Sindicatele din educație îi cer ministrului David să „nu se grăbească” cu emiterea ordinului pentru planurile-cadru / Liderul sindical Marius Nistor: Trebuie să facem o analiză corectă cu profesori, părinți și elevi. Asta nu înseamnă că vom tergiversa la nesfârșit

47.098 de vizualizări
Foto: Inquam Photos / Sabin Cirstoveanu
Liderii celor trei sindicate din Educație s-au întâlnit cu ministrul Daniel David pentru a discuta despre informațiile din spațiul public legate de o posibilă creștere a normei didactice și eliminarea indemnizației de doctor. Amintim, profesorii din școli și universități au anunțat un protest miercuri, 18 iunie, nemulțumiți că la doi ani de la greva generală politicienii încă nu și-au îndeplinit promisiunile față de ei.

La scurt timp de la ieșirea de la discuțiile purtate la sediul Ministerului Educației, Simion Hăncescu, liderul FSLI și Marius Nistor, liderul Federației din Educație „Spiru Haret” au spus că i-au cerut ministrului David să îi lase să analizeze și ei proiectul de planuri-cadru pentru liceu puse în dezbatere publică luni, 16 iunie. Planurile vor fi analizate și cu părinți, profesori și elevi, a spus Marius Nistor. „Poate că multe dintre propunerile care au fost avansate de către colegii noștri au fost prinse în variantele care au apărut în transparență decizională, dar trebuie să verificăm, facem o analiză corectă și în termenul cel mai scurt putem veni cu un nou proiect de planuri”.

Redăm răspunsurile celor doi lideri sindicali

Simion Hăncescu, lider FSLI: Ieri am aflat de planul de cadru. Am cerut domnului ministru să nu se grăbească cu emiterea ordinului, să facem o analiză foarte serioasă, pentru că e un subiect sensibil și să avem timp să parcurgem acel material destul de stufos în așa fel încât să nu existe anumite lucruri care vor afecta sistemul de învățământ. 

Marius Nistor, lider Federația Spiru Haret: Este vorba până la urmă și de respectare a unui angajament al domniei sale, în sensul în care, înainte de a ajunge în comisia de validare a planurilor-cadru, acestea vor fi discutate cu toți partenerii educaționali, deci nu numai cu noi ca reprezentanți ai profesorilor din învățământul preuniversitar, cât și cu părinții și elevii și abia după aceasta forma finală va intra în cadrul comisiei de validare și pe urmă se va aviza sau nu se va aviza în comisia de dialog social. Este bine să respectăm aceste etape. Asta nu înseamnă că vom tergiversa la nesfârșit apariția noilor planuri-cadru, dar încă o dată este un material foarte amplu, trebuie analizat. Poate că multe dintre propunerile care au fost avansate de către colegii noștri au fost prinse în variantele care au apărut în transparență decizională, dar trebuie să verificăm, facem o analiză corectă și în termenul cel mai scurt putem veni cu un nou proiect de planuri”.

Citește și:
PROIECT Limba latină este reintrodusă la Filiera Teoretică – Uman – Filologie în toți anii de liceu – noile Planuri-cadru puse în consultare / La această specializare este reintrodusă și Literatura universală / O oră de discipline ȘTIAM în clasele a XI-a și a XII-a, mai puțină Geografie
Planuri-cadru liceu 2025. Este un câștig că Geografia rămâne în trunchiul comun în toți anii de liceu, spune profesorul Mircea Furdui, Societatea de Geografie: Asta dovedește faptul că demersurile noastre au avut succes
Matematica și latina, reintroduse ca discipline obligatorii la specializarea științe sociale – proiect Planuri-cadru liceu 2025
Planuri-cadru liceu 2025. Istoria și Geografia rămân în trunchiul comun, pe parcursul tuturor anilor de liceu, pentru elevii de la uman, real și tehnologic / În varianta inițială a proiectului, aceste discipline au fost scoase din trunchiul comun pentru clasele a XI-a și a XII-a 

