Profesorii și directorii, invitați să completeze un chestionar anonim despre cât de pregătite sunt școlile pentru implementarea inteligenței artificiale în educație

20.250 de vizualizări
Foto: © Kwanchaichaiudom | Dreamstime.com
Profesorii și directorii de școli sunt invitați să completeze un chestionar pentru un studiu european derulat de Federația Europeană a Angajatorilor din Educație, care evaluează „gradul de deschidere și de pregătire al unităților de învățământ la implementarea soluțiilor de inteligență artificială (IA)”, potrivit unui adrese a Inspectoratului Școlar Județean Mureș.

Ministerul Educației și Cercetării sprijină desfășurarea proiectului european de cercetare EducAItion și se adresează profesorilor și directorilor din unitățile de învățământ preuniversitar să completeze chestionarul anonim, disponibil în limba engleză la următorul link: https://forms.gle/e3NEarJyJD2hVmSb9

Termen-limită pentru completare: 23 mai 2025.

Chestionarul își propune să evalueze modul în care tehnologiile IA pot fi integrate responsabil în procesul educațional și care este rolul angajatorilor din educație în această tranziție digitală, este menționat în descrierea chestionarului.

Participarea este voluntară, anonimă și confidențială, iar datele colectate vor fi utilizate exclusiv în scopuri de cercetare, mai arată textul.

Foto: © Kwanchaichaiudom | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


7 comments
  1. Si de ce DOAR DIRECTORII SI PROFESORII? In scoli mai sunt si alti angajati CU STUDII SUPERIOARE SI CHIAR FOARTE SUPERIOARE fata de acestia, ei nu sunt luati in considerare? Bine ca luati in considerare educatoarele puericultoare facute PESTE NOAPTE CADRE DIDACTICE FARA STUDII DE SPECIALITATE din INGRIJITOARE DE COPII CARE DADEAU CU MOPUL IN WC-URI SI STERGEAU MICUTII LA FUNDULET! Bravo felicitari va RESPECTATI PERSONALUL AUXILIAR DIDACTIC LA MAXIM!

    1. Gabi, mulți dintre cei care aparțin personalului didactic-auxiliar sunt net superiori profesorilor și directorilor, putând rivaliza fără probleme cu AI, până să fie în discuție introducerea acesteia în școli…

  2. Poate la realizarea unor statistici la nivel de școală, inspectorat si minister ! in rest nu prea se vede utilitatea constructiva !

  3. AI-ul este foarte bun dacă știi ce să îi ceri! AI-ul nu este infailibil și face multe greșeli! Dacă nu ai cunoștințele necesare să identifici greșelile, treaba făcută de AI poate deveni o problemă! Implementarea în școli a lucrului cu AI trebuie făcută cu mare grijă, pentru că poate genera mai multe probleme decât avantaje. Dar cred că cei care vor să implementeze AI în școli nu au habar să lucreze cu unul.

  4. cine a facut teste pe eficiența in educatie a inteligentei artificiale? cine sunt specialiștii in educatie?
    deocamdata ai ul face numai probleme in academic . toata lumea fraudeaza , nimeni nu mai pune osul la treaba. cred ca fac presiuni companiile sa vanda softuri catre state , bani publici , siguri și fara miros. din spate preseaza investitorii .
    ăștia care faceti presiuni sa se cumpere softuri de ai , macar stiti cu ce se mananca AI ul ?
    stiti ca juniorii din IT , nu și gasesc de munca ? pt ca sant generatia care s a folosit de ai in facultate , sa le faca ai ul codul la teme , proiecte , laboratoare. sunt varza . nu se uita nimeni la ei . fara chatgpt , știu exact cât mamaile din piață care vand mărar. .
    daună totala , intelighenția pămantului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Daniel David, despre numirea secretarului de stat Irina Danielescu, fără legătură cu Educația: Am propus-o pentru că ministerul are o problemă foarte mare în zona de expertiză și consultanță pe latură legală / Irina Danielescu: Având în vedere atribuțiile care mi-au fost atribuite, nu m-am simțit deloc impostor

Ministerul Educației și Cercetării are „o problemă foarte mare în zona de expertiză și consultanță pe latură legală”, a fost motivul pentru care ministrul Daniel David susține că a propus-o…
Vezi articolul

Inerția sindicatelor față de problemele angajaților din creșele preluate de Ministerul Educației. Cazul FSE ”Spiru Haret”: Pe partea de salarizare, în momentul de față, nu prea e nimic de făcut

O parte din angajații din creșele preluate de Ministerul Educației se confruntă cu micșorarea salariilor și schimbarea încadrării. Președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, Marius Nistor, a declarat pentru…
Vezi articolul

Reforma învățământului vocațional. Studiu de caz – Spania: Relații simplificate între școli și companii, accent pe standardele de competență, mai puțină birocrație, mai multă colaborare internațională

Învățământul vocațional spaniol trece, în această perioadă, printr-o perioadă de reformă prin care se încearcă adoptarea unor modele care să răspundă noilor nevoi de pe piața muncii, de la recunoașterea…
Vezi articolul