Rectorul SNSPA, Remus Pricopie: Moscova este aici. Vizate sunt nu numai instituțiile și liderii lor legitimi, dar și valorile, cultura, tradițiile, religia. Până și naționalismul românesc, așa cum este el, bun sau rău, este în pericol să fie confiscat

[jp_post_view]
Remus Pricopie / Foto: Facebook.com
Rusia are “reprezentanți de seamă și în România”, care “se străduiesc să construiască un … baros cu ajutorul căruia să dărâme orice este important pentru români. Vizate sunt nu numai instituțiile și liderii lor legitimi, dar și valorile, cultura, tradițiile, religia. Până și naționalismul românesc, așa cum este el, bun sau rău, și cât este el, mult sau puțin, dar cu siguranță străin, la origini, de influențele Rusiei, este în pericol să fie confiscat”, apreciază rectorul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative, Remus Pricopie, într-un material publicat în Revista Cultura și preluat pe pagina lui de Facebook.

El apreciază că “Moscova este prezentă în România pe posturile de televiziune, pe internet, pe FB, pe TikTok, în cutiile poștale, în piețe sau acolo unde se poate transmite un mesaj de destabilizare, de inducere a îndoielii privind direcția României, pe calea sa euro-atlantică.” Scopul, scrie rectorul SNSPA, este “disoluția socială (…) sau ura, haosul”, pentru care “Kremlinul lucrează cu „materialul clientului””:

  •  “Accidentele de pe șoselele României, tragediile din spitale, greșelile politicienilor, corupția, traficul de droguri, excesele unui procuror sau judecător, lipsa de responsabilitate a unor funcționari publici etc., toate acestea induc o stare de insecuritate, lipsă de încredere în instituții, revoltă față de tot ce înseamnă STAT”.

Și aceasta, afirmă rectorul, deoarece „propaganda rusă nu acționează în România sub forma fățișă a apărării intereselor Kremlinului, ci este mult mai înșelătoare, folosind sintagme respectabile, precum „suveranitate națională”, „identitate națională”, „patriotism””.

De aceea, scrie Remus Pricopie, “tabloul nu mai este unul de neglijat, iar o analiză la rece ne poate indica atingerea unui punct critic”. Iar “statul român ar trebui să treacă la fapte, să pună reflectoarele pe aceste acțiuni de dinamitare socio-politică a țării, să identifice circuitele financiare ilegale, care susțin în România ampla mașinărie de propagandă a Moscovei, să stabilească în ce măsură un partid politic parlamentar este sau nu implicat în toate aceste încercări de destabilizare a țării.”

Articolul publicat în Revista Cultura:

https://www.facebook.com/remus.pricopie/posts/pfbid0NaKURZzZeCwe3gmd1Tv4Swh3CmmDbdQrA3Vfedx8nepJx9kkyFpUC5pjDS4i9vJVl

3 comments
  1. Nu, zau! Rusii sunt de vina pentru tot. Ei s-au infiltrat in parlament, guvern si in toate instituțiile. Ne jigniti ca popor. Unii încă mai gandim oricat jucați voi teatrul absurdului, asa cum l-ati jucat in pandemie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cum îmbunătățim alfabetizarea copiilor romi din România și a colegilor lor care provin din medii defavorizate socio-economic? Primele dovezi științifice care arată efecte de transfer – analiza cercetătorului Dacian Dolean VIDEO

Alfabetizarea copiilor romi din România și a colegilor lor care provin din medii defavorizate din punct de vedere socio-economic este de mult timp una dintre provocările cele mai mari ale…
Vezi articolul

În multe dintre școlile unde învață elevi cu cerințe educaționale speciale, consilierul școlar vine doar din când în când, iar spațiul fizic nu este amenajat pentru elevii cu dizabilități – sondaj Salvați Copiii

În mai bine de jumătate dintre școlile ai căror directori sau profesori au participat la un sondaj Salvați Copiii, școli unde învață și elevi cu cerințe educaționale speciale, consilierul școlar…
Vezi articolul

Numărul elevilor a atins cel mai mic nivel din ultimul deceniu în anul școlar 2022-2023 / Ruralul a „pierdut” o treime din efectivele de elevi de gimnaziu pe care le avea acum 10 ani / Numărul profesorilor crește de câțiva ani, dar rămâne sub nivelul din 2012-2015 – Raport al Ministerului Educației

România a avut, în anul școlar 2022-2023, cel mai mic număr de elevi din ultimul deceniu, pierzând aproape 9% din totalul efectivelor de elevi față de anul de referință 2014-2015,…
Vezi articolul