34 comments
  1. Cu tot respectul pentru cadrele didactice,părinții si elevii dar oare la personalul nedidactic se gândește cineva? La ce salarii avem,la faptul ca atunci când intri într-o clasa de multe ori nu stii ce este clasa de elevii sau cocina?De băii nu se mai pune problema,faptul ca nu avem nici măcar un spor de praf,de soluții toxice care ne afecteaza in timp! Sindicatele nu se gândesc niciodată la noi,am făcut greva ni sa luat din salar, tot ce am câștigat la greva ne-a luat inapoi statul!Oare intreb si eu profesorii ar putea tine ora daca nu ar fi curățenie în clase,oare elevii ar fi de acord sa stea la ore în clasa dacă nu ar fi făcută curățenie? Oare personalul nedidactic chiar nu conteaza? Domnii de la sindicat de noi nu vb, noi ne descurcam,noi nu avem familie, datorii,noi nu prea contam sunt buni doar banii pentru sindicat!Norma de hrana de 9 lei si ceva pe zi oare ce poti cumpăra pe zi de 9 lei si ceva un pateu si pâine,în fiecare zi?Nu am nimic cu domnii profesori ,părinții sau elevii dar sindicatul face diferențe mari între didactic si nedidactic!Norma de hrana este adăugată la salar daca se scade avem minim pe economie,chiar si cei cu social au venitul si beneficii cu mult mai mari ca ale noastre!Eu asa știu sindicatul sev upta pentru toți nu numai pentru unii!

  2. Cei cu coloană vertebrală ar trebui să spună adevărul odată, ca să se încheie acest război.
    Sindicatele se vor trezi când nu veți mai cotiza, că mulți cotizează doar pentru amărâta aia de masă de 8 Martie. Strigător la Cer!!! Rușine vouă! Eu am ieșit din sindicat demult. Nu mă reprezintă…doar se prefac că fac, pe salarii uriașe…praf în ochi.
    Să le luăm pe rând:
    Ok, se fac meditații, dar DOAR la anumite discipline…în general, materiile pentru Evaluarea Națională, Bacalaureat si Admiterea la facultate. Atât! În rest…și noi ca și voi…rate la bănci, copii, concedii prin România o dată pe an sau deloc, probleme…și noi, restul, care nu facem meditații sau nu suntem inspectori, directori numiți politic, ne uităm la pozele lor din concediile făcute prin țări străine.

    Salariul de merit nu mai există demult în învățământ. Există doar gradație de merit. În general, cei care iau gradația de merit, sunt abonați la ea. Aceleași nume, veșnic, aceeași febră de adunat hârtii pentru dosar. Dacă nu îi știi, îi recunoști după cum adună fiecare hârtiuță, pentru orice. Da.. bleah! Eu aș da gradația DOAR profesorilor care obțin rezultate cu elevii la olimpiadele naționale/ internaționale. Atât!

    Analfabetism? Da, este. De ce? Simplu! Un cumul de factori…
    Pensionari fără număr, necalificați (a se citi PCR..pile, cunoștințe, relații) sau calificați tineri, insuficient pregătiți în mediul ăla universitar al domnului ministru. Am cunoscut și de-ăștia…aleargă după tine prin școală, că nu știu a întocmi nici măcar un proiect didactic. Însă, dacă cei din urmă tot mai au habar de câte ceva și sunt dispuși să se perfecționeze, imaginați-vă ce face un pensionar de 70-80 ani la nivelul primar! Ce credeti că face un pensionar de 76 ani la Clasa Pregătitoare? Dar la celelalte clase? Nimic! Am văzut caz când, efectiv adormea la catedră. Alt caz, de zici că venise ca torționar, nu învățător. Alt caz, doar pe telefon. Apoi, pe rețelele sociale, poze, poze, filmulețe de pe la activități extrașcolare, de îi ridică lumea în slăvi. Da, da…si in clasa a V a, abia dacă știu cinci elevi din clasă, înmulțirea, împărțirea, scrierea corectă. Bazele se pun la nivelul primar. Profesorii zidesc apoi pe fundația deja turnată. Restul, e can-can. Văd asta de 25 de ani, de când sunt în sistem. Muncesc tot cei mai tineri și pentru ei.

    Necalificații? Doar un job la care fac prezența, stând pe laptop-uri…posibil, fac concurență elevilor care stau pe telefone, în acelasi timp. În rest, praf Pedagogie, praf Psihologia copilului, praf Metodica.

    Părinții și elevii.
    Părinți care cer teme kilometrice, apoi se vaită, care vin cu pretenții (unii au doar opt clase, dar sunt atotștiutori), care ocupă copilăria copiilor cu toate cursurile și afterschool-urile din lume, doar pe-acasa să nu stea („Și noi cu cine lăsăm copiii dacă e zi liberă? )…de zici ca profesorii sunt bone.

