Rezolvarea subiectelor la Matematică, simulare Evaluare Națională 2025. Profesorul Mădălin Ghiuler: La prima vedere, subiectul pare foarte aerisit și chiar banal. Problemele de geometrie plană nu sunt deloc simple

[jp_post_view]
Mădălin Ghiuler / Foto: Merito
Profesorul Mădălin Ghiuler a rezolvat, pentru Edupedu.ro, subiectele pe care le-au primit elevii la proba scrisă de Matematică. Marți, 18 martie, simularea Evaluării Naționale 2025 a continuat cu proba la Matematică, conform calendarului oficial. Vezi mai jos, în articol, rezolvarea subiectelor.

Profesorul Mădălin Ghiuler, de la Liceul cu Program Sportiv și Școala Gimnazială Ștefan cel Mare din Focșani, premiat Merito în 2022, spune pentru Edupedu.ro că „la prima vedere, subiectul pare foarte aerisit și chiar banal. Problemele de geometrie plană nu sunt deloc simple, punctele b) necesită multe cunoștințe și multă experiență, nu pot fi rezolvate complet decât de elevii foarte buni”.

„Problema de geometrie în spațiu se regăsește în teste de antrenament, cu observația că rezolvarea punctului b) este posibilă doar cu evidențierea unui mijloc de segment. Nici cerința b) de la problema 1 subiectul III nu este banală. Notele vor fi măricele datorită grilelor ușurele, dar nu foarte mari din cauza punctelor menționate. Vor fi note de 10, dar nu foarte multe”, a mai spus profesorul.

Iată rezolvarea profesorului Mădălin Ghiuler pentru publicul Edupedu.ro, cu precizarea că este o rezolvare schematică:

Rezultatele simulării vor fi comunicate individual pe 31 martie. Acestea vor fi analizate în cadrul fiecărei școli prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții și în consiliile profesorale, urmărindu-se adoptarea unor măsuri de sprijin pentru îmbunătățirea performanțelor.

Notele nu vor fi trecute în catalog, cu excepția cazurilor în care elevii sau părinții solicită acest lucru în scris.

Lucrările redactate de elevi vor fi evaluate digitalizat, proces introdus în 2024 pentru toate examenele naționale organizate de MEC. Pentru a oferi clarificări suplimentare, ministerul pune la dispoziție acest ghid informativ pentru profesorii asistenți și evaluatori


5 comments
  1. In sfarsit subiecte de bun simt.Accesibile si copiilor care invata matematica de la scoala, nu doar celor cu doua meditatii pe saptamana la fiecare din materiile de evaluare.
    Bravo profesorilor care au elaborat subiectele.
    Sa stiti ca normal e ca diferentierea sa fie undeva la peste nota 9,in rest orice copil care a participat la ore,pe care l-ati avut in clasa 8ani,de care v-ati ocupat in acesti ani trebuie sa aiba o sansa.

      1. „cu observația că rezolvarea punctului b) este posibilă doar cu evidențierea unui mijloc de segment”

        Cand vom incepe si noi sa dam probleme de geometrie care au sens, si nu necesita ca elevul sa ghiceasca „la ce s-a gandit autorul” cu prelungiri de figuri si alte exagerari. E foarte simplu sa inventezi o problema de geometrie din care stergi apoi jumatate din figura si lasi elevul sa viseze el exact ce trebuie.

        Bataie de joc, noroc ca nu era mare parte din punctaj.

        1. Totusi, problema a fost destul de usoara deoarece daca stiati ca ung(a,b) = ung(c,b), a e paralel cu b era clar ca trebuia sa duci o pararela ori lui bd, ori lui mn.Daca alegi o paralela la mn, dreapta dusa va iesi din plan, deci este evidenta alegerea paralelei la bd, dupa aia se intersecta in mijloc, etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Patru din zece copii din mediul rural nu au obținut media 5 la Evaluarea Națională 2024. Soluțiile propuse de World Vision România: sprijin suplimentar la matematică și limba română, tabere de vară și ajutor financiar

Șapte din zece elevi înscriși la Evaluarea Națională 2024 au obținut medii peste 5, față de 76,2% anul trecut, conform datelor oficiale publicate de Ministerul Educației. În mediul rural, 42,4%…
Vezi articolul

Proiectul ministerului privind sumele forfetare pentru transportul elevilor “nu e soluția ideală”, spune Consiliul Elevilor, care arată abonamente cu preț dublu față de sumele ce pot fi decontate. UPDATE CNE: Ministerul a eliminat de pe ordinea de zi a Comisiei de Dialog Social tema transportului elevilor

Proiectul de ordonanță de urgență ce prevede o alocație forfetară pentru transportul elevilor “nu este soluția ideală”, iar Consiliul Național al Elevilor (CNE) va prezenta abonamente primite de la mai…
Vezi articolul
calendarul de depunere

PROIECT ROFUIP 2024 Profesorii sunt obligați să prezinte un certificat medical, cazierul juridic și certificatul de integritate comportamentală, pentru încadrarea şi menţinerea în funcţie

Profesorii au obligația să prezinte prezinte un certificat medical, eliberat de medicul specializat de medicina muncii, precum și cazierul judiciar și certificatul de integritate comportamentală, potrivit unui document pus în consultare…
Vezi articolul

Profesor anonim. Completarea și validarea dosarelor pentru definitivat: Umilința continuă, cel puțin pentru o parte dintre cadrele didactice care au beneficiat de „depunerea formularelor online la etajul doi”

Într-o societate dezvoltată, liderii coordonează și pun umărul la schimbare, stimulează gândirea critică și descentralizează cât mai mult cu putință. În România, în multe momente, mentalitatea celor care descurajează orice…
Vezi articolul