Șefa Inspectoratului Botoșani anunță că s-au plătit profesorilor orele remediale pe care le-au făcut în aprilie 2021, după 7 luni întârziere. Sumele sunt de 7,6 lei pe oră, nu 100 de lei brut/oră, cum prevedea ordinul ministrului Cîmpeanu

[jp_post_view]
Ada Macovei / Foto: Facebook.com
Profesorii din Botoşani care în luna aprilie a acestui an au desfăşurat ore remediale cu elevii afectaţi de pandemie au primit, vineri, banii pentru munca depusă suplimentar, a anunţat inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ), Ada Alexandrina Macovei, citată de Agerpres. Luna aprilie 2021 a fost a doua lună de derulare a proiectului cu fonduri europene „Școala după școală”, desfășurat de Ministerul Educației în anul școlar precedent.

Potrivit sursei citate, sumele acordate pentru activităţile desfăşurate în luna aprilie în cadrul Programului naţional de activităţi remediale pentru elevi „Şcoala după şcoală” sunt în valoare de 644.011 lei.

Totodată, oficialul IŞJ precizează că numărul de ore finanţabile la nivelul unităţilor de învăţământ din judeţul Botoşani, pentru luna aprilie, este 84.153, în program fiind înscrişi 4.369 de elevi din 53 de unităţi de învăţământ din judeţul Botoşani. 

Împărțind suma totală la numărul de ore raportate de inspectorat, reiese faptul că suma primită de profesorii implicați, pentru o oră din program, este de 7,65 lei, pentru o lună. Asta deși în ordinul de ministru care reglementează acest proiect scrie că profesorii „sunt remunerați cu suma de 100 lei brut/oră inclusiv contribuțiile angajatorului”.

Programul „Școala după școală” este finanțat cu fonduri europene. Întârzierile pentru plata acestor sume au fost uriașe încă de la debut. Banii pentru luna martie, programul începând pe 8 martie 2021, au fost raportați ca plătiți abia în lunile iulie-august.

În octombrie 2020 parlamentul comunitar a adoptat o rezoluține prina care solicita măsuri care să ducă la reducerea decalajelor în învățământ, având în vedere inegalitățile scoase în evidență de criza Covid-19. 

  • Membrii PE regretă „discrepanțele grave” în procesul de învățare în întreaga UE pe durata pandemiei, când 32% dintre elevi nu au avut acces la educație în unele state membre timp de mai multe luni. Ei se tem că acest lucru va reduce nivelul de venituri în viitor pentru o întreagă generație și va avea un impact negativ asupra productivității muncii și a competitivității Uniunii Europene în ansamblu, potrivit rezoluției.
  • Ei spun că eliminarea decalajului digital trebuie să reprezinte o preocupare imediată. Comisia Europeană ar trebui să acorde prioritate investițiilor în conectivitate și echipamente, în special în zonele îndepărtate și rurale, precum și instruirii cadrelor didactice și a formatorilor în ceea ce privește utilizarea noilor tehnologii.
  • Eurodeputații au criticat atunci lipsa de coordonare și de schimb de bune practici în domeniul educației în timpul crizei și afirmă că UE ar trebui să fie mai activă în coordonarea dintre state. Aceștia au propus crearea unei platforme care să faciliteze schimbul de bune practici între statele membre și au solicitat ca „Spațiul european al educației” să fie transformat „dintr-o reprezentare nedefinită, bazată pe principii largi, într-un program de lucru concret”.

Proiectul ”The European Parliament: leadership during historical change” este finanțat de Parlamentul European prin DG Communication. Edupedu.ro este singura responsabilă de conținutul acestui material și în niciun context acesta nu poate reprezenta poziția Parlamentului European.

       


6 comments
  1. Este clar dezinformare,nu au cum sa fie platite cu 7,6 lei/ora,la scoala cand se calculeaza o ora suplinita valoarea este de intre 75-150 lei,se imparte salariul tarifar la 72,exemplu 5000/72= 69 lei/ora.Se imparte la 72 ca profesorii au doar 72 ore pe luna serviciu,in rest pauza.

  2. Mare lucru ca n au platit, in curand or sa ceara bani de la noi sa muncim. De curiozitate profesorii neplatiti mai cotizeaza la sindicat?

  3. Felicitari, la cat s-au batut unii sa faca ore remediale de romana si mate, desi aveau meditatii la greu sa nu apuca si alte „materii” mai putin importante sa faca remediale.
    Bravo, pacat ca nu le-a dat „0” lei

  4. Unul din multele exemple privind modul in care ministerul isi bate joc de cei din sistem.
    Nu am vazut inca un alt minister care isi faulteze atat de grosolon oamenii din sistem, prin neaplicarea corecta a legii, prin ordine de ministru aberatnte si , unele, nelegale, prin promisiuni neonorate…
    Dar nu-i problema, echipa castigatoare merge inainte

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Casele Corpului Didactic nu se desființează, se redenumesc – formarea profesorilor se va face prin noile Centre Județene pentru Formare Continuă subordonate tot ministerului – prevede proiectul „România Educată”

Casele Corpului Didactic își modifică misiunea și li se adaugă alte atribuții de sprijin pentru profesori și școli, dar nu se desființează propriu-zis, susține consilierul prezidențial Ligia Deca, într-o precizare…
Vezi articolul

„Ajutor, am elev cu CES la clasă! Acum ce fac?” Lizetta Mihăilă, coordonator profesori itineranți și de sprijin, răspunde la întrebările profesorilor: „Nu încălcați nicio lege dacă acel copil are un test adaptat, l-a rezolvat corect și primește un Foarte Bine” / Principalul scop e ca acest copil să vină cu plăcere la școală, să plece cu un minim de cunoștințe, dar fericit că a răspuns sau că măcar a zâmbit în ziua respectivă

„De ce trebuie să evaluez mereu adaptat, când el ajunge la Evaluarea Națională și dă aceleași subiecte ca ceilalți”? „Un copil de clasa a VII-a are un nivel de clasa…
Vezi articolul

Tipurile de evaluare folosite la clasă – descrise de profesoara de Limba și literatura română Delia Maier: Pentru un feedback rapid, dat în timpul lecției, metoda „Facebook” – like, dislike, îmi place, nu-mi place / Evaluările standardizate de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sunt prea puțin băgate în seamă, deși ar putea să ofere informații prețioase

O serie de metode de evaluare și feedback pe care un profesor le poate folosi la clasă au fost exemplificate într-un scurt interviu de profesoara Delia Maier, profesoară de Limba…
Vezi articolul

Profesorii și angajații din școli și inspectorate nu mai beneficiază de decontarea navetei pe întreg anul 2025, a decis Guvernul Ciolacu prin ordonanța-trenuleț

Ordonanța privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea și completarea unor acte normative precum și pentru prorogarea unor termene,…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Peste 90% dintre profesorii pe care i-am întrebat au spus că materialele acestea ar trebui folosite de toate cadrele didactice – Nicoleta Deliu Pașol despre instrumentele educaționale care pot fi descărcate gratuit de pe Life-lab.ro

Platforma Life-Lab.ro a fost lansată recent, oferind profesorilor din România resurse educaționale menite să integreze educația financiară în diverse discipline școlare. Proiectul, dezvoltat de Banca Comercială Română (BCR) prin Școala…
Vezi articolul