Rezolvarea subiectelor la Matematică, simulare Evaluare Națională 2025. Profesorul Mădălin Ghiuler: La prima vedere, subiectul pare foarte aerisit și chiar banal. Problemele de geometrie plană nu sunt deloc simple

[jp_post_view]
Mădălin Ghiuler / Foto: Merito
Profesorul Mădălin Ghiuler a rezolvat, pentru Edupedu.ro, subiectele pe care le-au primit elevii la proba scrisă de Matematică. Marți, 18 martie, simularea Evaluării Naționale 2025 a continuat cu proba la Matematică, conform calendarului oficial. Vezi mai jos, în articol, rezolvarea subiectelor.

Profesorul Mădălin Ghiuler, de la Liceul cu Program Sportiv și Școala Gimnazială Ștefan cel Mare din Focșani, premiat Merito în 2022, spune pentru Edupedu.ro că „la prima vedere, subiectul pare foarte aerisit și chiar banal. Problemele de geometrie plană nu sunt deloc simple, punctele b) necesită multe cunoștințe și multă experiență, nu pot fi rezolvate complet decât de elevii foarte buni”.

„Problema de geometrie în spațiu se regăsește în teste de antrenament, cu observația că rezolvarea punctului b) este posibilă doar cu evidențierea unui mijloc de segment. Nici cerința b) de la problema 1 subiectul III nu este banală. Notele vor fi măricele datorită grilelor ușurele, dar nu foarte mari din cauza punctelor menționate. Vor fi note de 10, dar nu foarte multe”, a mai spus profesorul.

Iată rezolvarea profesorului Mădălin Ghiuler pentru publicul Edupedu.ro, cu precizarea că este o rezolvare schematică:

Rezultatele simulării vor fi comunicate individual pe 31 martie. Acestea vor fi analizate în cadrul fiecărei școli prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții și în consiliile profesorale, urmărindu-se adoptarea unor măsuri de sprijin pentru îmbunătățirea performanțelor.

Notele nu vor fi trecute în catalog, cu excepția cazurilor în care elevii sau părinții solicită acest lucru în scris.

Lucrările redactate de elevi vor fi evaluate digitalizat, proces introdus în 2024 pentru toate examenele naționale organizate de MEC. Pentru a oferi clarificări suplimentare, ministerul pune la dispoziție acest ghid informativ pentru profesorii asistenți și evaluatori


5 comments
  1. In sfarsit subiecte de bun simt.Accesibile si copiilor care invata matematica de la scoala, nu doar celor cu doua meditatii pe saptamana la fiecare din materiile de evaluare.
    Bravo profesorilor care au elaborat subiectele.
    Sa stiti ca normal e ca diferentierea sa fie undeva la peste nota 9,in rest orice copil care a participat la ore,pe care l-ati avut in clasa 8ani,de care v-ati ocupat in acesti ani trebuie sa aiba o sansa.

      1. „cu observația că rezolvarea punctului b) este posibilă doar cu evidențierea unui mijloc de segment”

        Cand vom incepe si noi sa dam probleme de geometrie care au sens, si nu necesita ca elevul sa ghiceasca „la ce s-a gandit autorul” cu prelungiri de figuri si alte exagerari. E foarte simplu sa inventezi o problema de geometrie din care stergi apoi jumatate din figura si lasi elevul sa viseze el exact ce trebuie.

        Bataie de joc, noroc ca nu era mare parte din punctaj.

        1. Totusi, problema a fost destul de usoara deoarece daca stiati ca ung(a,b) = ung(c,b), a e paralel cu b era clar ca trebuia sa duci o pararela ori lui bd, ori lui mn.Daca alegi o paralela la mn, dreapta dusa va iesi din plan, deci este evidenta alegerea paralelei la bd, dupa aia se intersecta in mijloc, etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Acces la învățarea online

Odată cu terminarea stării de alertă, orice posibilitate de predare în online va înceta până când aceste forme de predare nu vor fi evaluate, mai apoi autorizate și mai apoi acreditate, potrivit ministrului Educației: Predarea online este un compromis, nu este recunoscută de lege

Predarea online este un compromis, nu este recunoscută de lege, spune ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, care a declarat în cadrul dezbaterii online „Adolescența fără filtre: importanța încrederii în sine în…
Vezi articolul

VIDEO Rezultatele României la testarea internațională TIMSS 2019, care analizează competențele de matematică și științe ale elevilor, sunt anunțate de Universitatea din București. Dragoș Iliescu: România înregistrează cel mai mare procent de analfabetism științific funcțional din UE

Rezultatele obținute de România la TIMSS 2019 vor fi făcute publice marți, 8 decembrie, de Universitatea din București, instituția care a organizat în țară administrarea acestei testări internaționale. Conferința de…
Vezi articolul

Aproape 5 mii de elevi de clasele a VIII-a și a XII-a consideră că împărțirea pe module a anului școlar este un avantaj în privința pregătirii pentru Evaluarea Națională și Bac – raport al Ministerului Educației / Ce spun părinții

Peste 2.300 de elevi de clasele a VIII-a și alți peste 2.500 de a XII-a, participanți la un studiu realizat de experți ai Ministerului Educației consideră că împărțirea anului școlar…
Vezi articolul

Laura Codruța Kovesi, șefa Parchetului European, explică pe înțelesul studenților legea Ciucă și Ciolacu de amnistiere a evazioniștilor: mesajul este „fură cât de mulți bani poți din bugetul de stat și dacă ești prins nu vei păți nimic. În cel mai rău caz, vei da înapoi o parte”

Laura Codruța Kovesi, șefa Parchetului European, fostă șefă a Direcției Naționale Anticorupție (DNA), a criticat în termeni duri legislația adoptată în România care prevede amnistierea inculpaților pentru evaziune fiscală, dacă…
Vezi articolul