    Elevii? Depinde din ce medii provin.Din mediile unde Tik-tok-ul este icoana în perete și dacă li se taie curentul, nu mai au la ce se închina, iar analfabetismul este în floare…sau din medii familiale sănătoase, echilibrate, educate. Balanța are două talere.

    Apoi, vin restul: programe școlare supraîncărcare, birocrație, nepotisme, infrastructura, materiale didactice… etc

    Concluzia? Starea actuala a iînvățământului este un cumul de factori. Nu este o singura parte vinovată, respectiv, profesorii. Sunt și profesori de nota 20…Datorită lor, încă se mai poate „respira”, încă mai există speranță. Ei sunt pe talerul care înclină balanța spre bine, care aduc lumină la orele lor, dar tac. Caracatița e prea mare și dacă vorbesc, li se închide gura prin moduri mârșave. Asa că, tac și își fac treaba în bucățica lor, trup și suflet pentru copii.

  3. Chiar credeți că ministrul acesta își ține vreun cuvânt, vreo decizie, fie și a lui. Or, neavând o viziune de ansamblu asupra unui document atât de important, uită ce a spus de la o declarație la alta, în nenumăratele intervenții pe diverse canale, ca și cum campania electorală nu s-ar fi încheiat pe 18 mai. Niciun posibil viitor ministru nu a apărut se atâtea ori în media, ca și cum ar avea o misiune mesianică.
    Acum, într-o grabă nejustificată, a și semnat ordinul în cauză, deși stabilise, potrivit legii, să acorde celor interesați, practic întregii populații, 10 zile pentru a-și exprima propriile opinii.
    Din punct de vedere juridic, mai erau 6 zile, până la 26 iunie, orele 24, potrivit unor elementare prevederi legale. Abia ora 0 s-ar fi încheiat întreaga această perioadă.
    O astfel de grabă nu este de bun augur pentru disponibilitatea ministerului de a cunoaște și a respecta legea.

  4. Cu tot respectul cuvenit atat cadrelor didactice cât si celorlalți cititori, in special parinti.
    Daca dumneavoastră, cadrelor didactice, vi se pare atat de greu de suportat sistemul, raportat la salariul primit, de ce ramaneti „la catedra”? Va puteți reprofila, la fel de bine cum am facut-o si alții.
    Nu este suficient sa spuneți ca elevii si parintii se comporta nepotrivit, ca aveți „încă doua hartii” de semnat in plus, ca va suna parintii in timpul liber, care, sa fim serioși, este foarte mult si tot asa.
    Nu este suficient doar sa luati catalogul la purtător, sa intrati la ore (asta dacă mai ajungeti la scoala) cand vreți, sa le puneți note in „carnetelul” personal, după bunul plac, sa va plângeți prin cancelarii de viata grea pe care o aveti. Fiecare meserie si fiecare serviciu vin la pachet cu avantajele si dezavantajele de rigoare. Credeți că DOAR dumneavoastră munciți si restul oamenilor nu?
    Și ce dacă ati sta in scoala 8 ore pe zi? Cum rezistam alții (poate 10-12 ore) sigur puteți si dumneavoastra. Sunt atat de multe lucruri de făcut: planificări, proiecte, pregătirea materialelor , discuțiile cu parintii, perfectionare si pregătire suplimentara – doar nu ați învățat o data pentru examen si apoi le știți pe toate.
    Nu aveti spațiu potrivit? Nu aveti sala de mese? Nu puteți sa stați pe scaun 8 ore? Nici alte categorii profesionale nu au si nu se mai plang atat. Nici elevii nu au conditii de 5 stele . Dar știți cele trei motive pentru care va place sa fiti profesor: iunie, iulie si august. Mai sunt si altele, dar sa ne oprim la gluma aceasta, cu iz de adevăr.
    Cat despre parinti…educația se da acasa, nu este profesorul obligat sa educe. Treaba lui este sa furnizeze actul educativ nu sa dea „cei șapte ani de acasa” . Aratatul cu degetul către profesor nu va compensa lipsa de comunicare cu propriul copil, lipsa de implicare in viata lui si dezinteresul acordat nevoilor si dorintelor lor reale.
    Multă sănătate tuturor!

