ele sa vina despuiate sau cu burta la gura la școală?

  7. Mai dați- le idei! Sau chiar asta doriți! O să ajungem ca vorba veche despre țărani: „Bate- l pe țăran cu bota, dă-i pământ și ia- i recolta!” Cam așa cu profesorimea. Că democrație și capitalism a căutat lumea, iată că a găsit: legea e o barieră peste care sar deștepții, pe sub care trec isteții și în care se izbesc proștii. Iar proști nu prea mai sunt, dar sunt cei care duc poverile și nu-i mai respectă nimeni. Și vor duce tot mai multe poveri că nu-i va păsa nimănui de cel care cade! Civilizație se cheamă? Nu văd decât căderea civilizației in tot ce se întâmplă.

  8. Cine nu face fata își cauta alta meserie. Când v-ati ales profesia nu v-ati gândit la ce presupune? Oare pentru cei care lucrează cu publicul în administratia publica o fi ușor? Pentru polițiști o fi ușor sa umble după infractori și sa piardă nopțile vara și iarna, indiferent de vreme? Fără atâtea vacante??? Ați fost privilegiați întotdeauna la aplicarea legii salarizării, ati depășit la pensie oameni care au muncit în condiții grele zeci de ani. Nu vad decât tupeu și pretenții, asa cum am perceput întotdeauna pe tot parcursul anilor mei petrecuți în scoli și universități..

    1. Poti sa ne dai exemple concrete cand au fost profesorii avantajati la legea salarizarii?

      Din ce stiu profesorii nu au pensie speciala, bani de chirie, norma de hrana speciala, bani de haine, etc.

    2. Vino doamnă în locul meu, la toamnă va fi liber. Vino și lucrează cu încă 25 ca al d-tale prințișor crescut în puf.

      După două săptămâni voi veni să văd dacă asta „ți-ai ales”: răutate, ignoranță, lipsa celor 7 ani de acasă atât la copii cât și la părinții lor, dispreț față de orice înseamnă muncă cinstită și lipsă de poftă de a învăța.

      Pentru mine n-o să fie rău, că am școală și pot să mă ajut, n-am nevoie de sprijin. Dar copiii voștri vi se vor sui în cap în 5-10 ani. Să nu ne cauți atunci.

    3. nu cred că știți despre ce vorbiți….legea salarizării unice nu se aplica nici acum….in domeniul sanitar s- au mărit salariile cu 2 ani înainte de învățământ ( o asistenta avea salariul mult mai mare decât un profesor gradul 1- nu va pot spune câți m- au întrebat de ce nu am rămas asistenta)….noi a trebuit să facem greva,să ieșim în stradă,să nu fim plătiți( da noua greviștilor,ne- au reținut acele zile din salariu) că să avem un salariu decent…repet decent, nu cat are un medic cu experiența noastră de ex.Nici nu știți care examene și inspecții trebuie sa dam că să ajungem la un salariu cat de cat onorabil ( eu compar cu examenele pe care le dă un medic și cu responsabilitatea pe care o are un medic- dar salarizarea nu este aceeași)

  9. Nu urăște profesorii „opinia publică”, poate că unii le invidiaza timpul liber, timpul acasă vara. Pe unde văd eu, profesorii vara vin la șc. 4h pe zi lucrând la proiecte pt școală (toți, nu unii), pregătind materiale, cursuri noi, căutând fundații pentru orarul de după școala obligatorie, firme de activități sportive, teatrale, optimizandu-si instrumentele de diagnoză, făcând mai atrăgătoare prezentările de lecții, trimițând la edituri erori din manuale, încărcând date in cloud-ul ministerial, analizând date, progres…
    Ehe, mai e mult până departe. Românica mititica și prea relaxata de ea, cum sta ea degeaba și își înghesuie tot în anul școlar, in orarul didactic in loc să folosească vara! N-ai pomenit ca la noi, să pierzi tu urma a zeci de mii de elevi, să nu știi de ei, sâ nu dai un telefon familiilor!
    Știți cum e, doamnă? Nu opinia publică urăște profesorii, ci ei între ei poate….ba se urăsc, ba se disprețuiesc, ba se invidiază…. haideți, spuneți-mi că se ajută în interesul copiilor, vă rog sincer!

