Radu Gologan: Nu cred că este nevoie de o modificare a programei la Matematică, modul de predare trebuie să fie schimbat / Dacă nu se poate înțelege funcția de gradul al II-lea la clasa a IX-a, atunci nu o facem

2.847 de vizualizări
Radu Gologan / Foto: Digitaliada
Radu Gologan / Foto: Digitaliada
Profesorul Radu Gologan este de părere că nu trebuie modificată programa la Matematică, ci „modul de predare și de abordare trebuie să fie schimbat”, potrivit unui interviu al acestuia pentru Hotnews.ro: „Nu cred că este nevoie de o modificare, pentru că de peste 150 de ani în mare programa a rămas ca aceeași și s-a dovedit că este utilă pentru că altfel nu se ajungea la rezultatele excepționale pe care le-a realizat mintea umană – calculator, mijloace de transmitere a informațiilor și așa mai departe. (…) Modul de predare și de abordare trebuie să fie schimbat”, a spus cadrul didactic.

El este de părere că profesorul trebuie să se adapteze la ce poate elevul să învețe, pentru a se descurca în situații concrete.

„Trebuie să ne adaptăm ca dascăli la ceea ce pot copiii să învețe și să facă. Dacă nu se poate înțelege funcția de gradul al doilea la clasa a noua, atunci nu o facem. Mai degrabă insistăm pe lucruri care îl fac pe copil să înțeleagă lumea mai bine, să raționeze mai bine, să știe să se adapteze mai bine în situații concrete”, a spus acesta.

Radu Gologan a făcut parte din grupul de lucru care a elaborat programa pentru Gimnaziu la Matematică.

Amintim că Edupedu.ro a scris vineri că profesorul Radu Gologan a reacționat cu privire la declarația ministrului Educației referitoare la olimpiadele școlare: „Mă uit siderat la afirmațiile făcute relativ la olimpiade și participarea României la olimpiadele internaționale. Puteți verifica că organizațiile profesionale de matematică, fizică, informatică, chimie ș.a. au reușit în cei doi ani de pandemie să organizeze competițiile naționale”.

În aceeași zi, cadrul didactic a revenit cu precizări că Olimpiada de matematică va fi gestionată profesional de Societatea de Științe Matematice și ministrul Educației va asigura toată logistica: „Am primit asigurări din partea domnului ministru Cîmpeanu că Olimpiada de Matematică va fi, în oricare din variante, gestionată profesional de Societatea de Științe Matematice, Ministerul asigurând toată logistica”.

Citește și:
Olimpiada de matematică va fi gestionată profesional de Societatea de Științe Matematice, Ministerul asigurând toată logistica – anunță profesorul Radu Gologan
Replică dură a profesorului Radu Gologan, adresată ministrului Educației: Olimpiadele trebuie să fie în organizarea societăților profesionale. Ca președinte al Societății de Științe Matematice din România, nu voi lăsa la mâna birocrației această minunată tradiție

5 comments
  1. Zice domnul Gologan „Nu cred că este nevoie de o modificare, pentru că de peste 150 de ani în mare programa a rămas ca aceeași și s-a dovedit că este utilă pentru că altfel nu se ajungea la rezultatele excepționale pe care le-a realizat mintea umană – calculator, mijloace de transmitere a informațiilor și așa mai departe.” Intrebarea era despre programa de matematica din Romania si nu-mi aduc aminte ca ordinatoarele si mijloacele de transmitere a informatiei (care, in treacat fie spus, mai implica si fizica si ingineria) sa fi fost dezvoltate de matematicienii pregatiti in Romania. Iar pe meleagurile unde au fost obtinute rezultatele alea exceptionale programa s-a tot schimbat de acum 150 de ani si pina acum. Oricum, am scapat ieftin, domnul Gologan nu s-a mai laudat ca a demonstrat matematic existenta lui Dumnezeu, se vede treaba ca mai are si episoade mai lucide.

