România – pe ultimul loc în UE la folosirea internetului pentru cursuri online sau materiale online de învățare, în 2024

1.091 de vizualizări
Participarea europenilor la invatare online in 2024 / Sursa: Eurostat
România ocupă ultimul loc la nivel european în privința persoanelor care au apelat la Internet pentru cursuri sau materiale de învățare, în 2024, potrivit unei statistici publicate de Eurostat la sfârșitul săptămânii trecute, cu ocazia Zilei Internaționale a Educației. Doar 10% dintre utilizatorii români de internet au declarat, anul trecut, că au apelat la educație online în cele trei luni înaintea participării la sondaj – de trei ori mai puțin decât media europeană. 

Astfel, la nivel UE, 33% dintre utilizatorii de Internet au declarat că au urmat un curs online sau au folosit materiale online de învățare în cele 3 luni dinaintea sondajului – o creștere de 3 puncte procentuale comparativ cu anul 2023.

  • Dar, dacă în țări precum Irlanda (61%), Olanda și Finlanda peste jumătate din populația utilizatorilor de Internet au apelat la online pentru învățare, în România se înregistrează cea mai slabă participare la educație online cu doar 10%.

Doar Cipru (11%) are o situație comparabilă cu România. Bulgaria, pe locul 3 din coada statisticii europene, a raportat o participare de 17% la astfel de activități online. 

Pe fiecare criteriu, luat separat, la nivel UE 18% dintre utilizatorii de internet au spus că au apelat la cursuri online, iar 29% – că au apelat la materiale online de învățare.

În România, doar 7,8% dintre respondenți au spus anume că au apelat la materiale online de învățare și doar 3,47% au declarat că au apelat la Internet anume pentru cursuri online.


2 comments
  1. De parcă Internetul e plin de înțelepciune. E plin de materiale educationale proaste. Să ne invețe Elon Musk că Hitler era comunist? Mai lăsați internetul și puneți mâna pe carte. Eventual chiar burta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

GRAFICE România, pe ultimele locuri în UE la rata de angajare a tinerilor între 15 și 29 de ani: mai puțin de două treimi dintre cei care nu urmează nicio școală și doar 2,5% dintre cei care sunt într-un program de educație au job

România ocupă unul dintre ultimele locuri în Uniunea Europeană în privința ratei de angajare a tinerilor cu vârste între 15 și 29 de ani. Astfel, mai puțin de două treimi…
Vezi articolul

Mărturia unei învățătoare care a reluat predarea pe 1 iulie: Copiii de clasa I a trebuit să-i iau din nou cu primele litere, au uitat ce au învățat în semestrul 1 / Cum se va recupera, se va face tot online? Facem recuperarea recuperării?

„Sunt învățătoare la o școală gimnazială, și în același timp lucrez cu copiii în cadrul programelor A doua șansă și Școală după școală, în cadrul Salvați Copiii”, și-a început prezentarea…
Vezi articolul

Lumea îl va disprețui pe premierul Ciucă de două ori mai tare: pentru că e un plagiator, ceea ce înseamnă deopotrivă un mincinos și un hoț, și pentru că e un infractor care încearcă să folosească instituțiile pentru a-și ascunde urmele – scriitorul Radu Vancu, despre încercarea de desființare a CNATDCU

Încercarea Guvernului de a desființa instituția-cheie în soluționarea plagiatelor – CNATDCU – în plin scandal de plagiat la adresa premierului Ciucă arată intenția evidentă „de protecție pentru plagiatori cu funcții…
Vezi articolul

Extremele de acasă – Oana Moraru: Un copil cu părinți nediscriminatoriu permisivi, inconstanți, indeciși, superprotectivi, este la fel de rănit sufletește ca cel care este bătut acasă

„Suntem într-o mare eroare dacă ne imaginăm că educarea lor în clase ar trebui să se facă numai pe fascinație, atragere hipnotică spre învățare. Că e rolul dascălului să-l ‘păcălească’…
Vezi articolul

Interdicțiile privind folosirea telefonului în școală, în forma lor actuală, nu au efecte semnificative asupra stării de bine psihologice a elevilor – studiu britanic / Cercetarea confirmă, însă, legătura între timpul extins petrecut în general pe telefon și probleme psihologice

Nicio diferență semnificativă asupra stării de bine psihologice a adolescenților nu a fost identificată între școli britanice unde sunt aplicate restricții extinse privind utilizarea telefoanelor inteligente și școli unde restricțiile…
Vezi articolul