Profesorii, învățătorii și educatorii se pot înscrie pe platforma gratuită pentru depistarea elevilor care rămân în urmă și unde găsesc instrumente țintite pentru recuperarea decalajelor în literație. Nu necesită aprobări și este în linie cu programa școlară

24.881 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Profesorii, învățătorii și educatorii se pot înscrie pe platforma gratuită ALFABETAR pentru depistarea elevilor care rămân în urmă. Printr-un set de teste și alte instrumente de literație, cadrele didactice pot afla nivelul elevilor și găsesc în ALFABETAR instrumente țintite pentru recuperarea decalajelor. Platforma este creată de profesori și experți în literație, nu necesită aprobări speciale pentru folosirea la clasă și este în linie cu programa școlară, deci nu presupune conținuturi suplimentare.

Platforma se va lansa pe 19 mai 2021, iar pe 20 aprilie a fost făcut anunțul de lansare. Până atunci, profesorii se pot înscrie în platformă pentru a fi la curent cu noutățile proiectului.

Platforma este lansată de Edu Networks, cu sprijinul Partenerului Fondator BRD – Groupe Société Générale. Instrumentele de evaluare pe care le include și resursele didactice au fost dezvoltate de către: Fundația Noi Orizonturi, Asociația OvidiuRo, InfinitEdu, Teach for Romania, BRIO, Asociația pentru Valori în Educație, Asociația Română de Literație.

  • Profesorii vor putea evalua nivelul abilităților de literație pentru toate categoriile de vârstă ale elevilor (inclusiv literația emergentă pentru preșcolari); 
  • Platforma ALFABETAR va oferi o bancă ce include zeci de resurse didactice de folosit la clasă, în timpul orelor, toate disponibile gratuit;
  • Proiectul a fost dezvoltat de o echipă de specialiști în literație, cu peste 20 de ani de experiență în învățământ; 

Platforma este disponibilă gratuit pentru orice instituție de învățământ din România. Resursele sunt dezvoltate în acord cu programa școlară, iar instrumentul poate fi folosit pentru ca învățătorii și educatorii să poată genera instant resurse personalizate, gata de folosit la clasă, în timpul orelor de curs. Mai mult, rezultatele obținute sunt evaluate și monitorizate exclusiv de educatorul sau de profesorul de la clasă și nu sunt necesare aprobări suplimentare pentru folosirea acestei platforme. 

Platforma va fi disponibilă gratuit pentru orice profesor din România începând cu a doua jumătate a lunii mai și va fi lansată printr-un eveniment susținut de o echipă de experți în literație și testare.

Află despre ce este ALFABETAR în video:

„Va fi cea mai modernă platformă online cu resurse digitale pentru prevenirea și reducerea decalajelor de literație (scris, citit și înțelegerea textului). Platforma, dezvoltată de o echipă de specialiști în literație, este o soluție pe care profesorii o pot folosi, în mod gratuit, pentru a evalua abilitățile de scriere și citire ale elevilor. ALFABETAR oferă resurse personalizate pentru nevoile fiecărui elev, compatibile cu rezultatele unei evaluări specializate”, potrivit comunicatului de presă.

„4 din 10 elevi au un grad avansat de analfabetism funcțional, ceea ce înseamnă că nu înțeleg ce citesc. ALFABETAR va ajuta cadrele didactice (educatorii, învățătorii și profesorii) să poată oferi mai mult sprijin elevilor lor, prin soluții dedicate în special elevilor care au cea mai mare nevoie de ajutor”, a declarat Andreea Nistor (Reprezentant Edu Networks).

„ALFABETAR este o dovadă de încredere în puterea profesorilor de a produce schimbare și în rolul lor de modelare a generațiilor de mâine. O educație modernă înseamnă profesori bine pregătiți care au instrumente și resurse pentru a nu lăsa niciun copil în urmă. Este nevoie de un efort al întregii societăți, de o mobilizare a tuturor: fie că vin din zona educației – de la firul ierbii, fie din administrație, din sectorul neguvernamental sau din business, pentru ca procentul de aproape 50% de copii, care au probleme de literație, să se diminueze. Suntem încântați să fim alături de BRD Asset Management și BRD Asigurări de Viață, parteneri ai EduNetworks, și să contribuim la crearea acestei platforme digitale pe care sperăm să o regăsim în fiecare școală și la fiecare învățător sau profesor care își propune să reducă decalajele dintre elevi.” – a declarat François Bloch, Director General al BRD Groupe Société Générale.

Proiectul a fost realizat cu susținerea financiară a BRD Groupe Société Générale, BRD Asset Management și BRD Asigurări și Pensii.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


4 comments
  1. Un cadru didactic cu experienta își da seama de-a lungul orelor de curs, care elev urmărește lecția și care nu se sinchisește.
    Ce sa recuperezi cu un copil care nu se poate concentra la o ora de curs?
    E greu în primul rand sa lămurești un copil ca fără sa se concentreze la ora de curs, nu poate învata nimic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Florian Lixandru, despre lipsa profesorilor de științe: La 1 septembrie aveam un deficit de aproape 1000 de posturi pe fizică, la nivel național, dar a fost acoperit / Profesorii se plâng că subiectele de la titularizare sunt foarte dificile

„La 1 septembrie era un deficit de aproape 1000 de posturi pe fizică, la nivel național și a fost acoperit pentru că urmează etapa de acordare a plății cu ora…
Vezi articolul

EXCLUSIV Legalitatea interviurilor din concursul de directori de școli este contestată de Ministerul Educației. O adresă oficială către Inspectoratul București amenință, în plin concurs, cu „măsuri disciplinare”

Legalitatea concursului pentru posturile de director, aflat pe ultima sută de metri, este contestată de Ministerul Educației printr-o adresă transmisă la sfârșitul săptămânii trecute Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB)…
Vezi articolul

Am ajuns într-un punct în care a face educație a devenit aproape imposibil, spune directorul Colegiului Caragiale din București, Andreia Bodea: Pot fi trei examene, pot fi cinci evaluări, dacă ele nu au în spate un sistem de învățământ care să ofere șanse egale, care să ofere pregătire, care să ofere educație, degeaba facem această admitere la liceu

Existența unui examen de admitere la liceu suplimentar, introdus prin proiectul legii învățământului preuniversitar, prezentat luni de Ministerul Educației, este pusă în cumpănă de directoarea Colegiului Național I.L. Caragiale din…
Vezi articolul

Bacău: 13 profesori și secretara unei școli din Neamț, condamnați la un an de închisoare după ce au trecut elevi fictivi în catalog, ca să nu își piardă catedrele. Decizia nu este definitivă

Treisprezece profesori din judeţul Neamţ şi o secretară de liceu au fost condamnaţi în primă instanţă pentru fals intelectual în înscrisuri oficiale, după ce ar fi falsificat cataloage pentru a-şi…
Vezi articolul

INFOGRAFIC Cum arată şcoala în „viziunea Andronescu”. Redenumirea claselor şi eliminarea Evaluării Naţionale de la clasa a IV-a, singura care monitoriza sistemul de educaţie

Renunţarea la denumirea „clasa pregătitoare”, dar şi noua structură a învăţământului primar, învăţământului gimnazial sau a celui liceal, anunţate de Ecaterina Andronescu şi susţinute de documentele puse în dezbatere publică,…
Vezi articolul