  10. Dumneavoastră vi se pare normal ca un ministru al invatamintului sa gireze manifestarile unei loji masonice de nu stiu ce rit? Sa nu ma intelegeti gresit. Orice asociatie poate sa invite pe oricine la propriile festivitati. Inclusiv Asociatia Vânătorilor de Fantome sau Clubul Român de Tarot. Nu am nimic cu ritul dumnealor, dacă ar merge la festivitatile martorilor lui Iehova cred ca ar fi la fel de nepotrivit. Ministrul reprezinta statul si politica publica in materie de stiinta si educatie. https://www.mlnr.ro/gala-premiilor-mlnr/editia-a-xii-a-a-galei-premiilor-mlnr

  11. Deabia astept sa vad cum stau 8 ore la scoala cei care sunt angajati in 4 scoli diferite cu 5, 5, 5, 3 ore adica 18 ore in total. O zi frumoasa va vdoresc!

  12. Înțeleg ca este greu de lucrat cu copii, dar de ce au profesorii impresia ca a lucra în corporatii sau fabrici e mai ușor? De exemplu, în corporatii trebuie sa fi actor 8-10 ore pe zi tot anul, cu excepția celor 21 de zile de concediu plătit și a zilelor de sărbătoare legala, dacă nu se lucreaza. Ca și angajat în sistemul privat trăiești și lucrezi cu sute de oameni la fel de diferiți precum sunt elevii menționați in articol. Deci, iertați-mă va rog dacă nu înțeleg drama cu stresul. Ba mai mult, câți profesori își dau interesul realmente și vin cu adevărat pregătiți la ore dispuși să-și facă treaba? Am trecut prin sistemul nostru de învățământ ca toată lumea, însă eu n-am văzut niciun interes din partea profesorilor fata de copiii cu probleme sau fata de copiii a căror părinți nu câștigă suficient ca să-și permită prețul orelor in particular.

    1. Eu nu dau la șaibă, doamnă / domnule.

      Toată lumea a început să se priceapă la educație, fotbal și sănătate. Toți neaveniții își dau cu părerea.

      Se taie din bugetul de 2% al educației, nu mai vorbește nimeni de pensii speciale și sinecuri, le-a reușit fenta. Voi ați pus uitat toți de taxe și impozite crescute și vă grăbiți să vă vărsați ura pe cei care v-au educat și se luptă să vă educe copiii, de parcă noi facem politicile educaționale și noi încropim bugetul.

      Sper s-aveți parte de ce vă doriți, nimic în plus sau în minus, exact cum au parte, de exemplu, americanii, de președintele ales. Să vedem cum vă mai place atunci.

    2. Din contra ! Nu am considerat ca există munca usoara si am considerat ca foarte mulți dintre oameni de la privat sunt tratati si platiti execrabil! Va sustin de fiecare data cand este vorba de salarii corecte si condiții de munca corecte ! Dar asta nu înseamnă ca un profesor nu merită sa i se plateasca munca si sa aiba condiții decente de munca !

  13. Tot respectul pentru dvs dna profesoara. Dar nu toti colegii dvs fac parte din aceeasi categorie. Educatorii de exemplu nu stau ca dvs singur pe clasa cu 25 de copiii. Si nici nu umbla printre 2- 300 de copii. .Aceasta categorie ar trebui sa nunceasca 8 re nici decum 5. Au salarii foarte mari si nu muncesc de banii astia. Sunt permanent inconjurate de ingrijitoare fapt in care acestea muncesc foarte mult. In special in cresa. Ingrijitoarele tin toata institutia incepand de la copii si terminand cu marfa, curte , spatii interioare , birouri si lista continua. Salariu la ingrijitoare find extrem de mic. Asa ca nu vorbiti in numele tuturor. Scoala este scoala ,gradinita este gradinita si cresa este cu totul altceva. vorbim de copii antreprescolari….1an si 10 luni….2,3 ani.

