România – pe ultimul loc în UE la folosirea internetului pentru cursuri online sau materiale online de învățare, în 2024

1.091 de vizualizări
Participarea europenilor la invatare online in 2024 / Sursa: Eurostat
România ocupă ultimul loc la nivel european în privința persoanelor care au apelat la Internet pentru cursuri sau materiale de învățare, în 2024, potrivit unei statistici publicate de Eurostat la sfârșitul săptămânii trecute, cu ocazia Zilei Internaționale a Educației. Doar 10% dintre utilizatorii români de internet au declarat, anul trecut, că au apelat la educație online în cele trei luni înaintea participării la sondaj – de trei ori mai puțin decât media europeană. 

Astfel, la nivel UE, 33% dintre utilizatorii de Internet au declarat că au urmat un curs online sau au folosit materiale online de învățare în cele 3 luni dinaintea sondajului – o creștere de 3 puncte procentuale comparativ cu anul 2023.

  • Dar, dacă în țări precum Irlanda (61%), Olanda și Finlanda peste jumătate din populația utilizatorilor de Internet au apelat la online pentru învățare, în România se înregistrează cea mai slabă participare la educație online cu doar 10%.

Doar Cipru (11%) are o situație comparabilă cu România. Bulgaria, pe locul 3 din coada statisticii europene, a raportat o participare de 17% la astfel de activități online. 

Pe fiecare criteriu, luat separat, la nivel UE 18% dintre utilizatorii de internet au spus că au apelat la cursuri online, iar 29% – că au apelat la materiale online de învățare.

În România, doar 7,8% dintre respondenți au spus anume că au apelat la materiale online de învățare și doar 3,47% au declarat că au apelat la Internet anume pentru cursuri online.


2 comments
  1. De parcă Internetul e plin de înțelepciune. E plin de materiale educationale proaste. Să ne invețe Elon Musk că Hitler era comunist? Mai lăsați internetul și puneți mâna pe carte. Eventual chiar burta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultatele de la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a 2022 au fost publicate. 1.200 de elevi care s-au transferat de la oraș, la sat, au avut performanțe mai slabe din cauza școlilor în care au ajuns, din mediul rural

Raportul privind Evaluarea Națională pentru Matematică și Științe, clasa a VI-a 2022, a fost publicat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație. Documentul a urmărit performanțele unor elevi…
Vezi articolul

DOCUMENT Registru Matricol Unic în care sunt înregistrați toți studenții din România a funcționat fără politici antivirus, fără proceduri de recuperare în caz de dezastru și fără strategie IT – raport al Curții de Conturi / Asemenea politici au început să fie elaborate abia în timpul auditului Curții

Registrul Matricol Unic al Universităților din România, în care sunt înregistrați toți studenții și care „ar trebui să asigure un control riguros al diplomelor din învățământul universitar”, până când va…
Vezi articolul

ANALIZĂ Sabotarea Educației din programul de guvernare prin ordonanța trenuleț sau cum i-au livrat politicienii lui Daniel David un portofoliu ca o mașină fără volan, frână, faruri și cu rezervorul aproape gol

Cele mai importante măsuri prevăzute în programul de guvernare pe Educație al coaliției PSD-PNL-UDMR-minorități au fost blocate în 2025 de „ordonanța trenuleț”. Este vorba despre OUG 156/2024. În cele mai…
Vezi articolul