    1. Doamne, câtă frustrare! Eu cred că oamenii educați nu pot emite așa multe prostii într- un singur comentariu. 🤣

  5. Care este salariul mediu net pt un. profesor de liceu, cu tot cu ore suplimentare, salariu de merit, dirigentie, corectare la bacalaureat? Are cineva aceasta informație?

  6. Trebuie sa se revina la normalitate.
    Toti din invatamant sunt primesc salarii mari. Norma de lucru este de 8 ore. Deci sa lucreze 8 ore si sa isi faca toti treaba cu responsabilitate la fel ca si personalul din alte domenii(contabilitate, IT,…. muncitori). Sa isi faca treaba la scoala si sa plateasca contributii pt sumele mari solicitate pentru meditatii asa cum platesc toti ceilalti care tin evidente contabile extra serviciului, sau alte activitati.
    Nu sunt mai presus de ei, si nici mai stresati. Au mult timp luber, vacante….
    Prea multe pretentii si rezultate nimic.
    Dimpotruva, adolescenti care nu stiu sa calculeze,……
    Parea mea si a multor persoane cu care am vorbit si vorbesc este aceeasi de a avea un program normal de 8 ore, responsabilitate mare pt banii pe care i castiga, vacante reduse si alte beneficii reduse sau anulate. Asa cum medicii lucreaza 8 ore opereaza si sunt responsabili pt viata pacientilor, economistii sunt responsabili pentru aplicarea corecta a legilor asa trebuie, asa trebuie sa fie si domnii profesori.
    Si….
    Uneori ne miram de rezultatele elevilor dar gresim.
    De ce?
    Pt ca sunt pregatiti de personal care obtin note de 5,6,7 la examene.
    Nu este corect.

    1. De ce nu veniți dvs. în învățământ dacă e așa de bine? Nu vă întrebați de ce sunt atât de mult necalificați/posturi libere în învățământ daca sunt bani mulți și timp liber? Toți habarnistii își dau cu părerea de cum e în învățământ dar nu ar rezista o săptămână la clasă!

      1. Hai să răspundem și la întrebarea celebra: „de ce nu veniți voi la catedra daca e așa bine?”

        Nu sunt profesori și nu se merge in sistem la catedra pt că nu sunt primiți in sistem daca nu au pile. Uite te la ce dosar gros cu zeci de caziere adeverințe atestate diplome cursuri declarații pe proprie răspundere și xeroxe cere ministerul candidaților la titularizare. Apoi uite și ce subiecte de la NASA și de la institute de cercetare din Belarus și Iran cer a fi rezolvate la fizica și chimie. Adică ei cer genii cu IQ 150 care să facă aplicații de cercetare nucleară și inginerie aerospațială pt a fi primit pe un post de fizica sau chimie la tara unde faci doar adunări și scăderi și numeri pe degete. Unde de fapt trebuie sa faci educație și să-i înveți pe elevi să se spele pe mâini mai degrabă.

        Deci de-aia nu sunt profesori, că au niste cerințe aberante pt angajare. Se plâng aia de fizică și chimie non stop de subiecte ca-s discriminați fata de alte materii.

        In timp ce pensionarii și beizadele sunt primite în sistem la catedra fara examene și cu actele direct făcute și avizate cu calificative și note maxime date de sistem.

        Uite te că majoritatea profesorilor au părinții tot profesori sau barosani de pe la regii autonome și primarii.

    2. Dna Nadia așa că la șaibă, toată lumea cu ciocan cu nicovală sa muncească ,,domnle,, de la 10 ore in sus ,nu să stea degeaba…Nu ne mai facem bine, atâta ură și pizmă ,de parca cadrele didactice stau degeaba. Ăștia de comentați aiurea, sigur ați fost certați cu școala. Habar nu aveți ca un cadru didactic muncește acasă pentru școală, proiecte de lecții, materiale didactice, cursuri de perfecționare, ședințe , concursuri , olimpiade, PNRAS, dosare de burse, etc…Apropos vorbiți de salarii mari , va donez salariu să vedeți dacă va ajunge pentru o lună de zile. Avem cele mai mici salarii si totuși rămânem în sistem pentru copii , pentru ca vrem sa educam si pe cei needucați…

  7. Mincinosii… Norma medie europeana. Dar ei nu spun care e. Ce sa vezi? E tot 18 ore. Analfabetilor dintre profesori! GÂNDIȚI! MAI ȘTIȚI PRINTRE ATATEA MEDITATII? Va vorbeste un profesor care inca mai are valori. E praf invatamantul la calitatea umana care a scazut mult. Sunteți o turma care va meritați soarta. Ganditi ca nu doare! Unde mai sunt etica, valorile, prestanta, autoritatea, profesionalismul, responsabilitatea, seriozitatea? SCHIMBATI-VA ATITUDINEA, REDEVENITI MODELE. DACA NU, PLECATI!
    Daca se va dori vreodată resuscitarea invatamantului care va fi secondat de AI, e nevoie sa ramana cei buni si profesionisti in domeniu, care nu s-au vandut.