  14. Doamna nu știe despre ce vorbește. Aruncă niște cifre ce nu au nicio legătură cu realitatea. Care 1000 de copii? În realitate e vorba de 120, maxim 150 de copii. Nici dacă ar sta în pauză în curtea școlii nu ar fi 1000 de copii. Probabil că stresul survine după mai multe serii de meditații pentru că la școală stă doar 3, maxim 4 ore pe zi.

    1. @alt parinte, era vorba despre numarul total sau despre o metafora, fiindca , da sunt vreo 400 de copii , in total, intr o norma didactica. vedea-te-as cu o singura clasa de liceu tehnologic, o singura ora… expertule in toate, ce meserie ai tu sau ce competente ai?

    2. Sunt școli în orașele mari care lucrează în trei schimburi, vorbești în necunoștință de cauză, dar nu ne mai miră nimic. E radioșant educația pentru toți.

      1. Eu lucrez de la 7- 19. Cu ferestre. Predau la cicluri diferite si avem 2 schimburi. Am si clase cu 30 de elevi. Si am si zile cu 7 ore. Neavenitul cu 2 clase ca trenul are senzatia ca daca ai 18 ore, stai 4-5 ore consecutiv si la 11-12 ai rupt poarta. Scoala din Romania nu permite asta. Orele sunt fragmentate, sunt ferestre uneori multe, asa ca poti intinde orele de dimineata pana seara daca se lucreaza in schimburi. Sunt profesori cu mai multe scoli. Uneori programul in cealalta/celelalte scoli nu permite un orar in avantajul profesorului. Nu e ca si cum esti educatoare si la ora 12-13 ai plecat. Plus ca alergam intre etaje, intre corpuri, intre sali de clasa. Am o scoala cu 2 corpuri aflate la 700 m distanta intre ele.

        1. Corect, de aia am plecat din invatamant dupa 3 ani. Scoala in 3 schimburi, doua cladiri la distanta de doua statii autobuz, de mers pe jos, in fiecare clasa peste 35 de elevi, din care cel putin 5- 10 rromi. Mi a ajuns cat pt o viata de om…

  15. @bau bau….chiar e greu, pe bune! nu știu ce meserie ai și nu neg că sunt multe meserii grele. Cred totuși că un dascăl are un consum foarte mare și o uzura pe măsură…Daca vă mirați că sunt profesori care și.au pierdut cumpătul sau vocația…luați în calcul și faptul că după 8 ore in care ești solicitat din toate colturile și trebuie să zâmbești și să fii empatic, ajungi și acasă și ești sunat de părinți cu tot felul de probleme și când iei vacanta nu te duci in Ibiza, ci la Eforie sau la Techirghiol și atunci cu vouchere….și poate înțelegeți un pic mai mult. E ușor să judeci până nu te pui in papucii celuilalt! Tot respectul pentru ce faci și pt că ești muncitor!

  16. Lăsați doamnă, că nu este greu să aveți activitate 8 ore! Doar pentru atâtea ore sunteți plătită. 62 de zile lucrătoare de concediu stipulate printr-o lege, normal că deranjează pe ceilalți salariați care nu ajung nici la jumătate din câte zile aveți dumneavoastră. Vă asigur că și restul angajaților muncim în condiții de stres, presiune pentru a avea rezultate.

    1. bau bau, desteptule, sunt convins că nu ai rezista o saptamana in sistem. 1. fiindca nu ai habar despre ce vorbesti
      2. lucrul cu copiii e mult mai epuizant dar, iar, nu ai habar despre ce vorbesti
      3.daca tot dai sfaturi, te rugam sa. vii in sistem si sa ne luminezi
      4@all, toti vreti calitate, dar habar nu aveti despre ce discutati, aveti doar pareri….de aceea nu vin oameni in sistem, fiindca doar la romani e la moda capra vecinului. nu am vazut 1 profesor sa isi dea cu parerea despre cat ar trebui sa lucreze x sau y in domeniul n sau ț. sa va fie rusine!

