Inspectoratul Școlar al Municipiului București a publicat rezultatele repartizării în liceele din București pentru elevii romi și cei cu cerințe educaționale speciale, joi, 17 iulie. Cea mai mare medie de admitere a fost 9,87, atât pentru elevii romi, cât și pentru cei cu cerințe educaționale speciale.
Conform ordinului care reglementează admiterea la liceu 2025, inspectoratele școlare județene alocă pentru elevii romi și pentru cei cu CES locuri distincte în unitățile de învățământ de masă, peste numărul de locuri repartizat respectivelor unități de învățământ, în limita a 1-2 locuri suplimentare la clasă.
„Admiterea candidaților pe locurile speciale pentru romi, respectiv pe locurile distinct alocate în unitățile de învățământ de masă pentru candidații cu CES se face computerizat, într-o sesiune distinctă, desfășurată înaintea etapei de repartizare computerizată”, prevede ordinul nr. 6.480/2024.
Candidații nerepartizați pe locurile speciale pentru rromi sau pentru elevii cu CES și cei care au fost repartizați și solicită renunțarea la loc pot participa la repartizarea computerizată.
547 de elevi cu cerințe educaționale speciale au fost repartizați în liceele din București și 6 elevi sunt nerepartizați
1.240 de elevi de etnie roma sunt repartizați în liceele din București și 241 de elevi au rămas nerepartizați
Informații de context
Peste 110.000 de elevi au fost înscriși în Sistemul Informatic Integrat de Învățământ din România (SIIIR), arată datele raportului privind starea învățământului pe 2023-2024, publicat recent de Ministerul Educației. Datele arată o dublare a numărului de elevi de etnie romă înscriși în sistem, față de acum 3 ani. De precizat este că în rapoarte nu se menționează defalcat pe niveluri de clasă cum sunt împărțiți cei peste 110.000 de elevi.
Pe partea de liceu, în anul școlar 2023-2024 s-au alocat 6.151 de locuri distincte pentru elevii romi la admiterea în licee pentru diferite specializări (au fost admiși 3.177 de elevi în clasa a IX-a pe astfel de locuri, din care 2.604 la liceu și 573 în învățământul profesional și dual), mai arată raportul.
Însă, potrivit datelor prezentate în Programul Național de Reformă 2024, în luna mai a anului trecut (n. red când anul școlar încă nu se încheiase), cei mai mulți copii romi erau înscriși în învățământul primar (peste 42.000 de elevi) și gimnazial (peste 30.000 de elevi).
7 comments
Cum se verifica legalitatea si legimitatea declarațiilor pe proprie răspundere privind etnia? Face ceva inspectoratul școlar/ministerul in acest sens? ca in fiecare an,si anul acesta au apărut peste noapte asa ziși romi care au întrat cu note mici la un liceu bun….
Bună ziua! Aceste mii de locuri pt rromi sunt o discriminare față de români a fi de o etnie nu e un handicap sau o situație specială! De ce trebuie să abia lucuri separate ASTA E DISCRIMINARE FAȚĂ DE CEILALȚI COPII CARE ÎNVAȚĂ FĂRĂ A AVEA LOCURI SEPARATE!!!! Pt cei din minister!! Desfintati această DISCRIMINARE!!!
Dar de unde știi că nu vor acest lucru? Crezi că i forțează careva?
In realitate majoritatea educatorilor au prejudecati. Ei trebuie ‘educati” primii. Numai dupa, integrarea se poate face. Daca esti privit cu dispret numai vrei sa mergi la scoala. In scoala generala aveam un coleg roma. Invatatoarea dadea tonul mizeriilor. Un copil se naste bun si devine rau pentru ca este neglijat, umilit. Asta se intimpla cu ei.
Oare cati dintre acești elevi cu CES au cu adevărat probleme si cati nu?
Oare cati dintre elevii de etnie roma sunt de etnie roma?
Pacat ca o parte rămân în afara locurilor disponibile și poate chiar din cauza celor care nu au nici o problema sau nu sunt de etnie roma.
Poate se va termina odată cu aceste aranjamente și cineva va face ceva.
Ai dreptate la ce note au avut cei cu ces eu cred ca 10% au fost pe bune restul l au cumpărat,nu poți sa ai incapacitate la o materie și sa iei nota 9. Ar trebui sa se sesizeze ministerul. Eu unul chiar am copil cu Ces și a luat nota 5,5 deci?
de ce trebuie sa integram persoane ce nu vor acest lucru?!