Scenariile oficiale care se aplică din 8 februarie în învățământul preuniversitar

[jp_post_view]
Foto: © Michele D’Ottavio | Dreamstime.com
Scenariile de redeschidere a școlilor, începând cu 8 februarie, sunt definite oficial în Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență după cum urmează:

UPDATE 4 februarie: Ghidul de reguli pentru redeschiderea școlilor pe 8 februarie – document

„Comitetul Național pentru Situații de Urgență adoptă prezenta HOTĂRÂRE:

Art.1 – (1) Se propune reluarea activităților care impun prezența fizică a preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, după următoarele scenarii:

a) Scenariul verde – incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică sau egală cu 1/1.000 de locuitori – activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toate categoriile de antepreșcolari, preșcolari și școlari;

b) Scenariul galben – incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1.000 dar mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori – activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor,

preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toți antepreșcolarii și preșcolarii, elevii claselor din învățământul primar, precum si pentru elevii claselor terminale din învățământul gimnazial, liceal, profesional si postliceal;

c) Scenariul roșu – incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 3/1.000 – activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toți antepreșcolarii și preșcolarii, precum și pentru elevii claselor din învățământul primar.

(2) Se propune ca, indiferent de scenariile prevăzute la alin. (1), stagiile de pregătire practică pentru elevii din învățământul liceal tehnologic, postliceal, profesional și profesional dual, să se desfășoare cu prezența fizică, respectând procedurile privind măsurile de protecție instituite de către entitățile organizatoare de stagii de pregătire practică și prevederile Ordinului comun al Ministrului Educației și Cercetării și Ministrului Sănătății.

(3) Se propune ca decizia cu privire la modalitatea de desfășurate a activităților ce presupun prezența fizică a studenților în cadrul instituțiilor de învățământ superior, se ia de către conducătorii acestora, în baza autonomiei universitare.

(4) La nivelul localităților unde este instituită măsura carantinei zonale, nu sunt permise activitățile care impun prezența fizică a preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ.

(5) În situația modificării ratei de incidență cumulată, care determină încadrarea într-un alt scenariu din cele prevăzute la alin. (1), constatarea și modificarea scenariului se face în condițiile Legii nr. 55 din 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 și ale Ordinului comun al Ministrului Educației și Cercetării și Ministrului Sănătății.

Art.2 – Se propune ca activitățile ce presupun prezența fizică a elevilor în unitățile de învățământ preuniversitar din cadrul Ministerului Afacerilor Interne și Ministerului Apărării Naționale, să fie gestionate în funcție de analiza situației epidemiologice realizată la nivelul ministerelor din care fac parte și stabilite prin decizii ale conducătorilor acestora, fără a le fi aplicabile prevederile art. 1.

Art.3 – Se propune elaborarea unui act normativ prin care să fie instituită măsura complementară a suspendării activității, pe o perioadă determinată, pentru operatorii economici care nu respectă măsurile de prevenire și combatere a răspândirii COVID-19.

Art.4 – Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență, pentru punere în aplicare prin ordine și acte administrative ale conducătorilor acestora.”

Citește și: DOCUMENT Cîmpeanu a prezentat Hotărârea Comitetului pentru Situații de Urgență care aprobă scenariile de redeschidere a școlilor: În învățământul tehnologic, profesional și postliceal stagiile de practică vor fi cu prezență fizică

Photo 199405274 © Michele D’OttavioDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. De ce DSP-ul nu se pune de acord cu Comitetul Național pentru Situații de Urgență?

    De ce trebuie să existe dubii referitoare la „culorile semaforului”?

    Se pare că vom afla vineri în ce scenariu suntem. Lucrurile făcute în ultima clipă au un mare succes…

  2. Cum se face că a fost schimbată incidența cumulată aferentă scenariilor verde/galben, iar cei de la DSP continuă sa publice tot felul de grafice conform cu vechile limite (adică verde pănă în 1,5, iar galben peste)?
    S-a creat confuzie. În provincie, nu se știe încă în ce scenariu se încadrează fiecare localitate.
    Cred că ne place haosul!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 370 de școli și grădinițe sunt în reabilitare, potrivit ministrului Educației, cu 5 zile înainte de debutul școlii: „Aparent, aceasta ar putea să fie o veste rea. Practic, eu o consider o veste foarte bună”

Peste 370 de școli și grădinițe din România sunt relocate, potrivit lui Sorin Cîmpeanu. „Practic, eu o consider o veste foarte bună, asta înseamnă că s-a început cu adevărat reabilitarea…
Vezi articolul

Cazul directorului Colegiului Gojdu, demis de inspectorat – Peste 100 de elevi din patru licee mari din Oradea au protestat față de decizie / Fostul director: Inspectorul a trimis o inspectoare la școală ca să o preseze pe directoarea interimară să facă orele de 50 de minute. Dar nu inspectorul școlar general conduce școala

Peste 100 de elevi din patru licee mari din Oradea au protestat față de decizia inspectoratului școlar de a-l demite pe directorul Colegiului Național „Emanuil Gojdu”, luată vinerea trecută. protestul…
Vezi articolul

Miniștrii Educației din România și Maroc au discutat la București cu rectorii universităților de la noi pentru integrarea celor 5.000 de studenți de origine marocană, refugiați din Ucraina / Majoritatea sunt studenți la medicină

Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, s-a întâlnit astăzi cu omologul său marocan, Abdellatif Miraoui, ministrul Învățământului Superior, Cercetării Științifice și Inovării în Guvernul Regatului Maroc și au discutat despre modul…
Vezi articolul