    1. D-na d-voastră nu vă dați seama cum este să ajungi sa predai unui număr de elevii ieșit dintr-o clasă și intrând în altă clasă unde elevii vin la școală fără cunoștință de ce sa predat în ziua următoare,nu profesorul este de vina elevii pentru că ajung acasă și nu îl interesează să pună mâna pe carte să învețe ce vreți să facă profesorul să îl țină legat de banca să îi arate cum se învață pentru o noua zi.

  8. 1.Care a fost logica pentru care la liceele cu profil științe și mate-info a fost redus numărul orelor la disciplinele fizică, chimie și biologie? Cum e posibil să avem clase de științele naturii fără ore de științe?!?!?!? 2.De ce , în detrimentul altor discipline ,religia are în trunchiul comun(deci obligatoriu) câte o oră din clasa 0 până în clasa a XII-a? Nu am nimic împotriva religiei,dar BOR, care are venituri mari și neimpozitate ,ar putea organiza ore la biserică pentru cei interesați! Religia este o opțiune,nu o obligație! 3 De ce nu se vrea valorizare EN 2,4,6 ? Elevii care nu au compente minime pentru a studia la alt nivel să repete EN și eventual să studieze încă un an pentru aprofundare ? Părerea mea este că vom avea analfabeți cu diplome dacă vom promova în continuare toți elevii indiferent de nivelul de cunoștințe și competențe. 4. Administrarea la facultate să fie permisă în funcție de profilul liceului absolvit și nu în ultimul rând stabilirea unei ierarhii a universităților și facultăților în funcție de performanțe și încadrarea absolvenților pe piața muncii.

    1. Repet.
      Religia nu este obligatorie pt elev.
      Se studiază pe bază de cerere.

      Nu mai dezinformați inutil.

      Cereți explicații Ministerului pt reduceri, ajustări, mutări de ore de științe din TC in CS sau CDEOȘ

      Nu atacarea reciprocă este soluția.

      1. Este în trunchiul comun! Deci nu poate fi scoasă. Disciplinele științifice nu sunt în trunchiul comun, deci la anumite profile au dispărut. 12+1 ore de religie, si 6 de biologie,

        1. Este în trunchiul comun, dar este la cererea elevului/parintelui. Nu mai dezinformați.
          Doar pe timpul comuniștilor se făcea religie la Biserică, iar noi nu mai vrem comunism.

  9. Ce ziceti să rămâneți cu planurile cadru vechi și să predați voi zilnic 8 ore in școală și tâmpeniile alea comuniste de chimie fizica care nu mai au profesori de cautate ce sunt?

    Uitațiva că nici 20% din elevi nu au mai ales pt bacalaureat tâmpeniile de chimie sau fizica.

    Ce ziceți de niște cursuri din fonduri europene ca sa predati obligatoriu materiile fără profesori pe lângă cele la care aveți deja studii? Mai ales barosanii cu gradul 1 16 ore și gradație de merit și vacante în Dubai și Tenerife.

    Ziceți mersi că scoate din balastul inutil (fizica chimie) și nu vi-l pune obligatoriu în cârcă pt a avea ce face 8 ore pe zi. Se știe că mulți aveați acele ore că PCO și nu le făceați și nu răspundeați la nimeni pt asta pt că va scuzați că nu erați calificați pe ele.

  10. O norma de 20 de ore fara nici o exceptie de grad 1 si 25 ani vechime este car se poate de acceotabil. 16 000 de norme pierdute? si ce daca! oricum sunt in sistem multi care nu au ce cauta in invatamant , sunt suplinitori necalificati, foarte multi pensionari care nu vor sa se pensioneze desi vin la serviciu pt bani si nu pentru performanta scolara, wpoi sunt cei cu 6-8 ore suplimentare , pe xare le pierd. Deci sunt norme la care se poate renunta. Ar fi si o varianta ca profesorii de matematica si Lb.romana sa ramana la 18 ore, dar cei de Ed.tehnologica, Ed.fizica, Ed.sociala sa aiba 20 de ore. Faptul ca va trebui sa stau la scoala 8 ore cred ca nu e un dezastru pentru nimeni in afara celor care dau meditatii si pierd beneficiile financiare .

