Test gratuit pentru 500 de elevi care vor să meargă la o universitate de top din străinătate. Pot afla care este potențialul lor și ce le trebuie ca să fie admiși la programele de studii pe care le doresc (P)

4.407 vizualizări
Pe măsură ce tot mai mulți elevi români vizează universități din top 100 precum Oxford, Harvard, Cambridge, Bocconi, ESADE și University of Amsterdam, un nou instrument dezvoltat de Upgrade Education combate miturile și presupunerile legate de ceea ce este necesar pentru a obține un loc la aceste instituții prestigioase. Rezultatele preliminare ale unui studiu pilot, la care au participat sute de elevi, arată că 78% dintre aceștia își subestimează semnificativ potențialul.

Upgrade Education a lansat pentru prima dată testul de admitere în vara acestui an, la acest test pilot au participat 410 de elevi români. 78% dintre aceștia au descoperit pentru prima dată că au șanse reale să fie admiși la universități de top din străinătate.

„Drumul către universitățile de top este adesea obturat de concepții greșite”, spune Tinu Bosînceanu, fondatorul Upgrade Education. „Notele nu spun întreaga poveste. Mulți elevi nu realizează că abilități precum leadershipul, gândirea critică și activitățile extracurriculare sunt la fel, dacă nu chiar mai importante ca notele.”

Când Upgrade Education a lansat testul de admitere în vara acestui an, rezultatele au fost neașteptate: 78% dintre elevi au descoperit pentru prima dată că au șanse reale să fie admiși la universități de top din străinătate. Deși mulți aveau un parcurs academic solid, le lipsea înțelegerea a ceea ce universitățile de top prioritizează în procesul de admitere.

Un elev dintr-un liceu public din București a spus: „Înainte să dau testul, mă gândeam să aplic la universități de nivel mediu din Europa. Dar rezultatele mi-au arătat că, prin îndrumarea potrivită, aș putea ținti mai sus, la Oxford sau Cambridge.”

Ce au arătat rezultatele testului pilot

Datele din studiul pilot au relevat următoarea distribuție:

  • 78% dintre elevi aveau o bază solidă și potențial să intre la universități din top 100, dar aveau nevoie de îmbunătățiri majore în arii precum gândirea critică, leadership, consolidarea profilului extracurricular și raționamentul matematic și soluționarea problemelor.
  • 17% dintre elevi puteau intra la universitatea țintită din top 100 continuând pregătirea fără suport suplimentar. O parte dintre aceștia au optat să acceseze expertiza mentorilor Upgrade în domeniul admiterii la studii în străinătate pentru a se asigura că-și maximizează șansele de a intra la facultatea dorită.
  • 5% dintre elevi nu aveau șanse să intre la universități din top 100 din lume și au fost respinși, neputând beneficia de pregătire cu mentorii Upgrade Education pentru că aveau șanse minime să fie admiși.
Ce abilități esențiale le lipsesc elevilor români în procesul de admitere la universitățile de top?

Conform testului de admitere, mulți elevi români se confruntă cu lipsuri în câteva domenii critice, esențiale pentru a reuși să fie admiși la universitățile de top:

  • Gândirea critică: O componentă fundamentală pentru structura unui profil academic puternic. Fără această abilitate, elevii nu reușesc să își exprime clar și coerent ideile în eseuri și aplicații, un element central în procesul de admitere.
  • Abilități soft (leadership, networking, comunicare): Aceste competențe sunt vitale pentru interviurile de admitere și pentru a se integra în comunitățile academice. Mulți elevi nu sunt suficient de pregătiți să demonstreze aceste aptitudini la nivelul cerut de universitățile de top.
  • Profil extracurricular: Elevii nu au un CV suficient de bine construit, care să includă realizări semnificative în activități extracurriculare. Toate universitățile de prestigiu cer un CV solid, care să demonstreze implicarea în proiecte și activități relevante.
  • Raționamentul matematic: Chiar și pentru programe unde matematica nu este esențială (cum ar fi dreptul sau psihologia), universitățile internaționale cer adesea rezultate la examene standardizate, precum SAT. Elevii care nu stăpânesc suficient raționamentul matematic întâmpină dificultăți în a atinge scoruri competitive.

Aceste rezultate arată pregătirea inegală a elevilor români pentru admiterea la universitățile de top – chiar și cei cu profiluri academice solide pot să nu aibă încrederea sau strategia necesară pentru a aplica la instituții mai competitive.

Un semnal de alarmă

Pentru mulți dintre acești elevi, testul de admitere a fost o revelație. 40% dintre participanți nu știau că prin anumite îmbunătățiri – precum rafinarea strategiei de aplicare sau consolidarea abilităților de leadership – ar putea crește semnificativ șansele de admitere la universitățile de top.