    2. Esti un Bau Bau lipsit de educatie! Ai impresia ca munca unui profesor se limiteaza la ceea ce se intampla in clasa. Trebuie sa mai adaugi inca pe atat in afara clasei sau a scolii.

    3. hai în învățământ,draga Bau bau sau cum te o chema și mai vorbim pe urmă….vino,se vor elibera locurile din toamna…

    4. sincer vorbind nu știu dacă dumneavoastră ca părinte petreceți 4 ore pe zi in care sa ii oferiți atenție , cred că uneori vorbim doar așa pentru a ne afla in treabă. Câți părinți ajung in situația în care vin la școală și spun că nu au ce sa le facă la copii, pentru că nu îi ascultă ? va spun eu mulți , felicitări dumneavoastră pentru că reușiți să mnageriati relația cu 1-2-9 copii câți v-o fi ajutat Dumnezeu, dar v-as ruga sa reușiți asta și cu sute de elevi și între timp sa ii și învățați ceva , nu numai sa ii dădăciți. Ok aștept și placa aceea că nu mă obligă nimeni, așa este dar sper din suflet sa simțiți aceeași amărăciuni și durere in suflet pe care o simt eu acum pentru că am ales să rămân în țara aceasta , in meseria aceasta și în tot ceea ce înseamnă societatea românească. Vă mulțumesc , pentru că încă odată mi-ați dat dovadă că nu merită să cheltui din buzunarul tau 10-15 din salariu să faci fericiți copiii altora , fise de lucru, pizza , suc după anumite momente frumoase și succese în viața lor , emoții , nopți nedormite și apare un domn că dumneata care îmi spune că nu m-a obligat nimeni să îmi dăruiesc sufletul și cunoștințele pentru meseria asta și că pot pleca oricând. Vă mulțumesc !

  17. Asa cum profesorii nu se împacă cu generalizarea, nici „opiniei publice” nu ii place. Eu, parte din opinia publică, nu am nimic cu vacantele profesorilor (le știu prevazute în contract de multa vreme), dar ce ne facem cu profesorii care nu își respecta orele? Exemplu concret: clasa a IXa, o ora de muzica la doua săptămâni, anul acesta școlar nu au ajuns la 5ore de muzica în total, și nu, cauza nu a fost concediu medical (clasele de gimnaziu au facut orele cu acelasi profesor, aceeasi zi din săptămână). Cum sa nu consideri materia respectiva „inferioara” dacă asa o considera și prof?

    1. scuzati-ma, explicatia e simplista, d-na prof. poate fi inplicata in anumite proiecte.faptul ca nu vine la ore nu e poate vina d-neaei. poate fi o o chestie de manageriat…de multe ori se cer anumite activitati care se suprapun cursurilor…de ex. pregatirea unor cantece pentru a merge la nu stiu ce sarbatoare ceruta de nu stiu ce director afiliat politic…si cate si mai cate.nu e o situatie placuta nici pentru profesor, nici pentru elev…si mai sunt si alte situatii, din pacate ..asa ca, hai sa nu generalizam!

    2. Trebuie sa faceti reclamatie la director si inspectorat, in caz ca este protejata de director.

      Parintii trebuie sa sustina ca politicul sa nu se implice in Educatie, acesta trebuie sa fie primul punct intr-o reforma. Altfel puteti face o mie de reforme, toate vor fi un esec.

    3. Nu contest ca ar fi usor in invatamant. DAR sunt profesori care predau materia folosind aceleasi materiale ani in sir, de cele mai multe ori depasite. Multi manifesta o rezistenta mare in a folosi tehnologia.
      Sunt si alte profesii incarcate de stres si raspundere uriasa, dar nu beneficiaza de astfel de program sau atatea zile libere. De exemplu, in contabilitate, cu atatea modificari legislative, care trebuie si studiate, plus termene peste termene, din ce in ce mai stranse, abia daca mai reusim sa ne luam concediu si acesta nu mai mult de o saptamana, maxim 9 zile consecutive, cu tot cu weekend-uri. Ca sa nu mai zic ca si in concediu suna telefonul continuu. Sa vina doamna putin in privat, ca sa faca o comparatie…

