Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai, mesaj către tineri: Fiți realiști cu capacitățile pe care le aveți – nu oricine poate face orice, indiferent de ce vă spun ideologiile utopice

2.978 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Fiți realiști cu capacitățile pe care le aveți – nu oricine poate face orice, indiferent de ce vă spun ideologiile utopice – și faceți lucruri unde capacitățile pe care le aveți (…) contează. Acesta este unul din mesajele pe care rectorul Universității Babeș-Bolyai (UBB) Cluj-Napoca, Daniel David, le-a transmis tinerilor din comunitatea universității de Ziua Internațională a Tineretului.
  • În același mesaj, David a atras atenția tinerilor să „nu cadă pradă ideologiilor care atacă școala/educația și efortul necesar în dezvoltare”, pentru că, spune acesta, pentru a dobândi competențe este nevoie de o școală bună, iar acest proces nu este mereu ușor, nu mereu aduce fericire.
  • „Uneori educația presupune și efort și toleranță la frustrare”, care trebuie cultivată de fiecare tânăr în parte, ”fericirea venind apoi la împlinirea scopului propus”, potrivit rectorului UBB.

„Lumea pe care o știm se schimbă și se va schimba și mai mult în viitorul apropiat. Războaiele și revoluțiile industriale schimbă chiar acum paradigmatic civilizația noastră”, a început Daniel David.

„În acest context dinamic”, a continuat rectorul, „stabiliți-vă un mindset valoric de 2/3 valori cardinale prosociale. Simplu spus, valoare este orice considerat bun de societate; altfel spus, X (de ex. educația, democrația, munca, familia, cariera, compasiunea etc.) este o valoare, dacă X este considerat bun de societate”.

Iar „când schimbările care vin (de ex. aduse de război, autocrații etc.) vă provoacă aceste valori prosociale, opuneți-vă! Așa ați salvat societățile de multe ori în istoria umanității. Când schimbările sunt ambigue, vedeți-le ca oportunități și definiți-le conform valorilor voastre. Așa ați dezvoltat societatea de multe ori în istoria civilizației noastre. În acest fel, viața voastră va fi cu sens și semnificații!”, a mai notat David în mesajul său.

Rectorul UBB i-a îndemnat pe tinerii care îi citesc mesajul să fie realiști cu capacitățile pe care le au, pentru că „nu oricine poate face orice, indiferent de ce vă spun ideologiile utopice”. Și, a completat Daniel David, să facă „lucruri unde capacitățile pe care le aveți (sau pe care le puteți dezvolta cu adevărat) contează. În acest fel viața voastră va fi bună!”.

Acesta a mai transmis:

  • „Nu cădeți pradă ideologiilor care atacă școala/educația și efortul necesar în dezvoltare. Nu poți dobândi competențe adecvate fără școală bună, iar în acest proces nu poți să fii mereu fericit; uneori educația presupune și efort și toleranță la frustrare, fericirea venind apoi la împlinirea scopului propus. Așadar, educați-vă, dezvoltați-vă toleranța la frustrare și bucuria de a face lucruri congruente cu valorile și punctele tari pe care le aveți!”

„Tinerețea voastră este un dar prețios; faceți-l să conteze pentru voi și pentru noi cei din jurul vostru”, a conchis rectorul UBB Cluj-Napoca, Daniel David.


5 comments
  1. La fac. tehnice din Ro prof. preda ceea ce pot nu ce ar fi nevoie iar teoria nu este acoperita de practica. Cei care au succes sunt cei autodidacti,

    1. Interesant cum comentariul se mapeaza peste mesajul rectorului 🙂

      […] a atras atenția tinerilor să „nu cadă pradă ideologiilor care atacă școala/educația și efortul necesar în dezvoltare”, pentru că, spune acesta, pentru a dobândi competențe este nevoie de o școală bună, iar acest proces nu este mereu ușor, nu mereu aduce fericire.

      1. Cred că domnul rector s-a grăbit puțin când a spus ”… uneori educația presupune și efort și toleranță la frustrare, …”
        Nu uneori, ci mereu, educația presupune și efort, și toleranță la frustrare… Trebuie să înveți (să studiezi) pe brânci, nu să aștepți să-ți vină știința (mintea) din cer…

    2. Liviule, se vede, după cum scrii, cât de pregătit (potrivit) ești pentru învățământul academic.
      Învățământul superior se bazează pe studiul individual și nu pe disecarea cunoștințelor predate în elemente îngurgitabile, așa cum ați fost obișnuiți la gimnaziu și la liceu. Deci, trebuie să fii autodidact pentru că îți cunoști interesele și potențialul mai bine decât oricare altul. Învățământul superior nu pregătește lăcătuși, strungari, electricieni (etc.), ci cercetători, proiectanți, inventatori, oameni care trebuie să stăpânească tehnologii moderne de investigare, proiectare… Și, mai trebuie să aibă cunoștințe… Așadar, îți recomand să-ți mai evaluezi poziția în care hazardul te-a aruncat….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Toate școlile trebuie să raporteze Ministerului Educației, până pe 30 decembrie, câți elevi și profesori nu au dispozitive sau internet pentru acces la școala online, câți profesori s-au pensionat de la începutul anului

Câți elevi și profesori nu au dispozitive sau internet pentru acces la școala online, câți profesori s-au pensionat de la începutul anului și câți dintre cei care s-au pensionat lucrează…
Vezi articolul

Mai multe reclamații de la Ministerul Apărării și de la școli private, printre motivele reorganizării ARACIP, agenția care acreditează și evaluează școlile și grădinițele, susține secretarul de stat de la Educație, Radu Szekely / Se discută trecerea liceelor în administrarea consiliilor județene și standarde diferite pentru școlile private – interviu

Reorganizarea Agenției care acreditează, evaluează și autorizează școlile și grădinițele din România, ARACIP, a fost plănuită și pusă în forma unui proiect de hotărâre de guvern fără consultarea niciunui reprezentant…
Vezi articolul

Asociaţia Elevilor din Constanţa cere desfiinţarea examenului de Bacalaureat: Elevii se declară „dezamăgiţi de subiectele” de la simulare / „Nici măcar nu îi cunoaştem baza legală, având în vedere faptul că nici Legea Educaţiei nr. 1/2011, nici Legea Învăţământului Preuniversitar nr. 198/2023 nu s-au aplicat” cu privire la BAC

Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC) critică modul în care sunt evaluaţi elevii la finalul învățământului preuniversitar și solicită desfiinţarea examenului de Bacalaureat. „Săptămâna trecută, în perioada 4-6 martie au avut…
Vezi articolul