„Elevii presupun adesea că notele excelente sunt suficiente, dar testul nostru a arătat că procesul de admitere este mult mai complex,” spune Bosînceanu. „Leadershipul, rezolvarea problemelor și activitățile extracurriculare sunt elemente-cheie pe care universitățile de top le caută, dar mulți elevi nu știu cum să scoată în evidență aceste puncte forte.”

Testul gratuit este acum deschis pentru încă 500 de elevi

După succesul studiului pilot, Upgrade Education oferă acum testul de admitere pentru încă 500 de elevi în acest an. Aceștia se pot înscrie să dea testul cu unul dintre mentorii din program aici: https://upgrade.education/vorbeste-cu-un-mentor/.

Accesul este limitat pentru că abordarea personalizată și adaptată a Upgrade Education presupune că fiecare rezultat este analizat de mentori experimentați, care ajută la crearea unui plan de acțiune individualizat pentru succesul viitor.

„Testul nu este nici o evaluare academică, nici orientare în carieră, ci un instrument care dezvăluie abilitățile reale de care elevii au nevoie pentru a se impune pe scena globală. Le oferă claritate.” explică Bosînceanu. „Pentru mulți dintre ei, acest test este primul moment în care își văd adevărata competitivitate pe scena globală. Le schimbă dramatic parcursul.”

Competiția globală pentru universități este acerbă și crește anual

Concurența pentru locurile la universitățile de elită globale este din ce în ce mai dură. Potrivit datelor din 2023:

  • Universitatea Oxford a primit 23.818 aplicații pentru doar 3.300 de locuri, cu o rată de acceptare de doar 14%.
  • Universitatea Harvard a înregistrat un record de 61.220 de aplicații pentru clasa din 2027, cu o rată de acceptare de 3,41%, cea mai scăzută din istoria sa.
  • Universitatea Cambridge a primit aproape 24.500 de aplicații pentru aproximativ 4.000 de locuri, cu o rată de acceptare de 16%.

Un raport UCAS din 2022 arată o creștere cu 30% a aplicațiilor internaționale în ultimii cinci ani, crescând competiția atât pentru elevii locali, cât și pentru cei internaționali.

În România, un raport UNESCO subliniază o creștere de 25% a numărului de studenți care doresc să studieze în străinătate în ultimul deceniu, majoritatea dintre aceștia vizând universități foarte competitive din Marea Britanie și SUA.

Cum ajută Upgrade Education elevii să își îndeplinească visurile academice?

Upgrade Education are misiunea de a rezolva decalajul dintre educația tradițională și cerințele complexe ale universităților și pieței muncii moderne. Prin cursurile și serviciile sale de mentorat, compania pregătește tinerii atât pentru succes academic, cât și profesional. „Vrem să ne asigurăm că acești elevi nu doar vor excela academic, ci vor dobândi și competențele necesare pentru a se adapta și integra rapid pe piața muncii,” explică Tinu Bosînceanu, fondatorul Upgrade Education.

Fondată în 2017, Upgrade Education a devenit un lider în peisajul educațional din România, deschizând drumul către universitățile de top pentru tinerii români și contribuind la formarea unor cariere de succes.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Ministerul Educației: Ramona Lile nu a fost confirmată în poziția de rector al Universității „Aurel Vlaicu” din Arad, în urma deciziei de plagiat. Instituția cere ca universitatea să reia alegerile de rector

Reprezentanții Ministerului Educației au declarat oficial, pentru Edupedu.ro, că Ramona Lile, rector al Universității „Aurel Vlaicu” din Arad, nu a fost confirmată în funcție după alegerile pentru funcția de rector,…
Vezi articolul

Studioul de Teatru Casandra, spațiu de debut în teatru pentru actori români încă din 1957, recâștigat în instanță de Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică din București. Decizia nu este definitivă

Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” (UNATC) din București a obţinut în instanţă „redobândirea dreptului de administrare asupra Studioului de Teatru Casandra”, informează instituția într-un comunicat publicat…
Vezi articolul

Material susținut de FDSC

Fonduri nerambursabile de până la 60.000 de euro pentru organizații neguvernamentale. Printre exemple, un proiect pentru îmbunătățirea rezultatelor școlare ale elevilor din grupuri vulnerabile. Apel deschis, cu înscrieri până pe 21 aprilie

Cel mai mare buget din istoria programului În Stare de Bine a fost anunțată de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, pentru anul 2023 – peste 1,2 milioane de euro. Cu…
Vezi articolul