      1. d-na/ d-nul expert contabil, vedeti-va de meseria d-voastra si nu mai comentati despre lucruri pe care nu le cunossteti, fiindca NU ati trecut prin ele, nu aveti calificarea necesara ca sa intelegeti ca nu puteti compara consumul nervos al unui profesor , care interactioneaza zilnic cu cel putin 100 de copii. va roade faptul ca avem mai multe zile libere??? aveti habar despre consumul psihic nervos consumat dupa un modul sau an scolar? NU !!! Deci , nu mai comparati stresul d-voastra cu stresul in educatie.
        sa stiti ca si noi avem termene fiarte multe, si la noi s a birocratizat enorm, deci nu ne dati lectii, inclusiv aceea cu modul de predare. daca nu cunoasteti sau sunteti doar un parerolog, va rog, abtineti-va! avem o multitudine de aplicatii pe care le folosim. exceptie școlile unde nu exista dotari.
        eu, si ca mine multi altii, avem decenta , pe care multi dintre d-voastra nu o aveti, aceea de a nu comenta despre meseriile altora. de ce? fiindca un profesor va incuraja copiii sa inteleaga ca orice meserie e folositoare.aveti cumva experienta in domeniu sa va permiteti sa ne spuneti noua ce e bine pt. meseria noastra? daca e atat de bine in acest sistem, haideti aici, luminati-ne, si asa nu mai vine nici nai a. dar pretentiile vad ca le aveti voi, cei care nu mai puteti de capra vecinului! sau sunteti niste trepadusi politici

        1. Pe langa activitatea mea de exoert contabil sunt si shadow la copilul meu, care are autism. Prin urmare cunosc exact „consumul” profesorilor. Unii nici nu ajung la ore. Dar eu, dupa scoala, nu merg acasa sa imi revin, ci merg la munca si imi stau cele 8 ore de munca, dupa cele 5 la scoala.
          Dvs in invatamant aveti gura mai mare, spre deosebire de altii. Altfel, cu nimic mai speciali. Punct.

          1. Acum chiar suntem convinși de profesionalismul dumneavoastră.
            Așa cum dumneavoastră îi desconsiderați pe profesori, cred că este normal să primiți o aceeași măsură. Îmi cer iertare, dar nu sunteți mai mult decât o „doamnă” căreia îi place să își dea cu părerea despre un domeniu în care nu are pricepere. Apropos, statutul neoficial de „shadow” nu vă califică în domeniu. O sinceră părere de rău pentru situația copilului dumneavoastră, o profundă greață față de dumneavoastră!
            Doamnă „expert contabil”, cât din pregătirea dumneavoastră se datorează celor pe care astăzi îi desconsiderați atât de mult?

      2. Teorema lui Pitagora nu s-a schimbat de câteva mii de ani, probabil că în mintea ta e expirată de mult. Mecanica newtoniană nu s-a schimbat nici aia de câteva sute de ani, alta la rând!

        Hai s….