  2. Cu tot respectul, vorbim de programa și dl prof spune ca dacă nivelul elevilor nu permite, nu se face la ora o anumita tema??? Prof este obligat sa parcurgă programa, subiectele la examene sunt din programa!!! Rezultatele sunt cele de la evaluările naționale, de la bacalaureat!!!!! Comisia este pt programa de concursuri și olimpiade, nicidecum pt învățământul de masa. Personal, cred ca toată programa trebuie aerisita…metodistii , profesorii de gimnaziu sa facă parte din aceste comisii…pt gimnaziu..corelate cu cele de liceu…cei care au legătură cu realitatea din clase, nu care vb doar de cei 5-10% cu rezultate deosebite(aceștia fac performanța în orice condiții). Ce facem cu standardul!!!! Aici este problema!!! Rezultatele dezastruoase de la evaluări, bacalaureat….exista prea mare presiune pe copii!!! Intruniti- va cu psihologi, comitete de părinți, pedagogi , profesorii indrumatori(pt copiii cu CES – s -a format un sistem paralel pt copiii care chipurile, nu fac fata programei senzaționale pe care o creați)..luați în considerare procentele abandonului scolar, depresiile elevilor….limbajul din manuale este atât de elevat ca depășește capacitatea vârstei fiecărui elev mediu ( învățământul de MASA)!!!! . Cu marea masa a elevilor ce faceți ??? Dacă este asa stufoasa materia și la un nivel academic, cum sa nu fie refractari copiii??? Este senzațional ca exista rezultate la olimpiade, concursuri!!! Doamne ajuta sa fie cât mai mulți copii excepționali! Dar INVATAMANTUL DE MASA este pt cine? Pt vârfuri? Au existat și vor exista intotdeauna!!! 🙏🙏REZULTATELE SUNT CELE DE LA EVALUARILE NATIONALE, DE LA BACALAUREAT!!! ACOLO SE VAD REZULTATELE PROFESORILOR, ELEVILOR….INVATAMANTUL ESTE PT MAREA MASA, PT STANDARD!!!! EXCEPTIILE SUNT EXCEPTII!! Toți profesorii se plâng de programe!! Și dvs spuneți ca sunt excelente! Mergeți în scoli, vorbiți cu profesorii , parintii, psihologii., consilierii școlari, profesorii CES….care tot va comunica REALITATEA din scoli…coborâți în școli, observați copiii ….bineînțeles dacă va pasă de viitorul nostru!!!

  3. Dl Goran este un profesor desavarsit! Mtematica nu este grea, ba este chiar frumoasa, daca este predata de un profesor care iubeste atat diciplina MATEMATICA, CAT SI ELEVII. As avea doua biectii:
    – la geometrie ar f mai usor pentru elevi sa fie materia mai grupata, in sensul in care , de exemplu, cand se studiaza Triunghiul, sa se studieze tot ce este legat de aceasta figura geometrica, dar absolut tot;
    – ca propunere pentru materia de la scoala profeionala, nu a renunta la geometrie, mai ales la domeniul mecanic, pentru ca toate piesele sunt corpuri geometrice i atunci este necesara atat geometria plana cat i cea in spatiu.
    Cu mult respect.

  4. programa e de acum 150 ani, tot acolo am si ramas, in ziua de azi nu mai faci mare lucru cu matematica clasica, doar la olimpiade sau cercetare , in rest nu faci nimic cu ea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Patru din cinci elevi din mediul rural din Iași au luat note sub 5 la simularea Evaluării Naționale 2024, la Matematică. Luciana Antoci, ISJ: Mergem deja în școli țintit pentru a vedea ce se întâmplă acolo unde rezultatele sunt îngrijorătoare. Patru luni înseamnă suficient cât să putem schimba semnificativ aceste date

Raportul privind rezultatele simulării de la Evaluarea Națională 2024 pe județul Iași arată un decalaj foarte mare între procentul elevilor cu note sub 5 la Matematică din mediul rural față…
Vezi articolul

Testele pe bază de salivă pentru testarea profesorilor, elevilor și a personalului școlilor au fost aprobate pentru achiziție de Comitetul pentru Situații de Urgență. 70 de milioane de teste, cu bani de la Guvern, prin MAI și IGSU / Agenția Medicamentului nu a autorizat până acum un astfel de test pentru școli

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a aprobat, sâmbătă, achiziția de teste rapide de determinare a antigenului SARS-CoV-2 efectuate din probă de salivă, potrivit hotărârii 83. Este vorba despre 70 de…
Vezi articolul

VIDEO Un milion de elevi români (peste 33%) fac școala exclusiv online – Monica Anisie / Nu avem informații că vreun profesor nu ar fi fost plătit, pentru că a refuzat să facă ore online – Luminița Barcari

„Elevii care învață exclusiv online sunt aproximativ 1 milion de copii”, a declarat luni ministrul Educaţiei, Monica Anisie. Datele oficiale arată că în acest an școlar în România învață 2,9…
Vezi articolul

Un elev de clasa a XI-a i-a scris ministrului Daniel David: Eliminarea geografiei din trunchiul comun în ultimii doi ani de liceu produce deconectarea de prezent, eliminarea istoriei în perioada critică dezvoltării tânărului produce și demontarea trecutului

Un elev de clasa a XI-a dintr-un colegiu național din județul Dolj i-a adresat o scrisoare-manifest ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, criticând noile planuri-cadru și eliminarea geografiei din trunchiul…
Vezi articolul

Pirueta ministrului Daniel David în doar 4 zile, în cazul IȘE: de la „voi face verificări și voi lua măsuri” dacă cineva a modificat răspunsul, la „nu e cenzură, ci bune practici europene”, eu am cerut modificările

În doar patru zile, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a trecut de la promisiunea unei anchete interne în minister privind posibila cenzurare a răspunsului Institutului de Științe ale Educației…
Vezi articolul