Succesul extremei drepte se explică „prin falimentul proiectului România Educată” – istoricul austriac Oliver Jens Schmitt

[jp_post_view]
Foto: © Parlamentsdirektion / Thomas Topf
„Trebuie să explicăm succesul extremei drepte prin falimentul proiectului România Educată pentru că ceea ce lipsește în România este o educație politică și un minim de cunoștințe despre istoria țării”, apreciază istoricul austriac Oliver Jens Schmitt, academician și profesor care predă istorie sud-est europeană la Universitatea din Viena, pentru Euronews România.

El spune pentru sursa citată că „pentru primă dată, extrema dreaptă, care este deschis legionară sau neolegionară, a adunat aproape 40% din voturi. Asta e incredibil. Avem de a face cu o revoltă la adresa sistemului, pentru că a fost învinsă și moștenirea lui Klaus Iohannis, dar în general și sistemul politic integral”.

Potrivit acestuia, curentul pentru schimbare este prezent în rândul societății, dar în contextul disprețului manifestat de politicieni s-au făcut simțite elemente din trecut pre care mulți români nu le știu, în lipsa educației civice și istorice, precum legionarismul. Iar Schmitt face trimitere la acțiuni ale președintelui Academiei Române sau ale unor reprezentanți ai Bisericii, dar semnele răspândite „clar” și „vizibil” nu au fost luate in serios de elitele țării.

  • Schmitt apreciază că „este în bună parte și moștenirea epocii lui Klaus Iohannis”, președinte care „a avut două mandate cu, să spunem, promisiuni de reforme radicale și pur și simplu a trădat”.
Citește și:
EXCLUSIV Profesorul Oliver Jens Schmitt, președintele Secției de Istorie a Academiei Austriece de Științe: Putin vrea să recâștige toate fostele republici sovietice și să recapete controlul inclusiv asupra României. Ca și în 1940, România este amenințată de corupția multor politicieni, de slăbiciunea instituțiilor sale, de o propagandă pro-rusă / Cum pot fi identificați agenții de influență ai Rusiei în România

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Măndița Baias, profesor de fizică, despre scenariul învățării exclusiv online, din toamnă: E nevoie ca directorul școlii să imprime ritmul de lucru, să încurajeze colegii să experimenteze, să găsească oamenii „locomotivă”

Opinie semnată de Măndița Baias, profesor de fizică la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” și la Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, Baia Mare: Cursuri exclusiv online În cele ce urmează voi încerca…
Vezi articolul

Practica didactică în România nu reflectă obiectivele de învățare din curriculumul național, carierei didactice îi lipsesc trăsături-cheie ale unei profesii cu înaltă calificare, evaluarea competențelor profesionale nu se bazează suficient pe dovezi – raport-diagnostic al OCDE

Obiectivele curriculumului bazat pe competențe nu este reflectat nici acum în practica didactică, în condițiile în care au existat formări în domeniu, potrivit raportului-diagnostic realizat de Organizația pentru Cooperare și…
Vezi articolul