    4. Ați semnalat undeva situația? Pe linie ierarhică: director, inspectorat, minister. Dacă nu, vorbiți degeaba.

    5. Buna ziua! Referitor la cadrele didactice care nu isi fac orele… Daca acest lucru se repeta, ar trebui ca parintii sa faca sesizari la momentul respectiv, nu doar din vorbe. Concret! Numai asa se pot lua masuri. Daca s-ar taia o data, de doua ori orele respective, toata lumea ar ramane la munca.
      In ceea ce priveste numarul de ore stat in scoala, nu cred ca se cunoaste realitatea. Mentionez ca lucrez in invatamantul primar. Personal, mai devreme de 6 ore nu am cum sa plec. Doua ore, 3 zile / saptamana lucrez cu copiii in plus, mai ales cu cei care nu tin pasul. Se tot vorbeste de activitati suplimentare cu copiii, dar fara sa se ia in calcul factorii externi: parintii( care vor sa-i ia la 12.00, ca tot vin sa ia vreun frate de la gradinita ..etc. Tot felul de situatii), mancarea inexistenta la pranz ( Copiii cer mancare. Personal, am cumparat un aparat pentru prajit paine., mai cumpar mezeluri, cascaval, le mai fac un pachetel, dar acestea nu pot inlocui o masa calda de pranz. Se pune si problema banilor.. Daca raman 10 copii…), la care se adauga surmenajul celor mici. Deja nu mai rezista pe scaune, nu se mai concentreaza… Din afara nu se vad toate aspectele. In afara de toate acestea, in fiecare zi trebuie pusa la punct clasa pentru ziua urmatoare, le strang ce au pe banci, le scot fise, incep caietele, plus situatiile care se cer pentru scoala, ca avem si noi comisii, rapoarte, tabele etc. Multe le mai fac si acasa.
      Spunea o doamna despre stres. La noi nu este vorba despre stres. Eu ma simt bine sa lucrez cu copiii, imi face placere, dar este extrem de solicitant psihic. Stiu ca pare greu de inteles, dar sunt lucruri pe care le repet de 5-6-7 ori pentru fiecare copil in parte. In ultima vreme sunt foarte multi copii care nu sunt atenti constat, multi din cauza telefoanelor si jocurilor. Acasa li se permite acest lucru, fapt recunoscut de parinti, dar urmarea este ca nu se mai pot concentra. Oricum, pentru cine nu intelege, il rog sa vina o singura zi sa predea.
      Ca idee, nu am lucrat doar in invatamant, stiu ce inseamna si munca fizica, stiu ce inseamna si munca de birou.. Am ales invatamantul pentrua fi mai aproape de casa si de copil. Referitor la zilele de concediu..Personal, particip la foarte multe activitati care au loc in zilel libere ( 24 Ianuarie- se merge la minument, 1 Decembrie- se merge la monument, 1Iunie- activitate pentru copii), pregatirea serbarilor, evenimentelor se face in afara orelor si in timpul liber, excursiile se fac in timpul liber, vizitele se fac in timpul liber, asistentrle se fac in timpul liber, majoritatea „consultatiilor cu parintii” se fac in timpul liber, aproape individual, pentru ca si dansii au programul lor si nu pot sa vina la scoala in ora pe care o am trecuta in grafic, asa ca sunt la dispozitia dansilor ori de cate ori este nevoie, totul pentru binele copiilor.
      As mai fi vrut, pentru alte persoane care tot spun ca se ia bani din meditatii..Care meditatii? Poate la romana, la matematica, la engleza, pe ici-colo la istorie, dar restul? Si nu toti fac. Si daca fac, gandind concret, este tot munca lor, nu le da nimeni de pomana. Cum fiecare cere bani pentru pus o priza, cusut un tiv, facut o injectie, o prajitura ( in afara programului), au si ei dreptul sa nu munceasca gratuit. De cele mai multe ori meditatiile sunt necesare nu pentru ca nu isi fac profesorii treaba( desi, mai sunt si cazuri), ci pentru ca un copil intelege mult mai usor fata in fata, sau daca i se prezinta o problema a doua oara sau din alta perpectiva.
      Ca idee, orice munca trebuie respectata, pentru ca fiecare are dificultatile ei. Nu mi-as permite sa blamez munca unui inginer ( cum este fratele meu), a unui contabil( cum a fost mama mea), un mecanic de tren( cum a fost tatal), un maistru( cum a fost bunicul) sau poate a unui simplu om care sta acasa si tine o gospodarie ( cum era bunica mea). As putea continua cu multe exemple. Ideea este sa fim oameni si sa intelegem ca nu eu sau altcineva este vinovat ca unul are un anumit serviciu sau nu. Fiecare are facilitatile lui in domeniul de activitate si fiecare a muncit pentru a ajunge acolo. Nimeni nu a fortat pe cineva sa-si aleaga propriul drum, noi singuri ni l-am ales.
      Doresc multa liniste tuturor, indiferent de domeniul in care activeaza si sper ca toate tipurile de activitati sa fie rasplatite asa cum ar trebui pentru toata lumea.