  11. Alo nenea de la sindicat, dumneata pe ce lume trăiești? Pentru ce primești salariu? Doar acum ai aflat de planurile cadru? Cinci luni de zile se vorbește la Tv și tu mare șef la sindicat nu ai luat act? Atunci lasă pe altu care se implică!!!

  12. foarte multi suntem si diriginți, cam 76%, o ora in plus, deci avem oricum 19, iar la cate probleme cu copiii sau parintii sunt, sa nu aud nici 5 minute in plus!!
    de multe ori nu avem pauze, tot timpul trebuie completat cate ceva, probleme cu copiii!

  13. Băi ministrule mai lasă ne …noi cadrele ne am săturat de 35;ani de reformă…
    vrem sa respirăm ne sufocați…noi vrem sa facem carte voi încurajați lenea indolența delațiunea…voi faceți reformă pt puturoșii de elevi… lucrurile sunt atât de simple.profesorul predă și elevul învață…nu vrea sa învețe….de aia vine la școală de aia părinții cheltuie cu ei o grămadă de parale..îl obligăm sa învețe…mijloace coercitive sunt…eeee

    1. alături de puturoșii de elevi sunt și… puturoșii de profesori…chiulesc,fac ore de fug elevii,unii stau prost cu ,,a fi pedagog,,dar și cu veridicitatea cunoștințelor care țin de disciplina pe care o predau…indiferenta,delăsarea etc… asta se întâmplă,cu buna știință a directorilor,de multă vreme…culmea,au tupeul de a cere salarii mai mari…
      Ce ar trebui să facă sindicatele???Sa vină în locul puturoșilor,la ore???
      Nu săriți,vă rog… predau de 46 de ani.

  14. jos cu David…gata a făcut prea multă zarvă… toți miniștrii care au făcut reformă au îngropat învățământul românesc…la fel și psihologul ăsta ce urăște fizica chimia matematica..

    1. Nu uraste fizica etc. Nici macar educatia. Uraste profesorii din preuniversitar. O ura viscerala si tot da in noi ca-ntr-un sac de box.

  15. Dacă acceptați să se aplice aceste aberații, mulțumesc frumos, îmi voi da demisia din învățământ și mă duc să mă angajez oriunde altundeva cât timp nu ajung încă la jumătatea vieții. Să nu pierd mai mult timp decât am pierdut deja.

    Dacă nici acum sindicatele (și mă refer strict la ”aleșii” din vârf) nu se trezesc, în curând va fi prea târziu.

    1. Nu se vor trezi niciodată pentru ca nu asta e scopul lor. Ele nu lucrează in interesul lor. Pleaca cat inca mai poti. Nu mai exista speranța. De 25 de ani spera unii si le-a trecut viata tot asteptand sa faca ceva astia. Niciodată nu a fost in interesul tau. Ti-au dat o ciozvarta uneori ca sa taci. Nu au nevoie de tine. Vine AI-ul puternic.

    1. Nu am primit raspuns macar in presa, nu mai zic pe cale oficiala. Ne spun niste baliverne si distrag atentia de la faptul ca probabil nici macar nu i a bagat nimeni in seama acolo.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Depășirea obstacolelor sociale și financiare ale elevilor pentru a progresa în educație este responsabilitatea învățătorilor – proiect profilul profesorului de învățământ primar

Învățătorii trebuie să ajute elevii să depășească obstacolele sociale și financiare, să se adapteze în colectiv și să creeze contexte de învățare practice, se menționează în profilul învățătorului. Acesta face…
Vezi articolul

Orice trecere forțată în concediu a profesorilor este ilegală – document FSLI: Unele școli obligă personalul didactic de predare să intre în concediu de odihnă, în baza Ordinului 5.490

Orice trecere forțată în concediu a cadrelor didactice este ilegală, susține Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, FSLI, într-un document trimis filialelor organizației. Reprezentanții profesorilor susțin că profesorii pot fi în…
Vezi articolul