Șefa Inspectoratului Botoșani anunță că s-au plătit profesorilor orele remediale pe care le-au făcut în aprilie 2021, după 7 luni întârziere. Sumele sunt de 7,6 lei pe oră, nu 100 de lei brut/oră, cum prevedea ordinul ministrului Cîmpeanu

[jp_post_view]
Ada Macovei / Foto: Facebook.com
Profesorii din Botoşani care în luna aprilie a acestui an au desfăşurat ore remediale cu elevii afectaţi de pandemie au primit, vineri, banii pentru munca depusă suplimentar, a anunţat inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ), Ada Alexandrina Macovei, citată de Agerpres. Luna aprilie 2021 a fost a doua lună de derulare a proiectului cu fonduri europene „Școala după școală”, desfășurat de Ministerul Educației în anul școlar precedent.

Potrivit sursei citate, sumele acordate pentru activităţile desfăşurate în luna aprilie în cadrul Programului naţional de activităţi remediale pentru elevi „Şcoala după şcoală” sunt în valoare de 644.011 lei.

Totodată, oficialul IŞJ precizează că numărul de ore finanţabile la nivelul unităţilor de învăţământ din judeţul Botoşani, pentru luna aprilie, este 84.153, în program fiind înscrişi 4.369 de elevi din 53 de unităţi de învăţământ din judeţul Botoşani. 

Împărțind suma totală la numărul de ore raportate de inspectorat, reiese faptul că suma primită de profesorii implicați, pentru o oră din program, este de 7,65 lei, pentru o lună. Asta deși în ordinul de ministru care reglementează acest proiect scrie că profesorii „sunt remunerați cu suma de 100 lei brut/oră inclusiv contribuțiile angajatorului”.

Programul „Școala după școală” este finanțat cu fonduri europene. Întârzierile pentru plata acestor sume au fost uriașe încă de la debut. Banii pentru luna martie, programul începând pe 8 martie 2021, au fost raportați ca plătiți abia în lunile iulie-august.

În octombrie 2020 parlamentul comunitar a adoptat o rezoluține prina care solicita măsuri care să ducă la reducerea decalajelor în învățământ, având în vedere inegalitățile scoase în evidență de criza Covid-19. 

  • Membrii PE regretă „discrepanțele grave” în procesul de învățare în întreaga UE pe durata pandemiei, când 32% dintre elevi nu au avut acces la educație în unele state membre timp de mai multe luni. Ei se tem că acest lucru va reduce nivelul de venituri în viitor pentru o întreagă generație și va avea un impact negativ asupra productivității muncii și a competitivității Uniunii Europene în ansamblu, potrivit rezoluției.
  • Ei spun că eliminarea decalajului digital trebuie să reprezinte o preocupare imediată. Comisia Europeană ar trebui să acorde prioritate investițiilor în conectivitate și echipamente, în special în zonele îndepărtate și rurale, precum și instruirii cadrelor didactice și a formatorilor în ceea ce privește utilizarea noilor tehnologii.
  • Eurodeputații au criticat atunci lipsa de coordonare și de schimb de bune practici în domeniul educației în timpul crizei și afirmă că UE ar trebui să fie mai activă în coordonarea dintre state. Aceștia au propus crearea unei platforme care să faciliteze schimbul de bune practici între statele membre și au solicitat ca „Spațiul european al educației” să fie transformat „dintr-o reprezentare nedefinită, bazată pe principii largi, într-un program de lucru concret”.

Proiectul ”The European Parliament: leadership during historical change” este finanțat de Parlamentul European prin DG Communication. Edupedu.ro este singura responsabilă de conținutul acestui material și în niciun context acesta nu poate reprezenta poziția Parlamentului European.

       


6 comments
  1. Este clar dezinformare,nu au cum sa fie platite cu 7,6 lei/ora,la scoala cand se calculeaza o ora suplinita valoarea este de intre 75-150 lei,se imparte salariul tarifar la 72,exemplu 5000/72= 69 lei/ora.Se imparte la 72 ca profesorii au doar 72 ore pe luna serviciu,in rest pauza.

  2. Mare lucru ca n au platit, in curand or sa ceara bani de la noi sa muncim. De curiozitate profesorii neplatiti mai cotizeaza la sindicat?

  3. Felicitari, la cat s-au batut unii sa faca ore remediale de romana si mate, desi aveau meditatii la greu sa nu apuca si alte „materii” mai putin importante sa faca remediale.
    Bravo, pacat ca nu le-a dat „0” lei

  4. Unul din multele exemple privind modul in care ministerul isi bate joc de cei din sistem.
    Nu am vazut inca un alt minister care isi faulteze atat de grosolon oamenii din sistem, prin neaplicarea corecta a legii, prin ordine de ministru aberatnte si , unele, nelegale, prin promisiuni neonorate…
    Dar nu-i problema, echipa castigatoare merge inainte

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Fundația Orange

Orice copil poate deveni programator. SuperCoders 2024 provoacă elevii de 10-14 ani să creeze povești interactive cu Scratch / Ovidiu Ana, Fundația Orange: Acolo unde sunt profesori bine pregătiți, și competențele digitale ale copiilor sunt la un nivel ridicat

Elevii din România se pot înscrie la cea de-a XI-a ediție a competiției naționale SuperCoders, desfășurată sub coordonarea Fundației Orange și în colaborare cu Simplon România, până pe 17 noiembrie…
Vezi articolul

Pachet gratuit de resurse pentru profesorii de Limba engleză care vor să folosească AI la clasă, oferit de British Council / Conține o listă de instrumente recomandate și nu prezintă IA ca pe o soluție magică, ci ca pe un instrument cu potențial real, dacă este utilizat conștient, adaptat și cu scop pedagogic clar

Un pachet de resurse gratuite pentru a ajuta profesorii români să utilizeze inteligența artificială și să îmbunătățească învățarea, este oferit în cadrul Zilei Limbii Engleze, de către British Council – organizația Regatului…
Vezi articolul

Harta mediilor de 10 la Titularizare 2024, concursul de angajare a profesorilor în școli. Scădere cu peste 41% a notelor maxime, comparativ cu anul trecut. Doar 74 de candidați au obținut nota 10 la proba scrisă a concursului

74 de candidați la concursul de Titularizare 2024 au luat nota 10 la proba scrisă, potrivit datelor Ministerului Educației după publicarea rezultatelor inițiale. Citește mai jos despre situația notelor de 10 din…
Vezi articolul

Genoveva Cerchez, profesor de limba română: Dacă bacul ar însemna texte la prima vedere, orele de literatură s-ar putea elibera de această tiranie. Și atunci poate că profesorii s-ar concentra pe literatură, nu pe cerințele de bac

În acest ultim interviu al seriei, am ales pentru interviu un îndrumător foarte drag cu rezultate notabile și performanțe remarcabile. Doamna Genoveva Cerchez este profesor de limba română și instructor…
Vezi articolul