  18. Nu numarul de ore de stat în școală și nici dosariadele pline de mormane de hârtii care sa „justifice” orice activitate vor reda demnitatea profesiei de dascăl! Un director onest știe cine își face treaba, asa ca e e nevoie de lideri competenți, cu viziune și vocație, nu de șefi în scoli și inspectorate! Doar asa putem încuraja tinerii sa opteze în cariera și pentru a fi profesor! Din pacate aceasta peofesie nobilă nu mai este dorita.

  19. „Opinia publică, în general, urăște profesorii..” – foooarte adevarat… De ce eu ca parinte urasc profesorii? Ultima picatura care a umplut paharul: Copilul meu este clasa 8, are evaluare nationala cu examen la romana, iar in ultimele ore de la sfarsitul anului scolar, cu 2-3 saptamani inainte de EN, profesoara de romana juca carti cu copiii in ore, se uita la filme( cand binevoia sa apara la ore)… in timp ce eu platesc bani buni pe meditatii… O mica parte din banii mei de taxe si impozite, platesc salariul unui astfel de profesor, care isi bate joc de noi, parintii care muncim, pe principiul ca oricum nu avem ce-i face… pentru ca ea e titular.

    1. mari, draga, e usor sa arunci cu noroi,dar nu te crede nimeni. fara nume si date exacte, cred ca cea care ghicea in carti erai doar tu, cu sarcina de la partid.

  20. Foarte adevarat ce spune acest profesor. Nivelul de concentrare psihica si nervoasa de la o clasa la alta este mare. La o clasa ar trebui da fie maxim 14- 16 elevi ca un profesor sa aiba norma mai mare si clase mai multe, daca asta se doreste. Dar si efortul sa fie mai moderat. Multi vor pleca din invatamant si sa aduca altii din India, Nepal, Shrilanka, Bangladesh, ca merita! Nici la ei scoala nu se mai face cu turma ca la noi…….

  21. Asa este. Opinia publica uraste in general profesorii. Cel mai tare subt urâți în comunitățile de rromi, loc în care statul aproape că nu se implică deloc în afara azvârlitului cu ajutoare sociale. Ca exemplu, statul știe foarte bine că in Slobozia Bradului, jud.Vrancea, mii și mii de fete nu au mai fost la școală dupa terminarea a cel mult 4 clase primare, pentru că familiile le-au măritat, sau ca peste 90% dintre baieti nu termina mai mult de 8 clase (în medie 6). E ilegal sa iți ții copilul minor acasă, neșcolarizat. Numai că aici legile României nu se aplică. Aceleași legi nu se aplică atunci când își fac case sau când își cumpără mașini. Fentează statul cu divorțuri ca să incaseze „mamele singure” ajutoare sociale în plus, nimeni nu plateste asigurare de sanatate sau taxe si impozite, iar statul NU FACE NIMIC! Evaziunea fiscală în aceste comunități e de peste 95%, iar banii învârtiți în cash la negru e de zeci de miliarde de euro.

    1. Da.Asa fac.Nu vin la școală și încasează burse de toate felurile și ajutoare etc și ei au vile și merțan.

    1. Da.Pentru ca nu se va face față dacă îți faci cinstit treaba.Au adăugat îndatoriri peste îndatoriri….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Andrei Pleșu, despre scrisoarea celor 100 de intelectuali și reacția lui Sorin Cîmpeanu: “Nu se compară 100 de inși cu performanțe profesionale clare și recunoscute cu 1 ministru” “Despre ei se va mai vorbi și după ce o sumedenie de miniștri actuali vor reintra in anonimat…”

“O replică pe măsură ar fi, în acest caz, că nu se compară 100 de inși cu performanțe profesionale clare și recunoscute cu 1 ministru!”, apreciază scriitorul și filosoful Andrei Pleșu într-un articol…
Vezi articolul

Un director nepriceput sau conservator poate să lase totul cum a fost și până acum în planurile-cadru, spune profesoara Silvia Mușătoiu: M-ar întrista foarte tare, pentru că se presupune că vrem să facem o schimbare

Silvia Mușătoiu, profesoară de Matematică la Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din București, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că are o „nemulțumire față de ideea de plan-cadru propusă…
Vezi articolul